Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Ważne jest uczciwe podejście

Tomasz Siwiński: Mam firmę, w której pracują samochody na gwarancji, widzę stronę Moto Flota i myślę sobie: może warto skorzystać z usług tej firmy, tylko czym ona się zajmuje?

Adam Kapek: MOTO Flota wspiera firmy w procesie serwisowania pojazdów na każdym etapie ich życia. Fakt, że wywodzimy się z tzw. aftermaketu, powoduje, że kojarzy się nas z samochodami starszymi, autami po gwarancji i rynkiem serwisów niezależnych – to niepełny obraz. Dziś, gdy klient życzy sobie obsługi w ASO, dostaje taki właśnie model z wykorzystaniem efektu skali tysięcy pojazdów danej marki będących pod opieką MOTO Floty. Nasi klienci zyskują jedno call center ze wsparciem 24/7, zbiorcze fakturowanie ASO różnych marek i aut w serwisach niezależnych, ujednolicone warunki obsługi na terenie całego kraju oraz kontrole konsultantów nad kosztorysami. To ostatnie ma bardzo duże znaczenie. Firma posiadająca auta firmowe, zajmująca się swoim biznesem niekoniecznie musi znać tajniki poszczególnych napraw, nasi doradcy/konsultanci techniczni mają ogromne doświadczenie i wiedzę w aspekcie prowadzenia napraw, nagradzani są za realne oszczędności dla klientów będących pod opieką MOTO Floty.

Większość samochodów firmowych to auta na gwarancji, Państwa serwisy także obsługują takie samochody. Czy zgodnie z dyrektywą GVO faktycznie macie Państwo dostęp do wszelkich najnowszych technologii?  

MOTO Flota posiada dostęp do odpowiednich danych, które umożliwiają planowanie usług zgodnie z wymogami producentów samochodów, serwisy niezależne są coraz lepiej wyposażone i umożliwiają realizację tego typu usług. Jednak tak ja mówiłem, nie jest naszą strategią wyciąganie każdej usługi z ASO. Staramy się trafiać w oczekiwania klientów, rozmawiamy o plusach i minusach danego modelu serwisowania aut i wybieramy najlepszy z punktu widzenia oczekiwań klienta.

Mają Państwo wspólnie z Millennium Leasing program AutoKomfort Plus, na czym on polega? Jakimi klientami są firmy CFM, to wdzięczny partner?

Tak, jesteśmy partnerem Millennium Leasing. W projekcie odpowiadamy za obsługę techniczną napraw mechanicznych klientów leasingu. Klienci, biorąc leasing i decydując się na udział w programie Auto Komfort Plus, automatycznie zyskują wsparcie naszego call center oraz dostęp do programu Moto Flota Manager, zyskują wsparcie techniczne dla pojazdu będącego w całym okresie trwania leasingu.

Firmy typu CFM to wdzięczny klient, lecz bez dwóch zdań to bardzo wymagający kontrahent. Z pewnością moment rozpoczęcia współpracy jest bardzo trudny, ponieważ firm świadczących zbliżone usługi do naszych na rynku jest sporo, jednak dopiero wielopłaszczyznowa analiza pozwala wybrać odpowiedniego kontrahenta skorelowanego z potrzebami firmy. Także na pierwszy rzut oka wiele firm zajmuje się serwisem flot, jednak mało która ma odpowiednie narzędzia i zasoby do poprowadzenia w jednolitej jakości zarówno dużych kontraktów, jak i drobnej usługi wymiany oleju dla klienta leasingu. W naszych usługach bez dwóch zdań diabeł tkwi w szczegółach. Czujemy się mocni w tym względzie i wierzymy w to, że każdy może zająć się podstawą swojej działalności, a w ostatecznym rozrachunku firma CFM może czerpać korzyści ze współpracy z MOTO Flotą, chociażby braku konieczności zwiększania zasobów wymaganych do wprowadzenia kierowalności przy wzroście liczby obsługiwanych pojazdów. Efektem ubocznym czasami staje się optymalizacja kosztów poszczególnych napraw, która jeszcze kilka lat temu stała na pierwszym miejscu.

Mają Państwo aplikację Moto Flota Manager, jakie funkcjonalności daje ona managerowi floty?

Tak, mamy w portfelu rozwiązań aplikację Moto Flota Manager. Zaczęło się od systemu transakcyjnego, czyli podgląd pod kosztorys i akceptacja jego pozycji, później projekt ewaluował. Dziś to już, można powiedzieć, zaawansowane oprogramowanie, dające wiele możliwości. System nie wymaga instalacji, dostęp odbywa się poprzez szyfrowaną stronę www. System umożliwia między innymi wygenerowanie w kilka sekund raportu wyświetlającego koszty całości floty, uszczegółowienie go do jednego modelu, następnie jednym kliknięciem jesteśmy w stanie wyświetlić raport kosztów serwisu jednego pojazdu konkretnego, docelowo jesteśmy w stanie dotrzeć do kosztorysu poszczególnej naprawy i wyświetlić szczegółowe informacje, jakie części zostały użyte do naprawy, jakie czasy napraw. System pilnuje interwałów przeglądowych. To tylko wybrane funkcjonalności systemu, często jesteśmy zapraszani na prezentację systemu, podczas której bez zobowiązań prezentujemy jego możliwości. W finalnej fazie testów jest też aplikacja MOTO Flota Kierowca, która umożliwi użytkownikom firm będących pod opieką MOTO Floty na sprawne i wygodne umówienie się do serwisu za pomocą telefonu.

Stworzyli Państwo coś na wzór kuchennych rewolucji, tylko w tym wypadku rewolucja dotyczy warsztatów. Proszę coś powiedzieć o tym projekcie.

Projekt Warsztat jest telewizyjnym odzwierciedleniem ogromu pracy, jaki wykonała nasza grupa kapitałowa (Moto-Profil) w ostatnim roku poprzez zbudowanie sieci 1000 Profi Auto Serwisów. Celem projektu jest zrzeszenie najlepszych serwisów niezależnych, ich stały rozwój i szkolenia tak, aby stawały się coraz bardziej konkurencyjne rynkowo. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że projekt Warsztat emitowany przez TVN Turbo prowadzony jest przez eksperta Profi Auto Łukasza Rysia, który zaczynał pracę w naszej grupie od obsługi klientów flotowych w MOTO Flocie.

Jak Pana zdaniem będzie wyglądał rynek usług serwisowych w niedalekiej przyszłości, kiedy pojawią się w dużej liczbie hybrydy i samochody elektryczne?

Nie przewiduje w tym względzie spektakularnych zmian. Już niejedną rewolucję mamy za sobą, rynek się dostosowuje do potrzeb. Oczywisty jest fakt, że jeśli mechanik, który nie przechodzi stałych szkoleń i nie poznaje nowinek technologicznych, za kilka lat może obudzić się, gdy będzie za późno. Stąd potrzeba zrzeszenia się w projektach typu Profi Auto Serwis, gdzie szkolenia i rozwój warsztatów jest jednym z filarów. W aspekcie obsługi flot już dziś pojedynczemu serwisowi trudno jest o obsługę aut dużej floty, stąd rola i misja dla takich firm jak MOTO Flota. Ostatnie lata pokazały ogromne zapotrzebowanie na uczciwe, przejrzyste i nowoczesne podejście do serwisu flot i liczę, że będzie się to zapotrzebowanie zwiększało – stąd optymistycznie patrzę w przyszłość.

Przeczytaj również
Popularne