Firma DB Schenker planuje wprowadzenie do swojej floty 100 pojazdów Mercedes-Benz eActros LongHaul do obsługi transportu dalekobieżnego w Europie. DB Schenker i Mercedes-Benz Trucks podpisały wspólny list intencyjny w tej sprawie.
Eksploatacja akumulatorowo-elektrycznego eActrosa LongHaul powinna przyczynić się do realizacji celu firmy DB Schenker – osiągnięcia neutralnego bilansu emisji CO2 do 2040 roku. Ta elektryczna ciężarówka o zasięgu ok. 500 km bez dodatkowego ładowania ma osiągnąć dojrzałość do produkcji seryjnej w 2024 roku.
Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa LongHaul pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego konwencjonalnego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego, a więc przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji. W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa LongHaul będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut. Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią ciężarówce łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc maksymalną 600 kW. Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej pojazdu Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActrosa LongHaul do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Po pomyślnych testach zimowych w fińskim Rovaniemi, w temperaturach sięgających nawet 25 stopni mrozu, kolejnym etapem będą testy na drogach publicznych.
Daimler Truck Polska