Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Mamy kompleksową ofertę

Tomasz Siwiński: Panie Grzegorzu, działacie Państwo na rynku dziesięć lat, co udało się osiągnąć przez ten czas? Grzegorz Kotula: Polski Serwis Floty to firma, która – jak Pan zauważył – na rynku usług flotowych funkcjonuje już ponad dziesięć lat i ciągle się rozwija. W tym czasie wyselekcjonowaliśmy i stworzyliśmy sieć warsztatów (ponad trzysta na terenie kraju), które oferują szeroki zakres usług. Cieszy nas coraz większa liczba klientów, którzy decydują się na korzystanie właśnie z naszych usług. Dowodem na to jest wzrost zainteresowania naszymi usługami, przez co bardzo często firmy same się do nas zgłaszają. Wszystko to świadczy o tym, że na rynku udało nam się wyrobić pozytywną opinię, która wraz z zadowoleniem naszych obecnych klientów stanowi najlepszy mierniki sukcesu firmy.

Jakie były początki działalności firmy?
Początki były trudne, zaczynaliśmy od zera. Organizacja sieci warsztatów, opracowanie procedur działania, przygotowanie całej dokumentacji i rozliczeń, oraz praca nad autorskim systemem informatycznym były żmudnym i pracochłonnym procesem. Przez wszystkie lata zawsze stawialiśmy sobie za cel rozwój i stałe usprawnianie procesu obsługi klienta. Jako pierwsi na rynku wdrożyliśmy aplikację informatyczną, która połączyła on-line BOK (biuro obsługi klienta) z współpracującymi z nami warsztatami oraz klientami.

Na czym skupiacie się Państwo obecnie i do kogo głównie kierujecie swoją ofertę?
Cały czas rozszerzamy naszą ofertę tak, aby nasi klienci otrzymali kompleksowy zakres usług w zakresie obsługi ich samochodów flotowych. Trzeba to podkreślić, że nie tylko naprawiamy samochody klientów, ale świadczymy usługi zarządzania ich flotą, zdejmując z barków fleet managera obowiązek stałego kontrolowania floty. Stale też powiększamy zespół pracowników, zarówno konsultantów BOK, jak i dział handlowy oraz back office.
PSF w głównej mierze kieruje swoją ofertę dla klientów flotowych. Cała filozofia naszego działania ukierunkowana jest właśnie na ten typ klienta. Nie zapominamy jednak też o klientach indywidualnych, ale ograniczamy się jedynie do specjalnej oferty dla pracowników naszych klientów, którzy w ramach specjalnej oferty PROFIT mogą korzystać indywidualnie z naszych usług. Są to specjalnie przygotowane i skrojone programy dla pracowników danej firmy, których szczegóły uzgadniamy z naszymi klientami.

Gdyby miał Pan wymieniać, co jest mocną stroną firmy?
Usługi, jakie świadczy PSF, cechuje duża elastyczność na potrzeby klienta, szybkość działania oraz szeroki wachlarz możliwości. Jeżeli miałbym wymienić nasze najmocniejsze strony, to na pewno na pierwszym miejscu jest to fachowa i zaufana kadra pracowników, którzy doskonale wiedzą, co i jak mają robić. Dzięki jasnemu podziałowi zadań, nasza firma może zaoferować kompleksową, ale także bardzo elastyczną ofertę, w zależności od tego, czego wymaga dany klient. Dodatkowo nasi klienci mają do dyspozycji najnowsze narzędzia informatyczne. Jednym z nich jest na przykład aplikacja e-fleet. Dzięki niej zarządca parku może on-line sprawdzić historię napraw samochodu, jego aktualny stan oraz koszty, jakie generuje. Taka wiedza pozwala realnie obniżyć koszty napraw.
Dział operacyjny pomaga każdemu użytkownikowi w każdej sytuacji, począwszy od skomplikowanych napraw mechanicznych poprzez kompleksową obsługę w zakresie serwisu ogumienia, napraw powypadkowych, napraw i wymiany szyb, przeglądów rejestracyjnych, a kończąc na legalizacji gaśnic samochodowych. Klienci PSF otrzymują w jednym miejscu pomoc w zakresie wszystkich możliwych usług niezbędnych do sprawnej i bezpiecznej eksploatacji samochodu.
Całość obsługi klienta oparta jest na pracowniku naszego BOK oraz aplikacji informatycznej e-fleet. W aplikacji zawarte są wszystkie niezbędne informacje, które potrzebne są naszemu pracownikowi do sprawnej i szybkiej obsługi każdego samochodu. E-fleet zintegrowany jest z systemem call center, co zdecydowanie przyśpiesza obsługę. Niesie to w ostatecznym rozrachunku zadowolenie klientów ze sprawnej obsługi, co ma szczególne znaczenie w sezonach wymiany opon, kiedy to w krótkim czasie nasz BOK musi obsłużyć tysiące samochodów. Stale inwestujemy w nowe technologie oraz nowoczesne rozwiązania IT, które mają za zadanie jeszcze bardziej usprawnić obsługę naszych klientów w sieci warsztatów na teranie całego kraju.

