DHL Parcel, firma z rynku usług kurierskich, rozpoczyna proces zmiany nazwy. Nowa nazwa spółki – DHL eCommerce – ma podkreślać przynależność do międzynarodowej dywizji DHL eCommerce w ramach Grupy DHL.
Według prognoz ekspertów, do roku 2027 wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o ponad 94 mld zł (raport Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027). O dominującą pozycję powalczy m.in. DHL eCommerce, który zamierza to osiągnąć m.in. poprzez rozwój rozwiązań digitalowych. Wśród najnowszych są aplikacja Mój DHL, która m.in. ułatwia kontakt z kurierem i pozwala określić jego lokalizację, czy aplikacja PolCard Go, która zamienia smartfon w terminal i umożliwia przyjmowanie płatności kartą czy blikiem. Wciąż rozwijana jest też silna sieć OOH złożona z ponad 15 000 punktów POP i automatów POP BOX, która dziś jest jednym z najmocniejszych rynkowych trendów. Globalnie, dywizja DHL eCommerce posiada już 100 tys. takich punktów w całej Europie.
Już teraz nadawcy i odbiorcy mogą korzystać z wygodnych zwrotów, platformy do nadawania paczek paczking.pl, usługi „Przekieruj”, służącej zarządzaniu przesyłką, systemu powiadomień oraz track&trace, czy godzinowych przedziałów doręczeń.
Proces zmiany nazwy spółki będzie przebiegał etapami i zostanie sfinalizowany w 2024 roku.
PD / DHL