„Nasz pierwszy model z hybrydowym napędem plug-in łączy typowe dla Maybacha luksusowe doświadczenia z lokalnie bezemisyjną jazdą w trybie elektrycznym. Mercedes-Maybach S 580 e stanowi kluczowy krok w transformacji naszej tradycyjnej marki w kierunku elektrycznej przyszłości. A jeszcze w tym roku zaprezentujemy nasz pierwszy model w pełni elektryczny” – powiedział Daniel Lescow, szef marki Mercedes-Maybach w Mercedes-Benz Group AG.
Mercedes-Maybach S 580 e zapewnia imponujące wrażenia z jazdy – w czysto elektrycznym trybie jazdy w jego wyjątkowo skutecznie wyciszonym wnętrzu panuje jeszcze niższy poziom hałasu. Limuzyna porusza się niemal bezszelestnie i przy zerowej lokalnej emisji spalin. Elementy wyróżniające hybrydowy wariant plug-in zostały dyskretnie zintegrowane z typowym dla Maybacha inżynierskim podejściem – na przykład gniazdo ładowania ukryto po lewej stronie nadwozia, w reflektorach pojawiły się niebieskie akcenty kolorystyczne, a zestaw wskaźników na bieżąco podaje stan naładowania akumulatora.
Podstawą hybrydowego napędu plug-in jest wysoce efektywny rzędowy silnik o 6 cylindrach z obecnej generacji benzynowych jednostek Mercedes-Benz, łączący moc 270 kW/367 KM z niskim zużyciem paliwa. Moc systemowa 375 kW/510 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm gwarantują doskonałe właściwości jezdne. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 440 Nm jest dostępny od pierwszego obrotu jednostki, co zapewnia wysokie osiągi i dynamiczne prowadzenie. Mercedes-Maybach S 580 e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.
Standardowe wyposażenie obejmuje trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Na życzenie dostępna jest ładowarka DC o mocy 60 kW, umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym – pełne uzupełnienie energii w niemal całkowicie rozładowanym akumulatorze przy użyciu tej funkcji trwa jedynie około 30 minut.
Najważniejsze dane w skrócie:
|
|
S 580 e |
Układ i liczba cylindrów: silnik spalinowy |
|
R6 |
Pojemność skokowa: silnik spalinowy |
ccm |
2999 |
Moc maksymalna: silnik spalinowy |
kW/KM |
270/367 |
przy |
obr./min |
5500-6100 |
Maksymalny moment obrotowy: silnik spalinowy |
Nm |
500 |
przy |
obr./min |
1600-4500 |
Moc maksymalna: silnik elektryczny |
kW/KM |
110/150 |
Maksymalny moment obrotowy: silnik elektryczny |
Nm |
440 |
Moc systemowa |
kW/KM |
375/510 |
Systemowy moment obrotowy |
Nm |
750 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)* |
l/100 km |
0,8-1,0 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)* |
g/km |
18-23 |
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)* |
kWh/100 km |
22,9-25,0 |
Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP: EAER – cykl mieszany)* |
km |
do 100 |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
s |
5,1 |
Prędkość maksymalna |
km/h |
250 |
Prędkość maksymalna: tryb elektryczny |
km/h |
140 |