Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

1,6 mln Daily na drogach

IVECO świętowało wyprodukowanie 1 600 000 egzemplarza modelu Daily. Samochód opuścił linię montażową w zakładach w Suzzarze (w prowincji Manuta we Włoszech), które zawsze były centrum produkcji lekkich pojazdów dostawczych IVECO.

Pojazd będący kamieniem milowym opuszczającym fabrykę to nowe Daily Furgon, w wersji 35C18H V, wyposażone w 3‑litrowy silnik wysokoprężny Euro VIE Heavy Duty o mocy 176 KM.

Kolejne generacje IVECO Daily od początku produkcji, tj. od 1978 roku, wyróżniały się na tle rywali w zakresie konstrukcyjnym. Włoskie dostawczaki były i są oferowane wyłącznie z tylnym napędem (lub 4x4) i w oparciu o ramę podłużnicową o konstrukcji kratownicowej. Wpływa to na zwiększenie masy pojazdu i podwyższenie wysokości podłogi w ładowni, ale równolegle czyni je bardziej sztywnymi i wytrzymałymi na trudy eksploatacji. Oferta takich tylnonapędowych pojazdów o DMC 3,5–7 ton jest na rynku ograniczona, a głównymi ich dostawcami są w zasadzie dwie firmy: IVECO oraz Mercedes. Od kilku lat Włosi starają się przyciągnąć uwagę nabywców również nowoczesną skrzynią automatyczną ZF 8HP, która przez IVECO została nazwana Hi-Matic.

Zespół fabryki w Suzzarze pracuje w synergii na każdym etapie procesu produkcyjnego — od montażu podwozia i nadwozia poprzez lakierowanie i dalszy montaż z zespołem napędowym aż po zamontowanie wykończenia wnętrza i kontrolę jakości finalnego produktu. W fabryce powstają również specjalne wersje do zastosowań wojskowych i pożarniczych. Od 2007 r. zakład pracuje zgodnie ze standardami WCM (World Class Manufacturing), czyli systemem produkcyjnym, którego celem jest eliminowanie usterek, marnotrawstwa i wypadków.

Przeczytaj również
Popularne