Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Peugeot 3008 przeszedł modernizację

Po czterech latach od wprowadzenia do oferty Peugeot zmodernizował model 3008 - Samochód Roku 2017.

Peugeot 3008 jest liderem na rynku kompaktowych SUV-ów w Europie. Od jego premiery w 2016 roku wyprodukowano ponad 800 tys. egzemplarzy. Zmodernizowany model rozpoznamy przede wszystkim po nowym, łagodniej stylizowanym pasie przednim. Pojawiły się charakterystyczne, zachodzące głęboko w zderzaki LED-owe kły, które znamy m.in. z modelu 508 oraz 208. Bok i tył nadwozia są niemal identyczne jak w modelu dotychczasowym. Pojawiły się felgi 19-calowe o nowym aerodynamicznym wzorze. Z tyłu znajdziemy zupełnie nowe lampy LED z efektem 3D. W gamie znajdziemy nowe kolory nadwozia oraz wariant "Black Pack", z gustownymi wykończeniami w kolorze czarnym, m.in. dachu i zderzaków. We wnętrzu modelu 3008 dostrzeżemy nowe materiały wykończeniowe i nowy 10-calowy ekran na środkowej konsoli. Wprost z modelu 508 do SUV-a Peugeot przeniesiono najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia.

Zmianom uległa również struktura oferowanych wariantów. Producent oferuje odmłodzony model w trzech poziomach wyposażenia, a do każdego z nich możemy zamówić dodatkowy "pakiet" opcji.

Przy okazji premiery Peugeota 3008 francuska marka promuje „Peugeot Store”, czyli opcję zakupu, wymiany, finansowania pojazdy całkowicie przez internet.

Gama silników nie uległa zmianie. Niedawno przecież zmodyfikowano ją istotnie wprowadzając do oferty wariant hybrydowy. Przypomnijmy, Peugeot 3008 HYbrid4 powstał w oparciu o platformę podwoziową EMP2, która nie daje możliwości zastosowania klasycznego napędu 4x4 z wałem napędowym. Ale udało się to obejść montując oddzielny napęd osi przedniej oraz tylnej. Za napęd przedniej osi odpowiada 1.6-litrowy silnik PureTech o mocy 200 KM (147 kW) współpracujący z jednostką elektryczną o mocy 80 kW. Moment obrotowy jednostki spalinowej jest przenoszony na koła poprzez skrzynię automatyczną EAT8. Napęd tylnej osi pochodzi z silnika elektrycznego o mocy 80 kW. Łączna maksymalna moc tego układu sięga 300 KM. W ofercie jest też wariant HYbrid z napędem wyłącznie przedniej osi i jednym silnikiem elektrycznym. Osiąga on moc 225 KM. Silniki elektryczne warianty HYbrid4 pobierają energię z akumulatora trakcyjnego o pojemności 13,2 kWh osadzonego pod tylną kanapą.

 

PD

Przeczytaj również
Popularne