Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

25 lat Mercedes-Benz Polska

Mercedes-Benz świętuje ćwierćwiecze oficjalnej działalności na polskim rynku. W ciągu tego okresu importer zwiększył sprzedaż ponad 10-krotnie. Zapraszamy na krótki rys historyczny dokonań niemieckiej marki na krajowym rynku.

Historia motoryzacji w Polsce łączy się z Mercedesem. Pierwszy pojazd marki Benz pojawił się bowiem nad Wisłą już w 1904 r. Od okresu międzywojennego Mercedes-Benz regularnie prezentował swoje modele na targach w Poznaniu. Początkiem współczesnej działalności marki w Polsce było stworzenie spółki Mercedes-Benz Polska – jako joint venture Mercedes-Benz AG oraz Sobiesław Zasada Ltd. Nastąpiło to 25 października 1996 r. Pierwszą lokalizacją firmy był „Dom bez kantów” przy ulicy Królewskiej, nad ówczesnym salonem Mercedes-Benz Sobiesława Zasady, gdzie do dzisiaj można podziwiać odnowiony kilka lat temu neon Mercedesa.

Sprzedaż Mercedes-Benz Polska systematycznie rosła. W 1999 r. polskim klientom dostarczono 1674 samochody, rok później – 2132, w 2002 r. – 3220, a w 2003 r. – już 3527 aut. Impuls sprzedażowy zapewnił tu model Vito. W roku 2000 swoją premierę na targach Poznań Motor Show miała nowa wówczas generacja Klasy C (W 203). Cztery lata później Polska świętowała przystąpienie do struktur Unii Europejskiej, a pracownicy centrali Mercedes-Benz Polska w Warszawie przeprowadzili się z budynku Ilmet przy rondzie ONZ do nowej siedziby przy ulicy Daimlera 1.

W 2008 r. firma Mercedes-Benz Polska osiągnęła sprzedaż 4344 samochodów. Trzy lata później wprowadzono Lease & Drive – Mercedes-Benz jako pierwsza marka w Polsce zaproponowała klientom produkt leasingowy o charakterze wynajmu długoterminowego z niską miesięczną ratą i gwarantowaną wartością końcową.

 

Rok 2013 to nie tylko kolejny wzrost sprzedaży do 5570 samochodów, ale także otwarcie Stacji Mercedes. To ciekawy projekt kulturalno-marketingowy Mercedesa na warszawskim Powiślu pozwolił mocniej przemówić marce do młodszych klientów i przyciągnąć zupełnie nowe grupy nabywców. W tym samym czasie wystartował pierwszy sezon programu szkoleniowego AMG Driving Academy Poland, który jest realizowany do dziś i wciąż łączy podnoszenie umiejętności kierowcy z możliwością testowania potencjału sportowych Mercedesów-AMG w zamkniętych, bezpiecznych warunkach toru wyścigowego.

 

W 2016 r. firma Mercedes-Benz Polska świętowała 20 urodziny. W tym samym roku sprzedaż nowych samochodów osiągnęła poziom 11 787 egzemplarzy, w kolejnym wzrosła do 16 789 sztuk, a w 2018 otarła się o granicę 20 000 aut (19 609). Przekroczono ją już rok później – w 2019 r. polscy nabywcy odebrali ponad  20 000 nowych Mercedesów.

 

Pracownicy Mercedes-Benz Polska mają na koncie wiele proekologicznych inicjatyw, począwszy od eliminacji plastikowych opakowań i sortowania śmieci, aż po stworzenie pasieki na dachu warszawskiej siedziby firmy. Obecnie „pracuje” tam około 300 tys. pszczół.

 

Polska jest już 13 rynkiem dla samochodów osobowych Mercedes na świecie. Należymy do największych lokalnych rynków dla nowej Klasy S, AMG GT 4-door Coupe lub GLE Coupe, a także modeli Mercedes-AMG. W ciągu kilku ostatnich lat firma trzykrotnie zwiększyła sprzedaż na naszym rynku, w 2021 r. osiągając blisko 4,5-procentowy udział w rynku. Dziś Mercedes jest liderem w segmentach modeli luksusowych oraz zelektryfikowanych aut premium. Tylko w ubiegłym roku producent dostarczył w Polsce rekordową liczbę prawie 2200 samochodów z napędami alternatywnymi; stanowiły one około 11% wszystkich dostaw. Już teraz gama zelektryfikowanych Mercedesów-EQ obejmuje m.in. hybrydy plug-in o zasięgu do 100 km -Klasy C, Klasy S oraz GLE, a także w 100% elektryczne modele SUV (EQA, EQB, EQC), limuzyny EQE i EQS, van dla rodziny EQV oraz zasilane prądem dostawcze modele Mercedes-Benz Vans. A już niebawem do oferty dołączy elektryczny luksusowy EQS SUV.

 

Mercedes-Benz Group AG

Przeczytaj również
Popularne