Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Z ambicjami na podium

Dzięki debiutującemu modelowi Yaris Cross Toyota ma ambicje bycia liderem segmentu B-SUV w Polsce. I to już w przyszłym roku.

Zadanie to niełatwe, gdyż właśnie w tym segmencie pozycjonowana jest święcąca triumfy sprzedażowe Dacia Duster. Szanse na wysoką pozycję są jednak wysokie, bo zainteresowanie nowością Toyoty  jest duże. W niespełna miesiąc zupełnie w ciemno kupiło ten model ponad 450 klientów.

Yaris Cross to miejski crossover Toyoty zbudowany na tej samej płycie co najnowsza generacja modelu Yaris - modułowej platformie GA-B z serii TNGA. Mimo tej samej płyty crossover Toyoty jest 24 cm dłuższy od Yarisa (długość 418 cm), 6 cm wyższy i 2 cm szerszy. Yaris Cross jest pozycjonowany poniżej modelu C-HR, od którego jest krótszy o 21 cm.

Mimo niewielkich rozmiarów może się pochwalić nawet większą przestrzenią bagażową i ilością miejsca nad głowami pasażerów niż znacząco większy C-HR. Bagażnik Crossa pomieści 397 l (+20 l w porównaniu z modelem C-HR).

Wyróżnikiem Yarisa Cross na rynku jest możliwość zamówienia wersji hybrydowej oraz wariantu z napędem na cztery koła AWD-i. Napęd ten uzyskano przez zamontowanie dodatkowego silnika elektrycznego na tylnej osi. Co ciekawe, aż ¾ z zamówionych pojazdów są to hybrydy, a co drugi z nich ma napęd AWD-i.

Gama napędów obejmuje benzynowy silnik Dynamic Force 1.5 o mocy 125 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, oraz układ Hybrid Dynamic Force oparty na silniku 1.5 o łącznej mocy 116 KM. Wszystkie silniki modelu Yaris Cross są produkowane w Polsce.

Już w podstawowej wersji Active samochód dysponuje systemem multimedialnym Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, USB, Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Wersja ta obejmuje także pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense zawierający m.in. układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, inteligentny tempomat adaptacyjny oraz system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall.

Yaris Cross w wersji Active kosztuje od 74 900 zł lub od 799 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE, zaś z napędem hybrydowym od 88 900 zł.

Yaris Cross będzie rywalizował m.in. z Renault Captur, Peugeotem 2008 i Volkswagenem T-Roc. Toyota planuje produkcję Yarisa Cross na poziomie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie.

 

PD

Przeczytaj również
Popularne