Czy klient flotowy, którego samochody pracują na terenie całego kraju, może liczyć na taką samą jakość w różnych punktach na terenie kraju?
Dzięki wieloletniej obecności na rynku oraz doświadczeniu w branży, Polski Serwis Floty dysponuje dziś nowoczesnym systemem zarządzania flotami oraz rozbudowaną siecią partnerskich warsztatów oponiarskich, mechanicznych i blacharsko-lakierniczych w całym kraju. Warsztaty te gwarantują najwyższe normy jakościowe, czego pilnie przestrzegamy. W trosce o wysoki poziom zadowolenia klientów, PSF prowadzi także stały monitoring jakości usług i obsługi klienta w całej sieci warsztatów. Taka pozycja pozwala firmie zarządzać nawet kilkutysięcznymi parkami samochodowymi przy zachowaniu najwyższych standardów usług i jednolitych warunków handlowych, bez względu na lokalizację floty. Wszystkie nasze warsztaty oferują stały, najwyższy poziom usług, nieważne, gdzie dany warsztat się znajduje. Daje to klientowi gwarancję, że bez względu na to, gdzie dany samochód będzie obsługiwany, cena oraz jakość pozostaną niezmienne.
PSF otrzymał wiele nagród, z których jesteśmy bardzo dumni, z uwagi na to, że większość z nich jest przyznawana przez środowiska flotowe. Nagrody dają nam wiarę w słuszny kierunek, jaki obraliśmy przy rozwoju naszej firmy, ale również dodatkowo dają nam silną motywację do dalszej pracy. Największą i najbardziej cenioną przez nas jednak nagrodą, jest zadowolenie naszych klientów oraz fakt, że z wieloma firmami współpracujemy od samego początku powstania naszej firmy, tj. od ponad 10 lat.

Mają Państwo konkurencję, co zatem jest Państwa wyróżnikiem?
Chcemy dostarczać klientom jak najlepszą, kompleksową usługę. Cały czas uważnie obserwujemy, analizujemy rynek flotowy i na bieżąco wprowadzamy nowe rozwiązania, które stanowią odpowiedź na potrzeby klientów, a tym samym rynku. Cały czas pracujemy nad nowymi projektami, które w głównej mierze usprawnią obsługę samochodów naszych klientów.
Nasza firma stawia sobie stale nowe cele i zadania, które mają służyć wdrożeniu do obsługi nowoczesnych standardów i rozwiązań zwiększających konkurencyjność swojej oferty. Działania te znalazły szerokie uznanie na rynku, dlatego wielu klientów powierzyło swoje samochody do obsługi serwisowej naszej firmie.
Co do cech, które wyróżniają naszą firmę spośród konkurencji, to myślę, że przede wszystkim jest to indywidualne i elastyczne podejście do każdego klienta. Wiemy, że na rynku jest sporo firm oferujących podobne usługi, dlatego też stawiamy głównie na wysokie normy jakościowe, szczegółowe procedury wewnętrzne oraz wysokie kwalifikacje naszych pracowników. Stosowane w naszej firmie nowoczesne rozwiązania informatyczne i telekomunikacyjne wspierają i przyśpieszają wszystkie procesy obsługi klienta.

Wprowadzili Państwo usługę Premium Serwis, co to takiego?
W ramach usługi Premium Serwis oferujemy naprawy oraz przeglądy okresowe samochodów będących w okresie gwarancji w niezależnej sieci serwisów w całym kraju. Wszystkie naprawy i przeglądy realizujemy w specjalnie do tego wyselekcjonowanych warsztatach w całym kraju i są zawsze wykonywane zgodnie z zaleceniami i technologią danego producenta samochodu. Gwarantuje to zachowanie gwarancji zgodnie z warunkami udzielonymi przez producenta dla danego samochodu dzięki realizowaniu przeglądów okresowych na podstawie nowoczesnego systemu IT zawierającego szczegółową bazę danych technicznych uzyskanych od producentów pojazdów oraz innych certyfikowanych dostawców.

Gwarancję i jakość napraw zapewnia PSF poprzez nowoczesne wyposażenie starannie wyselekcjonowanych serwisów, specjalistyczne oprogramowanie, które dostarcza warsztatom wiedzy, oraz danych zgodnych z oryginalnymi danymi producenta, odpowiednio przygotowane procedury obsługi samochodów w serwisie. Przeglądy i naprawy odbywają się na częściach oryginalnych lub odpowiadających jakością oryginalnym i zapewniają zachowanie gwarancji zgodnie z warunkami udzielonymi przez producenta dla danego samochodu. Pracownicy PSF są na bieżąco szkoleni z napraw poszczególnych modeli, dodatkowo mają do dyspozycji najnowsze oprogramowanie producenta, a także dostęp do technologii napraw, dzięki czemu możemy dać gwarancję jakości przy jednoczesnym obniżeniu kosztów dla klienta. Dodatkowo nasze serwisy stale kontrolujemy, aby była w nich najwyższa jakość.
Przepisy GVO/MVBER pozwalają na optymalizację kosztów serwisowania floty w niezależnych serwisach samochodowych. PSF oferuje na bazie tych przepisów, a także dzięki wdrożeniu surowych norm i procedur w serwisach, nową usługę pod nazwą Premium Serwis, dzięki której klienci PSF będą mogli wykonywać przeglądy oraz naprawy eksploatacyjne w swoich samochodach w specjalnie do tego stworzonej niezależnej sieci serwisów.

Przeczytaj również
Popularne