Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Bezpieczeństwo pracowników jest nadrzędne

Krzysztof_Poznaski_DHL_Express_PolandO bezpieczeństwie pracowników, o tym czym będą napędzane samochody przyszłości, ochronie środowiska, sukcesach i porażkach z Krzysztofem Poznańskim, kierownikiem floty DHL Express Poland, rozmawia Filip Michalak. Ile pojazdów liczy zarządzana przez Pana flota i jakie to auta? Flota DHL Express Poland liczy ok. 300 pojazdów. Głównymi markami użytkowanych przez nas samochodów są Ford i Škoda. Dlaczego akurat te marki? Czy jest to podyktowane wyborem centrali, czy też zostały one wybrane specjalnie pod kątem Polski? Marki pojazdów, które posiadamy we flocie, były dotychczas najlepiej dopasowanym produktem do naszych potrzeb. To wiąże się z jakością, ochroną środowiska, polityką flotową i cenową. Obecnie trwa przegląd rynku flotowego, który pozwoli nam ocenić, jakie zmiany zaszły u innych producentów samochodów i jak możemy je dopasować do naszych oczekiwań. Jaki rodzaj napędu dominuje w Pańskiej flocie? Ropa, benzyna, gaz? Który z tych typów napędów powoli odchodzi do lamusa, Pana zdaniem? Dominującym paliwem zasilającym silniki jest olej napędowy. Nowoczesne jednostki wysokoprężne, spełniające najnowsze normy emisji spalin Euro, gwarantują niskie zużycie paliwa i coraz niższą emisję toksycznych związków do środowiska. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości będziemy mogli korzystać z alternatywnych źródeł zasilania, a do lamusa odejdą wszystkie paliwa zatruwające środowisko. Pozostańmy jeszcze na moment przy ekologii. Co robi DHL Express Poland, jeśli chodzi o zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko? Jak dba o ograniczenie emisji CO2 obecnie i co zamierza w przyszłości? Kierunki wyznacza globalna strategia Go-Green, której celem jest zapobieganie zmianom klimatycznym. Już od wielu lat nasza firma w Polsce prowadzi działania proekologiczne. Najlepiej świadczy o tym posiadanie restrykcyjnego certyfikatu środowiskowego ISO 14001. Działania te dotyczą także floty samochodowej, która ma bezpośredni wpływ na środowisko. Przede wszystkim inwestujemy w samochody z nowoczesnymi silnikami, w najmniejszym stopniu ingerującymi w środowisko. Cyklicznie przeprowadzamy też różnego rodzaju szkolenia prewencyjne. Ich uczestnikom pokazujemy,jak w podczas codziennej jazdy zmniejszyć zużycie paliwa, opon czy oleju. Już dziś pracujemy nad technologiami przyszłości. Na poziomie globalnym wraz z koncernami motoryzacyjnymi prowadzimy badania nad rozwojem alternatywnych systemów zasilania samochodów. Chciałem spytać o bezpieczeństwo kierowców. W wielu prognozach na temat rozwoju flot w przyszłości temat bezpieczeństwa jest szczególnie ważny obok kwestii ekologicznych. Jak DHL Express Poland dba o bezpieczeństwo? Bezpieczeństwo naszych pracowników jest nadrzędne. Aby podnieść świadomość komunikacyjną, organizujemy szereg szkoleń. W naszych programach dotychczas uczestniczyły: WORD Warszawa, Wydział Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, Pracownia Psychologiczna Ruchu Drogowego, OSP Jednostka Ratownictwa Warszawa-Bemowo, instruktorzy nauki jazdy. Wszystkie szkolenia mają charakter prewencyjny. Przy tworzeniu zasad polityki samochodowej zwracaliśmy uwagę na wpływ, jaki ma zachowanie kierowców podczas kierowania pojazdem. Dla nas jest bardzo ważne bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Dlatego jeśli możemy mieć wpływ na poprawę, to z pewnością będziemy to robić. Co uważa Pan za najtrudniejsze w pracy fleet managera? Jakie wyzwania stoją obecnie i w przyszłości przed osobami wykonującymi ten zawód? Najtrudniejsze, a zarazem największe, wyzwanie dla fleet managera to dążenie do tego, aby samochody flotowe były napędzane zanieczyszczoną wodą, a proces spalania działał na zasadzie oczyszczalni i kumulował w zbiornikach czystą pitną wodę. A takie bardziej realistyczne wyzwania w przyszłości to: stały rozwój pracy analitycznej, podnoszenie umiejętności negocjacji z dostawcami i tworzenie wartości dodanych dla swoich odbiorców wewnętrznych w postaci szkoleń na różnych płaszczyznach potrzeb. Jakie są Pańskie największe osiągnięcia w pracy i porażki? O własnych sukcesach nie powinno się rozmawiać, bo ktoś inny może uznać to za chwalenie się. Jednak z pewnością za ważne osiągnięcie uznałbym swoją pracę na rzecz bezpieczeństwa drogowego. Obecnie pracownicy aktywnie reagują na wszelkie przekazane im informacje. Starają się sami przygotowywać programy, które potem wdrażają w społecznościach lokalnych. Każdy użytkownik pojazdu służbowego zdaje sobie sprawę, jaki wpływ ma jego zachowanie na drodze. Przekazywanie tego dalej przekłada się na popularyzację poprawnego zachowania wśród coraz większej liczby uczestników ruchu drogowego. Niestety, zawsze bolał mnie brak wychowania komunikacyjnego i dlatego jest to dla mnie ważne. Porażki wbrew pozorom są pozytywne, bo to jest dobra nauka, która mobilizuje do dalszego rozwoju.

Przeczytaj również
Popularne