Prawie 900 pojazdów z napędem na wszystkie koła ma zostać dostarczonych do 2025 roku.
W dniu 1 grudnia 2022 roku DAF Trucks dostarczył belgijskim siłom zbrojnym pierwsze ciężarówki wojskowe z łącznie zakontraktowanej liczby 879 sztuk. Generał dywizji Thierry Esser i generał porucznik Frédéric Goetynck odebrali kluczyki od prezesa DAF Trucks – Haralda Seidela. Przekazanie odbyło się w fabryce osi i kabin DAF w Westerlo w Belgii.
Armia belgijska otrzyma 879 wojskowych zmilitaryzowanych ciężarówek DAF CF, z których pierwsze zostały przekazane generałowi dywizji Thierry'emu Esserowi i generałowi porucznikowi Frédéricowi Goetynckowi przez prezesa DAF – Haralda Seidela. Zamówienie od belgijskich sił zbrojnych obejmuje 636 2-osiowych samochodów z napędem 4x4 do ogólnych celów transportowych oraz 243 4-osiowe samochody w układzie napędowym 8x8 do zastosowań specjalnych (wywrotki, transport kontenerów i zadania wymagające użycia żurawi. 40% egzemplarzy zaopatrzono w integralnie opancerzone kabiny, zapewniające wysoki poziom ochrony załogi podczas działań wojennych.
Przygotowania do dostawy pierwszych 150 ciężkich aut dla armii belgijskiej (Brygada Zmotoryzowana i Pułk Operacji Specjalnych) oraz Komponentu Medycznego Sił Zbrojnych Belgii są już zaawansowane.
Nad ciężarówkami CF Military DAF ściśle wspdafółpracuje z czeskim producentem pojazdów TATRA TRUCKS. Ciężarówki te mają więc – będąc de facto zmilitaryzowanymi wydaniami cywilnej rodziny Tatra Phoenix, unikatową konstrukcję podwozia z napędem na wszystkie koła i centralną rurą nośną z niezależnym zawieszeniem kół. Niezależne zawieszenie, unikalne podwozie TATRA oraz centralny system pompowania kół zapewniają niezrównane osiągi terenowe i wyjątkowo komfortową jazdę nawet po najtrudniejszych bezdrożach. Napęd pochodzi od silników Paccar MX-11 (4x4) o pojemności 10,8 litra lub Paccar MX-13 (8x8) o pojemności 12,9 litra i mocy odpowiednio 300 kW/410 KM i 340 kW/460 KM.
Kolejny ważny atut CF Military to jego zredukowana wysokość. Całkowita wysokość pojazdu nigdy nie przekracza czterech metrów, nawet podczas przewozu 20-stopowych kontenerów morskich.
Nieopancerzone kabiny do CF Military od początku do końca są produkowane w fabryce DAF w Westerlo. W Westerlo powstają również wnętrza integralnie opancerzonych kabin, dostarczanych przez TATRA DEFENSE VEHICLES. Elementy sterujące są takie same w obu rodzajach kabin, umożliwiając kierowcom łatwe przechodzenie z jednego typu pojazdu do drugiego.
DAF będzie ściśle współpracuje z belgijskimi siłami zbrojnymi w celu zapewnienia konserwacji ciężarówek CF Military. Kluczową rolę odegra belgijska sieć dealerów DAF z wyznaczonymi centrami wsparcia w Houthalen i Grâce-Hollogne. W kwestii zaś konserwacji poza granicami Belgii, to sieć dealerów DAF z ponad 1100 lokalizacjami jest dostępna na całym świecie, podobnie jak zespół wsparcia DAF International Truck Service. Organizacja dealerów DAF może z kolei liczyć na wsparcie PACCAR Parts w zakresie doskonałej dostępności części.
Ludivine Dedonder, minister obrony, wyjaśnia „Dobrze rozwinięte zdolności logistyczne i transportowe są niezbędne do powodzenia operacji wojskowych. Wprowadzenie tych nowych pojazdów transportowych to kolejny duży krok naprzód dla Sił Zbrojnych. Te nowe pojazdy nadają się do operacji w każdych warunkach i są też dosłownie niezbędne dla naszego personelu wojskowego, który każdego dnia ryzykuje życie dla naszego bezpieczeństwa. Nie mniej niż 40% tych pojazdów jest opancerzonych i zapewnia niezbędną ochronę naszemu personelowi podczas akcji. W razie potrzeby inne pojazdy mogą być także wyposażone w ten sam rodzaj opancerzenia, aby zapewnić bezpieczeństwo naszemu personelowi. Jestem oczywiście bardzo zadowolony, że duża część produkcji będzie miała miejsce również w Belgii. Współpracując z belgijskimi firmami na rzecz naszej strategicznej autonomii i bezpieczeństwa naszego personelu wojskowego, w rzeczywistości wzmacniamy nie tylko nasze siły zbrojne, ale także cały kraj”.
Harald Seidel, prezes DAF Trucks, wskazał „Armia musi móc liczyć na swój sprzęt w najbardziej wymagających i trudnych okolicznościach. Jesteśmy zatem niezwykle dumni, że armia belgijska wybrała niezawodność i niezrównane właściwości naszych ciężarówek CF Military. Wszechstronność naszych pojazdów pokazuje, że firma DAF oferuje również doskonałe rozwiązania transportowe do wszystkich celów wojskowych”. Generał porucznik Frédéric Goetynck, dyrektor generalny DGMR (Dyrekcja Generalna ds. Zasobów Materiałowych), podkreślił natomiast „Niezawodny sprzęt i bezpieczeństwo naszego personelu mają ogromne znaczenie. Musieliśmy wymienić nasze 30-letnie nieopancerzone ciężarówki na pojazdy opancerzone, aby zapewnić bezpieczeństwo personelu podczas misji pojazdami, które w swojej kategorii mają potężne możliwości terenowe”.