Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

DB Schenker podpisał list intencyjny na zamówienie 100 elektrycznych Actrosów

Firma DB Schenker planuje wprowadzenie do swojej floty 100 pojazdów Mercedes-Benz eActros LongHaul do obsługi transportu dalekobieżnego w Europie. DB Schenker i Mercedes-Benz Trucks podpisały wspólny list intencyjny w tej sprawie.

Eksploatacja akumulatorowo-elektrycznego eActrosa LongHaul powinna przyczynić się do realizacji celu firmy DB Schenker – osiągnięcia neutralnego bilansu emisji CO2 do 2040 roku. Ta elektryczna ciężarówka o zasięgu ok. 500 km bez dodatkowego ładowania ma osiągnąć dojrzałość do produkcji seryjnej w 2024 roku.

Konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks projektują eActrosa LongHaul pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego konwencjonalnego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego, a więc przebiegu 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji. W eActrosie LongHaul zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa LongHaul będzie można naładować z poziomu 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut. Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią ciężarówce łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc maksymalną 600 kW. Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej pojazdu Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również warianty podwozia ciężarowego eActrosa LongHaul do zabudowy. Zapewni to klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Po pomyślnych testach zimowych w fińskim Rovaniemi, w temperaturach sięgających nawet 25 stopni mrozu, kolejnym etapem będą testy na drogach publicznych.

 

Daimler Truck Polska

Przeczytaj również
Popularne