Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Kolejne Mercedesy EQ Power

 

Mercedes-Benz konsekwentnie poszerza swoją ofertę hybryd plug-in pod szyldem EQ Power. Teraz gamę kompaktowych modeli EQ Power kompletują: CLA 250e Coupé, CLA 250e Shooting Brake oraz GLA 250e (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 1,4-1,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu łączonym: 31-38 g/km, zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym: 14,8-16,1 kWh/100 km). Nowe warianty można zamawiać od wiosny 2020 roku, a ich pierwsze egzemplarze dotrą do salonów zaledwie kilka tygodni później.

                               

W nowych kompaktowych hybrydach plug-in Mercedes-Benz liczą się przede wszystkim (elektryczna) przyjemność z jazdy oraz przydatność na co dzień. Ilustrują to najważniejsze cechy tych pojazdów:

  • Zasięg w trybie elektrycznym: 71-79 km (NEDC)
  • Moc jednostki elektrycznej: 75 kW (102 KM)
  • Moc systemowa: 160 kW (218 KM)
  • Systemowy moment obrotowy: 450 Nm
  • Moc ładowania AC: do 7,4 kW
  • Moc ładowania DC: do 24 kW
  • Prawie żadnych ograniczeń w zakresie przestrzeni ładunkowej

 

Samochody z rodziny kompaktowych Mercedesów mają silniki zamontowane poprzecznie. Dla przekładni dwusprzęgłowej 8G-DCT, która technicznie bazuje na skrzyni stosowanej w pojazdach z jednostką montowaną wzdłużnie, opracowano niewielki, hybrydowy moduł trakcyjny z maszyną synchroniczną
z magnesami trwałymi. Stojan jest zintegrowany z obudową modułu, a mokre sprzęgło o niskiej stratności zostało wbudowane w wirnik. Chłodzenie stojana  i wirnika „na żądanie” pozwala na bezproblemowe wykorzystanie szczytowej
i ciągłej mocy silnika elektrycznego.

Po raz pierwszy w samochodzie Mercedes-Benz jednostka spalinowa jest uruchamiana przez motor elektryczny – kompaktowe hybrydy nie mają osobnego rozrusznika 12 V.

 

Mercedes GLC

 

Wysoka moc systemowa zapewnia dużą przyjemność z jazdy

Silnik elektryczny osiąga 75 kW (102 KM). W połączeniu z 4-cylindrową jednostką o pojemności 1,33 litra daje to moc systemową 160 kW (218 KM)  i systemowy moment obrotowy 450 Nm. Dzięki zastosowaniu motoru elektrycznego kompaktowe hybrydy plug-in odznaczają się natychmiastową reakcją na wciśnięcie pedału gazu i zapewniają imponujące osiągi:
na przykład wariant A 250e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 235 km/h (dodatkowe dane znajdują się  w dalszej części dokumentu).

 

Mercedes klasa E

 

Do magazynowania energii elektrycznej służy wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o łącznej pojemności ok. 15,6 kWh. Można go ładować  z zewnętrznego źródła prądu, prądem zmiennym lub stałym. Oznacza to, że kompaktowe hybrydy plug-in mogą zostać naładowane ze ściennej ładowarki (wallboxa) o mocy 7,4 kW prądem zmiennym (AC) w ciągu 1 h 45 min (od 10 do 100% stanu naładowania baterii). W przypadku ładowania prądem stałym (DC) akumulator można „zatankować” od 10 do 80% w około 25 minut.

 

Akumulatory dostarcza należąca w całości do koncernu Daimler spółka zależna Deutsche ACCUMOTIVE. Wysokonapięciowy akumulator jest chłodzony cieczą i waży ok. 150 kg.

Przeczytaj również
Popularne