Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Hyundai Kona Electric przeszedł modernizację

Minęły zaledwie dwa lata od wprowadzenia do oferty elektrycznej Kony a Hyundai już zdecydował się na modernizację tego modelu. Zmian jest całkiem sporo.

W ciągu dwóch lat na świecie sprzedano ponad 120 tys. egzemplarzy, z czego ponad 53 000 w samej Europie. Jak na pojazd bezemisyjny to dość duża liczba.

Odmłodzony model rozpoznamy już na pierwszy rzut oka. Pozbawiony grilla nowy przód nadwozia cechuje czysty design dodatkowo podkreślony nowymi światłami LED do jazdy dziennej. Przód uzupełniono o asymetryczny port ładowania, będący cechą charakterystyczną dla modelu Kona Electric, który jednoznacznie informuje o napędzie elektrycznym. Nowe, ostrzejsze reflektory rozciągają się zachodząc na błotniki. Reflektory łączą się z lakierowanymi nakładkami nadkoli, nadając charakterystyczny wygląd. Pionowe wloty powietrza przed nadkolami poprawiają aerodynamikę, znacznie zmniejszając turbulencje w  tym obszarze. Kona Electric FL jest o 25 milimetrów dłuższa od poprzedniej wersji.

Po raz pierwszy nowa Kona Electric jest wyposażona w zestaw cyfrowy zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala, natomiast topowy ekran multimediów o przekątnej 10,25-cala został przeniesiony z ostatniego modelu. System multimedialny zawiera liczne mnogie funkcje zapewniające wygodę użytkowania, w tym Bluelink, usługi Hyundai LIVE oraz Apple CarPlay i Android Auto. Klienci, którzy wybiorą system audio z 8-calowym ekranem, mogą bezprzewodowo korzystać z Apple CarPlay i Android Auto. Natomiast dla pasażerów z tyłu przewidziano dwa porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas podróży.

Użytkownicy modelu Kona Electric mogą cieszyć się najnowszą aktualizacją systemu Bluelink, która pozwala im sterować samochodem za pomocą smartfona lub głosu. Aplikacja wyświetla zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora, a także pozostały czas ładowania, gdy samochód jest podłączony do stacji ładowania

Układ napędowy nie uległ zmianom. Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że Kona Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa - 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdym momencie momentu obrotowego. Wersja 64 kWh oferuje zasięg 484 kilometrów (WLTP) na jednym ładowaniu, a zużycie energii wynosi 14,7 kWh/100km (WLTP). Tymczasem model 39,2 kWh oferuje zasięg do 305 kilometrów (WLTP), przy zużyciu energii równym 14,3 kWh/100km (WLTP).

Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje 47 minut. Kona Electric jest dostępna z opcjonalną trójfazową ładowarką pokładową o mocy 10,5 kW.

 

 Rodzaj ładowania

Moc ładowania

Kona Electric 39,2 kWh

Kona Electric 64 kWh

Szybka ładowarka DC
10-80%

50 kW

48 min.

64 min.

100 kW

47 min.

47 min.

Szybka ładowarka AC
10-100%

7,2 kW

6 godz.

9 godz. 15 min.

10,5 kW

4 godz. 20 min.

6 godz. 50min.

Domowe gniazdko
10-100%

2,6 kW

17 godz.

28 godz.

 

Nowe systemy Hyundai SmartSense, które są dostępne w nowym Kona Electric, obejmują asystenta unikania kolizji z tyłu (RCCA) i asystenta unikania kolizji w martwym polu (BCA). Systemy teraz nie tylko wysyłają ostrzeżenia dla kierowców, ale także aktywują hamulce w razie potrzeby. RCCA stara się uniknąć kolizji podczas cofania. Za pomocą czujników wykrywa zbliżające się pojazdy z obu stron, a gdy zajdzie potrzeba aktywuje hamulce. Natomiast BCA aktywuje hamulce samochodu, aby zapobiec wypadkowi, gdy inny pojazd zostanie wykryty w martwym polu, a kierowca będzie próbował zmienić pas. Kolejną nowością w tym modelu jest system ostrzegający o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), który informuje kierowcę, jeśli ten nie reaguje wystarczająco szybko, gdy pojazd przed nim rusza.

 

PD / Hyundai

Przeczytaj również
Popularne