Stacje paliw zapewniają olbrzymie pokrycie kraju. Można tam zatankować, naładować, kupić podstawowe produkty do samochodów i nie tylko. Nic dziwnego, że poszczególne koncerny robią wszystko, żeby związać ze sobą klientów, najlepiej tych korporacyjnych.
Karty paliwowe –
Pięć korzyści dla firmy, użytkownika z posiadania kart flotowych? Czyli co decyduje, że wybieramy właśnie takiego emitenta i na jakie korzyści może liczyć użytkownik. Co może zyskać fleet manager, a co zyskuje kierowca.
Karty Routex akceptowane na stacjach BP w Polsce i Europie to szereg korzyści zarówno dla firmy, fleet managera, jak i kierowców.
1. Zaufanie
Szukasz zaufanego partnera, który wpłynie na rozwój Twojej floty i będzie wsparciem dziś i jutro w dynamicznie zmieniających się warunkach?
Oferta BP odpowiada na potrzeby firm, niezależnie od wielkości i rodzaju posiadanych pojazdów. Precyzyjnie dobieramy narzędzia i produkty opracowane przez naszych ekspertów, by zoptymalizować koszty i uprościć codzienne zarządzanie firmą. Proste zarządzanie: nasze rozwiązania skutecznie pomagają zredukować ilość pracy administracyjnej, biurowej i na trasie. Wzrost efektywności: kompleksowe rozwiązania cyfrowe BP automatyzują pracę i optymalizują koszty.
2. Pokrycie kraju
Dzięki kartom flotowym BP klienci mają dostęp do 570 stacji BP i do około 400 Circle K w Polsce, dogodnie położonych przy głównych trasach i autostradach. Karty flotowe BP są akceptowane na stacjach wszystkich partnerów międzynarodowej sieci ROUTEX, utworzonej m.in. przez: Aral, BP, Circle K, Eni i OMV. Dzięki temu zyskasz dla Twojej floty dostęp do 24 000 stacji w 32 krajach Europy, dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i innych głównych trasach.
Skorzystaj też z naszej współpracy z siecią Total, która zapewnia dodatkowe 4000 lokalizacji w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Holandii i Polsce.
Dzięki kartom BP Twoja flota ma dostęp do blisko 5500 punktów ładowania w Polsce i blisko 600 000 punktów w całej Europie.
3. Możliwość zbierania punktów
Tankowanie i zakupy na stacjach BP pozwalają zbierać punkty w programie lojalnościowym. Tylko w PAYBACK jedna karta daje możliwości zbierania punktów za zakupy u ponad 30 Partnerów Programu i w ponad 150 sklepach internetowych. Punkty kierowca może wymieniać na rabaty na paliwo, np. w prywatnym samochodzie, na nagrody rzeczowe bądź przekazywać na akcje charytatywne.
4. Szeroka gama kart
Karty paliwowo-serwisowe od UTA Edenred to kompleksowe rozwiązania, które nie tylko usprawniają zarządzanie flotą, ale także zapewniają wiele dodatkowych korzyści. Przedstawiamy pięć powodów, dla których warto korzystać z UTA Card.
1. Wygoda i oszczędność czasu dzięki rozległej, stale rozwijającej się sieci akceptacji
Aktualnie UTA Card pozwala na bezgotówkowe rozliczanie różnych rodzajów paliwa i usług dla pojazdów w prawie 85 tys. punktów w całej Europie. Około 65 tys. z nich to stacje paliw, z czego ponad 5 tys. znajduje się w Polsce. Punkty akceptacji są dobrze zlokalizowane, łatwo dostępne i oznaczone logo UTA, więc nie trzeba tracić czasu na poszukiwanie stacji. Przydatnym narzędziem do lokalizowania stacji akceptujących karty UTA jest aplikacja UTA Station Finder, dzięki funkcji filtrowania użytkownicy mogą szybko i łatwo wyszukiwać punkty oferujące potrzebne produkty i usługi. Kierowcy nie muszą martwić się także o zbieranie paragonów czy rachunków, bo wszystkie transakcje ujęte są w zbiorczej fakturze. Dotyczy to nie tylko tankowań, ale również opłat drogowych, myjni, parkingów, napraw czy akcesoriów – wszystko, co niezbędne w podróży, jest dostępne z użyciem tylko jednej karty UTA Card.
