Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Liczy się bezpieczeństwo

bezpieczeństwo

Kiedy szukamy samochodu do firmy, czytamy foldery importerów, testy dziennikarzy, a na końcu opinie użytkowników. Z programem PZU Bezpieczna Flota jest podobnie. Opisywaliśmy program z punktu widzenia przedstawicieli PZU, okiem dziennikarzy, a teraz przyszedł czas na opinię klientów, którzy skorzystali z programu we własnej firmie.


O firmie Bidfood Farutex
Bidfood Farutex jest liderem na rynku gastronomicznym, zapewniającym najwyższą jakość dostaw swoim klientom. Posiada ponad 500 samochodów, w tym 260 aut dostawczych. wyposażonych m.in. w chłodnie, pozwalające na transport towarów zarówno mrożonych, jak i chłodzonych. Obecnie firma skupia się na wprowadzeniu do floty aut ekologicznych – zwłaszcza ciężarowych zasilanych gazem CNG, które doskonale sprawdzają się w centrach miast.

Tomasz Siwiński: Jakich korzyści spodziewali się Państwo, przystępując do programu PZU Bezpieczna Flota?

Marek Brzózka, dyrektor do spraw logistyki Bidfood Farutex:  Skorzystaliśmy z propozycji wzięcia udziału w szkoleniu organizowanym przez PZU z myślą o poprawie bezpieczeństwa pracy użytkowników, zarówno aut osobowych, jak i ciężarowych.
Uznaliśmy, że mimo dużych wyzwań organizacyjnych i logistycznych, jakie stawia zorganizowanie szkolenia w tak dużej firmie, warto podjąć wyzwanie – właśnie w kontekście bezpieczeństwa. Chcieliśmy pomóc naszym pracownikom w pracy nad lepszą techniką jazdy i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach na drodze.

 

Zakres szkolenia dla pracowników firmy Bidfood Farutex w ramach programu PZU Bezpieczna Flota:

  • zajęcia teoretyczno-praktyczne dla fleet managerów, poświęcone m.in. zarządzaniu flotą i przestrzeganiu procedur flotowych
  • szkolenia z jazdy defensywnej z elementami eco-jazdy, dzięki którym można zbadać szczegółowe parametry stylu jazdy, np. pozycję za kierownicą, dystans do pojazdów, przestrzeganie przepisów i znaków drogowych, a także kontrolę obrotów i dążenie do wysokiego biegu, wykorzystanie energii i zwalnianie redukcją biegów
  • szkolenia z doskonalenia techniki jazdy, które uczą, jak radzić sobie w sytuacjach awaryjnych
  • szkolenia z pierwszej pomocy medycznej
  • spotkania z psychologiem transportu, które zwiększają świadomość kierowców flotowych o możliwych konsekwencjach nieodpowiedzialnych zachowań na drodze oraz uczą, jak radzić sobie z agresją na drodze

 

Bardzo istotne było dla nas także szkolenie z udzielania pierwszej pomocy. Im więcej kierowców z takimi umiejętnościami, tym mamy większe szanse na uzyskanie pomocy w razie wypadku! To budująca świadomość, że nasi pracownicy, którzy poruszają się po drodze niemal codziennie, dobrze i profesjonalnie udzielą pomocy.

Aspekt bezpieczeństwa był również ważny w jeździe defensywnej z elementami ekojazdy. Umiejętne prowadzenie pojazdu z zastosowaniem zasad jazdy defensywnej ma bezpośredni wpływ na koszty – zarówno paliwa, jak i napraw eksploatacyjnych. Takie podejście do prowadzenia auta nie tylko zmniejsza zużycie poszczególnych części samochodu, ale także zanieczyszczenie klimatu. Ciekawym elementem była prelekcja z zakresu psychologii transportu. Tego typu wykład pozwolił uzmysłowić kierowcom, jakie są zagrożenia na drodze i skutki wypadków.

Biorąc udział w szkoleniu, nie mogliśmy pominąć aspektu biznesowego. Działając wspólnie z PZU, podnieśliśmy kwalifikacje naszych kierowców, przez co mamy mniejszą szkodowość. Tak powinna wyglądać dobra współpraca dla obydwu stron.


Zapewne przeszkolenie tylu pracowników było wyzwaniem logistycznym. Niektórzy klienci boją się, że udział ich pracowników w szkoleniu może oznaczać problemy. Czy Wam udało się pogodzić udział w szkoleniu z ciągłością pracy?

Organizacja faktycznie była dla nas wyzwaniem. Udział w szkoleniu PZU Bezpieczna Flota wzięło ponad 150 osób, którzy w codziennej pracy kierują pojazdami. Bidfood Farutex działa w 22 miastach (10 oddziałach i 12 filiach), więc wielu naszych pracowników musiało przemierzyć setki kilometrów, aby wziąć udział w wydarzeniu, a my musieliśmy znaleźć dla nich zastępstwo. Operacyjnie musieliśmy bowiem działać tak, aby nasi klienci nie odczuli żadnych niedogodności.

Po szkoleniu zrobiliśmy podsumowanie i zebraliśmy opinię uczestników. Pracownicy podkreślali, że dużo się nauczyli i uświadomili sobie rzeczy, o których na co dzień nie myśleli. Uznaliśmy, że to było dobre rozwiązanie i, niejako idąc za ciosem, postanowiliśmy wziąć udział w kolejnych tego typu szkoleniach, m.in. w Akademii Bezpiecznej Jazdy z Toyotą czy Ekojazdy z Iveco.

 

Janusz Zieliński
dyrektor ds. Zarządzania Siecią Sprzedaży w Pionie Klienta Korporacyjnego PZU SA.

PZU jako największy ubezpieczyciel w Europie Środkowo-Wschodniej jest liderem w działaniach podnoszących poziom bezpieczeństwa klientów. Jednym z nich jest program PZU Bezpieczna Flota, dzięki któremu rozwijamy świadomość o bezpieczeństwie na drodze oraz doskonalimy umiejętności prowadzenia pojazdów przez kierowców flotowych. Program realizujemy od blisko dekady i z roku na rok stale go dostosowujemy do aktualnych potrzeb naszych klientów i doświadczeń z sytuacji drogowych.

Nasze obserwacje potwierdzają, że w długofalowej perspektywie w firmach inwestujących w szkolenia swoich kierowców zmniejsza się liczba kolizji i wypadków na drogach. W ten trend wpisuje się firma Bidfood Farutex, w której liczba szkód zgłoszonych z tytułu OC komunikacyjnego na przestrzeni 3 lat spadła o blisko 40%.

W PZU na co dzień wspieramy klientów w zarządzaniu ryzykiem, doradzamy im, jak ograniczać koszty szkód, ich częstość, a w efekcie obniżać cenę ubezpieczenia. Dzięki temu najwyższy poziom obsługi dla klientów flotowych to nasz wyróżnik na rynku.
Przeczytaj również
Popularne