Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Specjalizujemy się w crossoverach

Tomasz Siwiński: Jest Pani szefem sprzedaży flotowej marki, która nie ma w ofercie klasycznych modeli flotowych, zgodzi się Pani z tą opinią?

Iwona BartosikDołączając do Nissana, a miało to miejsce już ponad osiem lat temu, nasza marka budowała strategię sprzedaży samochodów międzysegmentowych. Posiadanie w ofercie innych modeli jest naszą przewagą, świadomie i konsekwentnie kreślimy wizerunek marki specjalizującej się w sprzedaży crossoverów. Rynek klienta biznesowego i oczekiwania także mocno się zmieniają. Klienci decydują się na zakup crossoverów, traktując auto jako narzędzie marketingowe, ale także dlatego, że auta te z powodzeniem mogą zastąpić typowe auta segmentowe. My dodatkowo jesteśmy w stanie być konkurencyjni cenowo.

2016 był kolejnym rokiem, w którym marka Nissan zanotowała najwyższą w Polsce sprzedaż w segmencie crossoverów – w porównaniu do 2015 roku modele Juke, Qashqai oraz X-Trail znalazły łącznie blisko o 22% więcej nabywców. 80% sprzedaży flotowej Nissana stanowią właśnie crossovery.

Jak zorganizowany jest dział sprzedaży flotowej Nissana? Czy w dużej mierze polegacie Państwo na dealerach, czy jednak staracie się zarządzać mocno centralnie?

Polityka handlowa definiowana jest przez nas, czyli importera, decydujemy o wolumenach floty i o zasadach sprzedaży, natomiast obsługą klienta zajmuje się sieć dealerska. W Polsce zbudowaliśmy sieć dealerów flotowych, działających pod szyldem Nissan Business Center. Do zadań sieci należy obsługa sprzedaży flotowej, czyli pozyskiwanie klientów, dostawy aut, jak i obsługa AfterSales.

Macie Państwo nową Micrę, całkowicie nowy samochód, czy wiążecie z tym modelem nadzieje na wolumenową sprzedaż do firm?

W bieżącym roku głównym motorem napędowym marki pozostaną crossovery. Nowa Micra, która została świetnie odebrana przez klientów ze względu na odważną stylistykę, wysokiej jakości wykończenie, liczne innowacje techniczne, stanie się ważnym graczem wśród samochodów segmentu B, ale klient biznesowy będzie musiał jeszcze na to auto chwilę poczekać. Oferta w roku 2017 ze względu na ograniczone wolumeny sprzedaży będzie kierowana głównie dla klienta indywidualnego. Mamy nadzieję, że dostawy flotowe będą możliwe już niebawem.

Dobry produkt, jakim jest samochód, to jedno, ale wabikiem są takie elementy jak gwarancja czy programy finansujące. Czym Nissan może się pochwalić w tej kwestii?

Wachlarz produktów finansowych oferowanych klientom biznesowym jest naprawdę szeroki. Nissan Select jest formą kredytu, w której klient decyduje o wysokości raty miesięcznej, ma możliwość wymiany samochodu na nowy, zwrotu pojazdu lub zatrzymania pojazdu. Nissan Business Finance to usługa wynajmu długoterminowego przygotowana we współpracy z RCI Leasing Polska Sp. z o.o., Nissan Sales Central & Eastern Europe oraz ALD Automotive. W ramach Nissan Business Finance, poza finansowaniem floty, klient otrzymuje szeroki wachlarz usług dodatkowych: obsługę serwisową, ubezpieczenie z likwidacją szkód, assistance, samochód zastępczy, zarządzanie wymianą i magazynowaniem opon.


  • ƒ Finansowanie floty odbywa się poprzez umowę leasingu operacyjnego i zapewnia stałą wysokość rat na przestrzeni trwania kontraktu.

  • ƒ Ryzyko zmiany wartości rezydualnej (końcowej) pojazdów leży po stronie Nissan Business Finance.

  • ƒ Umowa podpisywana jest na określony czas (24–60 miesięcy) oraz limit kilometrów (do 200 000 km).