2. Konkurencyjne cen paliw i atrakcyjne oferty rabatowe
UTA Card to nie tylko wygoda, ale także wymierne oszczędności dla firmy. Użytkownicy UTA Card mogą liczyć na konkurencyjne ceny paliw (ON, LPG, LNG, CNG) w szerokiej sieci stacji partnerskich. Dzięki długoletniej i owocnej współpracy z partnerami i dostawcami, możemy oferować swoim klientom wyjątkowo korzystne cenowo rozwiązania. Dodatkowo UTA Card pozwala na korzystanie z rabatów w przypadku opłat drogowych, mycia pojazdów czy usług serwisowych.
3. Szeroki zakres rozwiązań wspierających mobilność od jednego partnera
UTA Card to nie tylko paliwo, ale również wiele innych produktów i usług. Dzięki nowoczesnym urządzeniom do poboru myta, takim jak UTA One® i UTA One® next, ich użytkownicy mogą wygodnie podróżować po Europie. UTA Card zapewnia również łatwy i bezgotówkowy dostęp do parkingów, przejazdy przez mosty i tunele, korzystanie z promów, usług warsztatowych, pomocy drogowej, myjni, nabycie akcesoriów do pojazdów. Do dyspozycji klientów są także usługi komplementarne jak telematyka czy zwrot VAT i akcyzy oferowane przez partnera UTA Edenred. Portfolio produktów od UTA Edenred stale się rozwija, biorąc pod uwagę aktualne trendy rynkowe jak zrównoważony rozwój i elektromobilność.
4. Doskonały serwis i bezpieczeństwo
Klienci mają możliwość korzystania z pomocy dedykowanych doradców, którzy przygotują ofertę dopasowaną do ich potrzeb i oczekiwań. Managerowie flot mogą wygodnie zarządzać parkiem pojazdów, korzystając z licznych raportów, dostępnych online w Strefie Klienta 24/7 i dostarczających informacji o przejazdach oraz kosztach w odniesieniu do każdego pojazdu i/lub całej floty. Każda karta UTA Card zabezpieczona jest indywidualnym kodem PIN, który gwarantuje ochronę przed nieautoryzowanym użyciem. Dodatkowo, UTA Card ma możliwość ustalenia limitów, które można dostosować do indywidualnych potrzeb, zwiększając kontrolę nad wydatkami i bezpieczeństwem transakcji. Usługa powiadamiania o transakcjach UTA pozwala na bieżąco śledzić każdą transakcję dzięki powiadomieniom w czasie rzeczywistym przesyłanym za pośrednictwem e-maila lub SMS-a.
5. Dostęp do oferty partnerów
UTA Card to przede wszystkim wygodne narzędzie pozwalające na bezgotówkowe rozliczenia tankowań i innych usług niezbędnych dla pojazdów, przy okazji ułatwia też dostęp do dodatkowej oferty partnerów, jak np. kawa i przekąski czy zaplecze sanitarne. Nierzadko napoje i posiłki są dostępne dla korzystających z UTA Card jako bezpłatne, oferowane bezpośrednio przez partnerów UTA bonusy do tankowań. W sezonie letnim wspólnie z partnerami organizujemy na stacjach eventy dla kierowców „Champ on the Road”, podczas których rozdajemy drobne upominki oraz vouchery na posiłki, napoje lub prysznic czy pralnię.
UTA Card to uniwersalne narzędzie nie tylko dla dużych firm spedycyjnych czy logistycznych. Wielkość firmy, rodzaj prowadzonej działalności czy rozmiar floty nie ma znaczenia. UTA Card może być używana w firmie dla każdego rodzaju pojazdów. Wybierając UTA Card, masz pewność, że każda transakcja jest bezpieczna, a Ty masz dostęp do wielu udogodnień. Dzięki kompleksowej ofercie UTA Card, firmy mogą liczyć na szeroki zakres usług i funkcjonalności, które przekładają się na wygodę, oszczędności i bezpieczeństwo na każdym etapie użytkowania i zarządzania flotą.
Programy kart flotowych ORLEN zostały stworzone w oparciu o potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów. Duże i średnie przedsiębiorstwa korzystają najchętniej z Programu Flota, Programu Open Drive oraz Programu DKV/ORLEN. Dla małych i średnich przedsiębiorców ORLEN oferuje Program Biznestank. Z kolei dla mikro przedsiębiorców dostępne są karty w ramach Programu Mikroflota.
