Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

SUV z potencjałem

Mercedes AMG GLA

Kompaktowy SUV? Brzmi nieco nudno? A jeśli został zbudowany przez Mercedes-AMG? Niemieccy inżynierowie przygotowali ektremalną wersję modelu GLA nazwaną Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+.

 Już podstawowy wariant, o mocy 285 kW (387 KM), okazuje się mocniejszy od poprzednika. Wariant S o mocy 310 kW (421 KM) może rywalizować z maszynami znacznie wyższych kategorii. To obecnie najmocniejsza wytwarzana seryjnie 4-cylindrowa jednostka turbo na świecie. Aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ selektywnie kieruje siłę napędową do tylnych kół za pomocą
AMG TORQUE CONTROL, zapewniając bazę dla maksymalnej przyczepności. To zasługa nowego mechanizmu różnicowego tylnej osi z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi – po jednym na każde tylne koło. Dwusprzęgłowa przekładnia
AMG SPEEDSHIFT DCT 8G w ułamku sekundy dobiera przełożenia zgodnie z warunkami jazdy.

Wygląd nowego GLA 45 jest pełen emocji: sportowe geny demonstrują długa maska z muskularnymi przetłoczeniami, zwarta kabina
i wydatne błotniki. Z profilu w oczy rzucają się 19- lub 20-calowe felgi
(zależnie od wersji; opcjonalnie dostępne są także obręcze o średnicy 21 cali), a z tyłu – dwie okrągłe końcówki układu wydechowego „zatopione” w szerokim optycznie zderzaku z masywnym dyfuzorem.

Kierowca GLA 45 ma do wyboru 5 lub 6 trybów jazdy, wpływających nie tylko m.in. na reakcję na gaz i działanie przekładni czy napędu 4x4, ale także na dźwięk układu wydechowego. GLA 45 S 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy, a podstawowy GLA 45 4MATIC+ potrzebuje na to 4,4 sekundy. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do, odpowiednio, 270 oraz 250 km/h.

Jednostka korzysta z nowej turbosprężarki typu twin-scroll i przewodzi
w swojej klasie także pod względem maksymalnej ciśnienia doładowania
(2,1 bara). Po raz pierwszy otrzymała dwustopniowy wtrysk paliwa – bezpośredni, za pomocą piezoelektrycznych wtryskiwaczy, oraz do kolektora dolotowego. Do chłodzenia silnika wykorzystywane są dwie pompy cieczy chłodzącej (jedna, mechaniczna, odpowiada za głowicę, druga, elektryczna, za blok), tak by w miarę potrzeb różnicować docelową temperaturę tych komponentów.

 

PD / Mercedes-Benz

Przeczytaj również
Popularne