Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe chcą zamówić jednorazowo 130 elektrycznych autobusów przegubowych wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Będzie to największy przetarg na dostawę autobusów elektrycznych w Europie.
Całkowity koszt tego projektu wyniesie 417,5 mln zł, z czego Unia Europejska ma dofinansować 180 mln zł (43%). Specjalna umowa w tym zakresie została podpisana pod koniec października w Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Dzięki tej inwestycji do 2020 roku autobusy na olej napędowy mają całkowicie zniknąć z linii na Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie.
Przypomnijmy, że obecnie największą flotę autobusów elektrycznych eksploatuje się w Krakowie (30 szt.), co daje temu miastu piąta pozycję w Europie. Kraków zamierza zamówić kolejne 150 szt. elektrycznych autobusów do końca 2021 roku. W Warszawie używanych jest na razie 20 szt. bezemisyjnych autobusów, do których na początku przyszłego roku dołączy kolejne 10 pojazdów. Do tego Warszawa od jesieni br. będzie testować przez okres d2)wóch lat jeden przegubowy autobus elektryczny Solaris Urbino Electric 18.
PD