Najbardziej popularny Program Flota zapewnia kierowcom dostęp do największej w Polsce sieci stacji paliw, liczącej ponad 1900 placówek na terenie całego kraju, oferujących najwyższej jakości towary i usługi, w tym bogatą ofertę gastronomiczną. Podstawową zaletą Programu Flota jest możliwość bezgotówkowego zakupu paliwa, towarów i usług dostępnych na stacjach ORLEN. Można go rozbudować o kolejne programy, jak np. Open Drive czy DKV/ORLEN, pozwalające na dokonywanie bezgotówkowych transakcji za granicą.
Ponadto program ten zapewnia atrakcyjny system rabatowania, pozwala na odroczony termin płatności oraz uproszczone elektroniczne fakturowanie, a także szeroki pakiet usług dodatkowych. Dzięki portalowi flotowemu klienci mogą zdalnie zarządzać kartami, projektować limity zgodnie z indywidualnymi potrzebami oraz mieć dostęp do szeregu raportów, czyli pełnej kontroli wydatków. Warto pamiętać, że transakcje dokonywane za pomocą karty flotowej podnoszą komfort pracy spedytorów, ale także bezpieczeństwo kierowców, którzy nie muszą zabierać ze sobą gotówki.
Szeroki pakiet usług dodatkowych pozwala na łatwiejsze podróże oraz wygodniejsze zakupy. Dostępne są wśród nich m.in.:
Z kolei klienci objęci Programem Biznestank już od pierwszego zatankowanego litra paliwa otrzymują 10% rabatu na myjnię i odkurzacz. Niezależnie, do którego Programu przynależą klienci, wszyscy mogą posiadać coraz bardziej popularną w Polsce aplikację VITAY. Klienci zyskują dzięki niej dostęp do atrakcyjnych promocji, kuponów z rabatami oraz zdobywają dodatkowe punkty za zakupy na stacjach ORLEN.
W zamian za zebrane punkty klienci otrzymują nagrody z oferty gastronomicznej Stop.Cafe (przykładowo: kanapki, sałatki, hot-dogi, szeroki wybór kaw, soki wyciskane), a także spośród innych produktów, takich jak m.in. kanister czy gaśnica samochodowa. Aplikacja umożliwia też obsługę kart, takich jak BIZNESTANK, Karta Dużej Rodziny i VITAY za pomocą jednego kodu QR. W połączeniu z ORLEN Pay pozwala na szybkie i bezpieczne płatności za paliwo czy myjnię – bezpośrednio przy dystrybutorze.
1. Zasięg.
Jesteśmy w europejskim top 3, jeśli chodzi o zasięg akceptacji naszej karty. To ponad 20 000 punktów w całej Europie, w 32 krajach. Ponadto myjnie, parkingi, punkty serwisowe. 2 rodzaje kart:
2. Dostęp do zaawansowanych technologicznie nowoczesnych produktów i usługi dla firm transportowych na styku mobilności, finansów i IT.
Obie karty to zaledwie początek biznesowej podróży z E100, albowiem jesteśmy dostawcą całej gamy usług i produktów dedykowanych firmom TSL, które ułatwiają prowadzenie biznesu, czyniąc go szybszym, wygodniejszym, bezpieczniejszym.
Narzędziem umożliwiającym zarządzanie nowoczesną firmą transportową jest Fast Data. To wysoko wyspecjalizowane narzędzie analityczne, dzięki któremu właściciel firmy może monitorować kluczowe wskaźniki i dane z kart paliwowych, znajdować elementy do poprawy, optymalizować je, tworzyć realistyczne prognozy czy wizualizować dane. Secure E-BOX to antyfraudowy system, który pomaga przewoźnikom zabezpieczyć się przed kradzieżą paliwa z wykorzystaniem kart paliwowych. Działa w oparciu o urządzenie pokładowe (OBU) oraz współrzędne GPS stacji, w której kierowca zamierza tankować i rozliczać się za pomocą karty. System przetwarza dane geolokalizacyjne OBU i stacji paliw. Jeśli w momencie żądania autoryzacji lokalizacja stacji i urządzenia OBU nie pokrywają się, transakcja automatycznie jest blokowana.
Secure E-BOX działa w czasie rzeczywistym, w 36 krajach Europy 24h/dobę. Jest tak skuteczny, że dajemy gwarancję zwrotu kosztów skradzionego paliwa. Klienci korzystający z Secure E-BOX jednym kliknięciem myszki mogą włączyć monitorowanie swoich pojazdów z poziomu Panelu Klienta. Aplikacja E100 Mobile to partner kierowcy w trasie. W każdym miejscu na świecie można sprawdzić limit na karcie czy aktualną cenę na danej stacji. Kierowcy mogą wyznaczyć trasę, uwzględniając najlepsze ceny paliw, i wyeksportować trasę do aplikacji nawigacyjnych. Właściciel w aplikacji ma z kolei pełen obraz kart w swojej firmie, saldo firmy, szczegóły transakcji na kartach, itp.
