Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
UTA

DHL testuje IVECO na gaz

DHL Parcel Polska Sp. z o.o. – Dywizja Freight rozpoczyna testy IVECO Stralis NATURAL POWER 460 jako alternatywę do pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Celem testu jest sprawdzenie w praktyce walorów eksploatacyjnych Iveco Stralis NP460 oraz weryfikacja zastosowania pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi w codziennej działalności.

Chcąc zredukować wpływ transportu drogowego na środowisko naturalne oraz dalej optymalizować koszty transportu, DHL Freight wspólnie ze swoimi partnerami rozpoczyna testy ekologicznego ciągnika siodłowego Iveco Stralis NP460. Ten innowacyjny i oszczędny pojazd zasilany gazem ziemnym wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Testowany Stralis NATURAL POWER realizował będzie transport na kilku trasach krajowych obok użytkowanych przez partnerów DHL Freight pojazdów napędzanych olejem napędowym.

Pojazd został przekazany firmie DHL na 3 tygodnie. W tym czasie samochód będzie realizował zlecenia na wyznaczonych trasach krajowych. Jest to doskonała okazja, aby porównać parametry względem pojazdów napędzanych olejem napędowym. Samochód IVECO Stralis Natural Power 460 wyposażony jest w zaawansowane narzędzia telematyczne, które zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.

Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2.000 Nm auto posiada analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. System zawierający między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.

Pojazd wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać 1.600 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.
Stralis NP460 oferuje zużycie paliwa niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, niższą cenę gazu w porównaniu do oleju napędowego, bezobsługowy układ oczyszczania spalin niewymagający stosowania AdBlue® oraz okresy między przeglądami wydłużone do 90 000 km. Jeszcze ważniejszy jest aspekt związany z wpływem transportu drogowego na środowisko naturalne. Stosując gaz ziemny, uzyskujemy poprawę jakości powietrza: ograniczenie emisji tlenków azotu o 60% i cząstek stałych o 99%, ograniczenie emisji CO2 o 95% w przypadku stosowania biometanu, mniejszą emisję hałasu, poniżej 71 dB w teście wg normy PIEK.

IVECO

Przeczytaj również
Popularne