Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Nowa kierowana oś pchana DAF zapewnia jeszcze większą wydajność

Elektryczno-hydrauliczny układ kierowniczy w ciągnikach i podwoziach 6x2nowej generacji

Aby zapewnić jeszcze wyższą oszczędność paliwa, większą ładowność i lepszą zwrotność, DAF wprowadza elektryczny układ kierowniczy (EHS) w ciągnikach 6x2 i odmianach ze sterowaną osią pchaną. Nowy system jest dostępny dla całej gamy aut DAF Nowej Generacji: XF, XG i XG⁺ oraz XD, uznanych za „Międzynarodowe samochody ciężarowe roku 2022 i 2023”.

Szczególnie ciężkie pojazdy do transportu materiałów rolniczych i budowlanych w dużym stopniu korzystają z zalet kierowanej osi pchanej: oś ta oznacza bowiem precyzyjne manewrowanie w połączeniu z doskonałą przyjaznością dla podwórza i jeszcze większą ładownością. Powyższe sprawia, że kierowana oś pchana stanowi również dobre rozwiązanie do zbiórki odpadów i przewozu cieczy.

 

Niższe zużycie paliwa

Nowy elektryczno-hydrauliczny układ kierowniczy DAF zastępuje wersję mechaniczną. Układ dwóch drążków sterujących i pomocniczego ramienia zastąpiono elektronicznie sterowaną pompą wspomagania systemu sterującego, co pozwoliło obniżyć masę o 30 kilogramów. Dzięki zmniejszonemu tarciu nowy system EHS zapewnia też oszczędność - redukcję zużycia paliwa o 0,3%.

Ponadto komponenty nowego systemu zajmują mniej miejsca na podwoziu, w ciągnikach umożliwiając montaż nawet o 40% większych zbiorników paliwa. Pojemność 900 litrów paliwa w modelach XD, XF, XG i XG⁺ pozwala na dalsze obniżenie kosztów operacyjnych poprzez tankowanie tam, gdzie ceny paliwa są najniższe.

 

Precyzyjne sterowanie

Na podstawie prędkości i wartości rozstawu osi nowo opracowany elektryczno-hydrauliczny układ kierowniczy stale oblicza optymalny kąt skrętu kierowanej osi pchanej, gwarantując bardzo precyzyjne kierowanie. Promień skrętu ciągników i podwozi został dodatkowo zmniejszony o 12%, co przekłada się na zdecydowanie poprawioną zwrotność.

Przy prędkościach powyżej 45 km/h nowa sterowana elektrycznie i hydraulicznie oś pchana blokuje się w pozycji do jazdy na wprost, gwarantując maksymalną stabilność pojazdu. Całkowicie przeprojektowane zawieszenie, prowadzenie i podnoszenie nowej sterowanej elektryczno-hydraulicznie osi pchanej oznaczają dla kierowcy najwyższy komfort.

Przeczytaj również
Popularne