Opona Michelin Pilot Sport 3 została uznana za „szczególnie wartą polecenia” w najnowszych testach niezależnego instytutu badawczego ADAC. Na tę najwyższą ocenę złożyły się testy drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, trwałości, komfortu jazdy i oszczędności paliwa. Opona Michelin Pilot Sport 3 do samochodów usportowionych, sportowych i limuzyn dużych mocy wchodzi właśnie na europejski rynek. Po zakończeniu testów i przyznaniu MICHELIN Pilot Sport 3 najwyższej noty – „Opona szczególnie warta polecenia” – Instytut ADAC określił oponę jako „cechującą się zrównoważonymi osiągami i znakomitą przyczepnością tak na suchej, jak i mokrej nawierzchni”. Warto przypomnieć, że także wcześniejsze testy instytutu TÜV SÜD Automotive dowiodły, że droga hamowania Michelin Pilot Sport 3 jest krótsza o trzy metry[1] od swej poprzedniczki, wiodącej referencyjnej opony sportowej Michelin Pilot Sport 2.[2] Wyniki testów obydwu instytucji to dowód na zapewnienie przez oponę Michelin Pilot Sport 3 zrównoważonych i wysokich osiągów w trzech kluczowych obszarach: efektywnego hamowania, przebiegów i niższego zużycia paliwa. Instytut ADAC bardzo wysoko ocenił też: hamowanie z wykorzystaniem systemu ABS na różnych rodzajach nawierzchni (m.in. na betonie i asfalcie) i stabilne prowadzenie w zakrętach. Nowe opony MICHELIN Pilot Sport 3 otrzymały już pierwsze homologacje producentów samochodów, mimo że sprzedaż tego modelu jest dopiero w fazie wstępnej. Niektórzy producenci zatwierdzili opony MICHELIN Pilot Sport 3 do użytku w swoich flagowych modelach sportowych, takich jak Audi A4, nowe Audi A5 i nowy Mercedes E 63 AMG. Przy projektowaniu opony Michelin Pilot Sport 3, inżynierowie Michelin zastosowali po raz pierwszy nową mieszankę gum bieżnika MICHELIN Green Power Compound łączącą trzy nowatorskie technologie: