Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Lotos 2021

Elektryczna ciężarówka FUSO coraz popularniejsza

 

Pierwszy elektryczny samochód ciężarowy Daimler Trucks, produkowany w małej serii, trafia na kolejny europejski rynek, wraz z dostarczeniem trzech pojazdów FUSO eCanter do firmy Camion Transport AG w Szwajcarii. Pojazdy będą eksploatowane w śródmieściach Bazylei, Lucerny i Genewy, gdzie zapewnią lokalnie bezemisyjną dystrybucję towarów.

Wyraźnym globalnym trendem jest urbanizacja. Jednocześnie stale rośnie zapotrzebowanie na różnego rodzaju towary, szczególnie w coraz bardziej zagęszczonych centrach miast. Ten trend w znacznym stopniu przyspieszyła pandemia koronawirusa, z powodu której nastąpił eksplozywny rozwój handlu wysyłkowego online. „Towary muszą docierać do klientów”, stwierdza Josef Jäger, dyrektor Camion Transport AG. „Powinno to odbywać się szybko, a także ekologicznie, czysto i cicho” – wyjaśnia, a następnie dodaje: „Mamy już bardzo dobre doświadczenia z modelem FUSO EcoHybrid i cieszymy się, że eCanter znacznie przybliży nas do realizacji wizji zrównoważonej logistyki miejskiej. Do roku 2025 chcemy realizować dostawy w śródmieściach całkowicie bezemisyjnie”.

Dynamiczny profesjonalista do dystrybucji towarów

FUSO eCanter służy do transportu dystrybucyjnego na etapie „ostatniej mili”. Jako pojazd o masie 7,49 t, zasięgu ponad 100 km, prędkości maksymalnej ok. 80 km/h i mocy 129 kW. A ponadto rozstaw osi 3400 mm zapewnia FUSO eCanterowi sporą zwrotność. Klienci w USA, Europie i Japonii użytkują ponad 200 tych pojazdów.

Doświadczenia, jakie Camion Transport AG i inne znane firmy zdobywają z mocnym krótkoseryjnym eCanterem wracają bezpośrednio do FUSO, gdzie dane te podlegają analizie i uwzględnia się je w rozwoju pojazdu seryjnego. Zespół inżynierów FUSO może korzystać z coraz bogatszego zbioru doświadczeń, bowiem łączny przebieg globalnej floty tych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym wynosi już ponad trzy miliony kilometrów pokonanych w ramach eksploatacji u klientów. Dzięki temu eCanter, który wejdzie do produkcji seryjnej w pierwszej połowie dekady, ma być jeszcze dojrzalszy konstrukcyjnie i jeszcze precyzyjniej dostosowany do oczekiwań klientów. Do tego czasu w ręce użytkowników trafiają sukcesywnie kolejne FUSO eCantery z krótkiej serii produkcyjnej.

 

Mercedes-Benz Trucks Polsk

Przeczytaj również
Popularne