To największa dotychczasowa umowa dotycząca ciężarówek elektrycznych Mercedes-Benz Trucks. Auta będą jeździły w Niemczech i Wielkiej Brytanii i przewiduje się, że każdego roku przewiozą ponad 350 milionów paczek.
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych. Wybór padł na flagowe Mercedesy eActros 600. Jest to również największe w historii producenta zamówienie na ciężarówki elektryczne.
Samochody ciężarowe z napędem elektrycznym będą eksploatowane na trasach o dużym przebiegu, które tworzą sieć Amazon Middle Mile, transportując kontenery ładunkowe do i z centrów realizacji, centrów sortowania i stacji dostawczych Amazon. Dzięki ponad 140 ciężarówkom w Wielkiej Brytanii i ponad 50 w Niemczech pojazdy bezemisyjne przewiozą prawdopodobnie ponad 350 milionów paczek bez emisji spalin.
Zamówienie poprzedziły testy prototypu eActrosa 600 w jednym z centrów logistycznych Amazon w Niemczech.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Amazon, pionier transformacji w kierunku napędów alternatywnych, wybrał eActrosa 600, który zmienia zasady zrównoważonego transportu – powiedziała Karin Radstrom, prezes zarządu Daimler Truck AG.
Jest to największe dotychczasowe zamówienie na ciężkie samochody ciężarowe z napędem elektrycznym Amazon na świecie i jest to ważny krok w realizacji naszego zobowiązania Climate Pledge do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla we wszystkich naszych działaniach do 2040 roku – dodał Andreas Marschner, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju globalnego w Amazon.
Pojemność akumulatora to ponad 600 kilowatogodzin przekłada się na zasięg 500 kilometrów. Więcej o eActrosie pisaliśmy TUTAJ. Zasięg ten osiągany jest w bardzo realistycznych i praktycznych warunkach przy dopuszczalnej masie całkowitej zestawu wynoszącej 40 ton, który może być również znacznie przekroczona w zależności od stylu jazdy i trasy. eActros 600 pokonuje nawet ponad 1000 kilometrów dziennie. Maksymalna moc ładowania CCS to 400 kW, jednak tak duży pakiet baterii można także ładować w standardzie megawatowym (MCS), jeśli tylko dostępna będzie taka infrastruktura.
Pod względem wizualnym ciężarówka z napędem elektrycznym do transportu dalekobieżnego charakteryzuje się całkowicie nowym, minimalistycznym designem z czystymi liniami i aerodynamicznym kształtem. Pod względem rentowności dla operatorów flot elektryczna ciężarówka wyznacza nowe standardy i w dłuższej perspektywie zastąpi większość samochodów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym w ważnym segmencie transportu dalekobieżnego.
Podstawą koncepcji akumulatorowego transportu dalekobieżnego Mercedes-Benz Trucks jest oferowanie klientom kompleksowego rozwiązania transportowego obejmującego technologię pojazdów, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi pod nową marką TruckCharge.