Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

"Nowy" Renault Scenic. Takie liftingi lubimy

Podczas Poznań Motors Show Renault zaprezentowało model Scenic, a we Francji firma pokazała nowego Captura. I choć to tylko facelift, takie zmiany lubimy.

Kompaktowy samochód segmentu B zmienił się nie do poznania. Capture zadebiutował w 2013 roku, a w 2017 roku przeszedł facelifting. W Korei Południowej sprzedawany był, jako Samsung QM3 a w 2016 pojawiła się Kaptur pisany przez „K” w wersji na rynek Rosyjski. Nieco dłuższy i wyższy.

Druga generacja pojawiła się w 2019 roku. Teraz auto zmieniło się i to nie do poznania. Przynajmniej z przodu. Nadal ma 4,23 cm długości, ale zdecydowanie mocniej kanciaste nadwozie. Widać w nim rysy Renault 5, który ma być hitem przyszłego roku. Trudno się dziwić Renault Captur jest kolejnym modelem marki zgodnym z jej nową stylistyką, zapoczątkowaną przez Gillesa Vidala, dyrektora designu Renault. Jej wyróżnikiem są napięte linie nadwozia i precyzyjnie dopracowane detale, gra świateł i materii, która współtworzy atrakcyjny, dynamiczny wygląd.

Dzięki całkowicie nowemu przodowi, jak twierdzą styliści, nowe Renault Captur wygląda także bardziej prestiżowo. Faktycznie, auto może się podobać, bo obłe i zaokrąglone kształty już się chyba znudziły. Tym bardziej że lubują się w nich chińscy producenci.

Bogatszy standard

Nowy model Renault chce utrzymać wiodącą pozycję na rynku miejskich SUV-ów, które stanowią dziś 50 proc. segmentu B (i 30 proc. całego rynku samochodowego). Atutami Captura są: uniwersalny charakter, dwukolorowe nadwozie, bardzo przestronne i pomysłowe wnętrze, zaawansowane technologicznie wyposażenie. Poza tym Captur ma też kilka nowości.

Nowa estetyka, bogatsze wyposażenie seryjne (m.in. reflektory Full LED), nowe tapicerki i ekrany na desce rozdzielczej sprawiają, że auto jest zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Niestety styliści zapomnieli chyba odświeżyć tył auta, który wygląda… bardzo podobnie do poprzednika.

Nowe technologie

Sporo zmian wprowadzono także w systemach i elektronice. Dostępny w zależności od wersji system multimedialny openR link z wbudowaną wyszukiwarką Google oferuje zaawansowane technologie Android Automotive 12, które po raz pierwszy są dostępne w samochodzie z segmentu B. Nowa architektura systemów elektronicznych z kolei zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki systemom wspomagania najnowszej generacji, takim jak predykcyjny system jazdy w trybie hybrydowym czy Active Driver Assist, który umożliwia jazdę autonomiczną poziomu 2.

Auto będzie napędzane jednym z pięciu silników, w tym napędem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM. W Polsce oferta obejmuje silniki:
• 1.0 l. TCe 90 KM
• 1.0 l. TCe 100 LPG
• 1.3 l. mildhybrid 140/160 KM
• 1.6 E-Tech full hybrid

Aby zapewnić większą przyjemność jazdy i bardziej dynamiczne zachowanie na drodze, zmodyfikowano układ jezdny i kalibrację wspomagania układu kierowniczego. Dostępny w zależności od wersji system Extended Grip zapewnia optymalny napęd w każdych warunkach drogowych.

Ceny na razie są nieznane.

Przeczytaj również
Popularne