  • ƒ Po okresie wynajmu samochód może zostać zwrócony do Nissan Business Finance, który zajmuje się sprzedażą samochodów pokontraktowych oraz doradza klientowi w kwestii wyboru nowej floty.

Prócz programu Nissan Business Finance nasza strategia sprzedaży flotowej zakłada specjalne warunki dla firm wynajmu długoterminowego, z którymi mamy podpisane umowy o współpracy. Umowy te gwarantują preferencyjne warunki zakupu oraz opiekę posprzedażną.

Co do gwarancji, Nissan oferuje standardową gwarancję producenta dla wszystkich modeli, ważną przez trzy lata lub 100 000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej) dla samochodów osobowych, ważną przez pięć lat lub do przebiegu 160 000 km dla samochodów dostawczych LCV oraz pięć lat lub do przebiegu 100 000 km na elementy zespołu napędowego samochodów EV (elektrycznych), a baterie 30 kWh mają gwarancję na osiem lat lub do 160 000 km.

Oferujemy możliwość wykupienia rozszerzonej gwarancji, która jest dostępna w wielu wariantach przebiegu i czasu. Gwarancję rozszerzoną można wykupić w dowolnej chwili przed wygaśnięciem gwarancji standardowej.

Sprzedaż samochodów elektrycznych i ekologicznych jest marginalna, ale to na pewno się zmieni. Nissan ma w ofercie Leafa i e-NV200. Czy przedsiębiorcy pytają o te samochody?

EV dostarczamy głównie do przedsiębiorców. Możemy pochwalić się sporymi sukcesami na tym obszarze: 200 EV w ramach usługi car sharingu, organizowanej przez miasto Wrocław, dostawy zaplanowane na II polowę tego roku i rok 2018.

ElectricTaxi, jako pierwsi wprowadzili do floty elektryczne auta i nasze Leafy świetnie w tej roli się spisują, pierwsze auta widoczne już na ulicach Warszawy, niedługo będą dostępne także na Śląsku.

Zachętą do rozwijania biznesu opartego o elektryczne taksówki są względy ekonomiczne oraz wsparcie uzyskane dzięki Programowi Elektryfikacji Motoryzacji w Polsce. Ceny samochodów elektrycznych są wyższe od cen aut spalinowych, ale dzięki dobrej ofercie leasingu czy wynajmu oraz przy bardzo niskich kosztach eksploatacji przedsięwzięcie się bilansuje. Auta elektryczne znajdują odbiorców także w firmach kurierskich i z powodzeniem sprawdzają się podczas intensywnej eksploatacji.

Nissan słynie z dobrej wartości rezydualnej, czy dbacie jakoś specjalnie o ten parametr?

Tak, oczywiście. Wartość rezydualna jest jednym z najważniejszych czynników decydującym o całkowitym koszcie posiadania samochodu.

Na wartość samochodu po latach użytkowania ma wpływ wiele czynników, niektóre z nich są bezpośrednio kreowane przez producenta i importera. Nasza marka dba o wartość rezydualną, a pozycjonowanie marki na rynku trwa od lat.

Tak samo jak dbamy o optymalizację kosztów serwisowania czy kosztów zużycia paliwa, tak samo przywiązujemy wagę do jak najlepszego utrzymania wartości naszych samochodów.

Najważniejsze działania z naszej strony to: rozsądna i ‒ co ważne ‒ stabilna polityka cenowa oraz promocyjna, koncentrująca się raczej na przekazaniu klientowi pewnych wartości dodanych, np. wydłużona gwarancja, zamiast na zwykłym rabacie gotówkowym. Staramy się umiejętnie zarządzać kanałami sprzedaży, aby zachować rozsądny balans pomiędzy klientem prywatnym i instytucjonalnym. Wraz z naszymi dealerami pracujemy nad udoskonaleniem działalności w zakresie biznesu samochodów używanych, aby samochody trafiały z rynku przede wszystkim do naszej sieci dealerskiej, a następnie po odpowiednim i profesjonalnym przygotowaniu na rynek wtórny.

Przeczytaj również
Popularne