3. Obsługa klienta.
I tu potrzebna jest opowieść: Jest mroźny środek zimy i szybko zapadający zmierzch, nasz Hotline dostaje telefon od kierowcy ciężarówki, który znalazł się w trudnej sytuacji: wszystkie jego dokumenty, pieniądze oraz karta zostały skradzione, a kierowca utknął na automatycznej stacji w Niemczech z pustym bakiem. Kierowca, pozbawiony możliwości zatankowania, pilnie potrzebował pomocy. Nasz operator infolinii natychmiast zareagował, nawiązując kontakt z partnerem w Niemczech (operatorem tej stacji). Bardzo szybko udało się zorganizować zdalne tankowanie, co pozwoliło kierowcy zatankować pojazd i kontynuować podróż. Hotline działa całodobowo w kilku językach: angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, ukraiński. Użytkownicy naszej karty wiedzą, że mogą na nas liczyć.
4. Panel Klienta E100.
To po prostu centrum dowodzenia firmą transportową. Jest intuicyjny, przejrzysty i funkcjonalny. W jednym miejscu nasz klient może zobaczyć wszystkie kluczowe elementy związane z funkcjonowaniem firmy i zarządzać wieloma parametrami za pomocą kilku kliknięć. Widać aktualne saldo firmy. Pod ręką: historia transakcji, faktury, wszystkie karty, którymi posługują się kierowcy, i świetne filtry, za pomocą których właściciel może bardzo elastycznie zarządzać kartami, sieć stacji z aktualnymi cenami i zniżkami.
5. Można przejechać z Polski do Hiszpanii, nie używając fizycznie naszej karty i…. nie korzystając w ogóle z kas czy terminali płatniczych na stacjach paliw.
E100 Mobility – funkcjonalność aplikacji umożliwiająca rozliczanie tankowania przy dystrybutorze, bez konieczności korzystania z terminali płatniczych. Sam proces tankowania przebiega błyskawicznie i wymaga tylko kilku kliknięć w telefonie z włączoną aplikacją. Aktywacja i korzystanie z funkcji E100 Mobility są darmowe. Wszystko dzieje się w telefonie kierowcy, który najpierw wybiera stację paliw, na której chciałby zatankować, a potem postępuje zgodnie ze wskazówkami aplikacji. Po fizycznym zatankowaniu i rozliczeniu transakcji kierowca może ruszać dalej w trasę lub wykorzystać zaoszczędzony czas na większe zakupy w sklepie stacji. W sieci akceptującej E100 Mobility jest ponad 2400 stacji w całej Europie.
Karty paliwowe to nowoczesne narzędzia, które oferują znacznie więcej niż wygodę przy tankowaniu. Funkcjonalności produktów DKV Mobility znacząco wspierają zarządzanie flotą, pomagają optymalizować koszty operacyjne i być w awangardzie firm wprowadzających innowacyjne e-rozwiązania.
1. Szeroka sieć akceptacji i preferencyjne ceny paliw
DKV Mobility oferuje dostęp do 68 000 stacji paliw i około 806 000 publicznych punktów ładowania w całej Europie, w tym 10 tysięcy ładowarek stacji Tesla Supercharger. W Polsce dysponujemy siecią 5000 stacji paliw akceptujących nasze karty. Jeśli chodzi o rabatu dla polskich klientów, są one oparte na cenie hurtowej (SPOT). Na 1200 stacjach klienci DKV Mobility (około 20% sieci akceptacji w Polsce) mogą tankować swoje pojazdy w cenach zbliżonych do hurtowych.
2. Kontrola kosztów i optymalizacja wydatków
Nowoczesne systemy kart paliwowych, jak te oferowane przez DKV Mobility, pozwalają na monitorowanie i kontrolę kosztów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu zarządzający flotą mogą wybierać stacje benzynowe z najniższymi cenami paliw oraz mieć pełny wgląd w zużycie paliwa. Wsparcie w postaci szczegółowych raportów i analiz pozwala na efektywne zarządzanie budżetem firmy.
3. Oszczędność czasu i uproszczenie procesu płatności
Karty paliwowe eliminują konieczność korzystania z gotówki oraz uciążliwego zbierania i przechowywania paragonów. Użytkownicy zyskują dostęp do scentralizowanego, intuicyjnego systemu rozliczeń, który ułatwia płatności i pozwala na prostsze rozliczanie wydatków. Dodatkowo, firma może wystawić jedną zbiorczą fakturę, co znacznie upraszcza proces administracyjny.
4. Wspierające biznes usługi komplementarne
Karty paliwowe DKV Mobility to szereg dodatkowych funkcji, które wspierają zarządzanie flotą. Należą do nich m.in. automatyczne rozliczanie opłat drogowych, możliwość ładowania pojazdów elektrycznych oraz usługi związane z pojazdami, w tym myjnie, serwis samochodowy i parkingi. Tankowanie z kartami paliwowymi DKV Mobility umożliwia także odzyskiwanie podatku VAT i podatku od olejów mineralnych w przypadku podróży transgranicznych. Właściciel floty może ubiegać się o zwroty samodzielnie, lub zlecić odzyskanie podatku wystawcy kart paliwowych. Naszym klientom oferujemy zarówno przyspieszony zwrot – Net Invoicing Program (NIP), jak i regularny zwrot.
5. Wsparcie w drodze do elektromobilności
DKV Mobility aktywnie wspiera klientów, którzy są liderami innowacji i chcą już teraz być częścią transformacji elektromobilności. Oferujemy im kompleksowe usługi: od doradztwa, przez instalację infrastruktury ładowania, po rozliczenia. Nasze karty paliwowe umożliwiają ładowanie pojazdów elektrycznych w około 806 tysiącach punktów ładowania w Europie. Do sieci akceptacji DKV Mobility należy między innymi 10 tysięcy ładowarek Tesla Supercharger. W Polsce nasi klienci mają do dyspozycji około 4000 punktów ładowania.
Potrzeby użytkowników kart paliwowych różnią się w zależności od branży, w której działa dane przedsiębiorstwo. Widzimy też, że o ile wielu przedsiębiorców nadal zwraca uwagę na cenę, to coraz większe znaczenie ma też elastyczność oferowanych im systemów zarządzania kartami. Firmy posiadające duże floty pojazdów dostrzegają zalety możliwości dostosowania systemu do swoich indywidualnych potrzeb, aby mieć większą kontrolę m.in. nad ponoszonymi przez siebie kosztami. Dlatego MOL Polska, współpracując z firmami z różnych sektorów gospodarki, dba o to, aby oferować rozwiązania dostosowane do unikalnych wymagań i specyfiki danej działalności. Co więcej, dołączenie do międzynarodowej grupy kapitałowej, jaką jest Grupa MOL, otworzyło dla naszych kart kolejne możliwości, w tym również dla ofert z dostępem do zagranicznych sieci stacji.
Najnowszym rozwiązaniem, które prowadziliśmy, jest oferta B2B2C – możliwość zbierania punktów w innowacyjnej aplikacji lojalnościowej MOL Move także przez posiadaczy kart flotowych. Korzystanie z benefitów przypisanych do poszczególnych poziomów korzyści w aplikacji (Zielony, Srebrny, Złoty i VIP) możliwe jest tylko dla zakupów prywatnych realizowanych przez konsumentów indywidualnych, przy transakcjach bez użycia karty flotowej. Niemniej punkty, które pozwalają osiągać kolejne poziomy, zbierane są zawsze, a ich zbieranie przy korzystaniu z kart flotowych przyśpiesza cały proces i umożliwia szybsze uzyskanie zniżek przypisanych do każdego z nich, m.in. na kawę marki Fresh Corner, parzoną na bazie niedawno wprowadzonej nowej mieszanki, na szeroką ofertę hot dogów, wybrane produkty z oferty pozapaliwowej czy myjnie samochodowe.
Oprócz tego elementami, które od dawna oferujemy naszym klientom i które oni sobie cenią, są m.in. uproszczenia rozliczeń, rozwijanie mechanizmów zarządzania flotą pojazdów oraz raportowania z wykorzystaniem intuicyjnego portalu klienta. Firmy korzystające z naszych kart flotowych dostrzegają też jak szczególną wagę kładziemy na bezpieczeństwo transakcji kartowych. Wprowadziliśmy specjalny system motywacyjny dla pracowników stacji paliw aktywnie monitorujących prawidłowość rozliczania tankowań. Wkrótce przedstawimy też kolejne nowe rozwiązania i zintegrowaną ofertę, która obejmie m.in. rozwiązania wirtualne czy dodatkowe zabezpieczenia transakcji zagranicznych.
Tomasz Siwiński