Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Nowy Opel Movano już w sprzedaży

Największy dostawczy Opel trafia do sprzedaży. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 101 415 zł (sugerowana cena detaliczna netto, bez podatku VAT) za furgon z przednim napędem, o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony. Najlepiej sprzedający się w Polsce 3,5‑tonowy Movano z przednim napędem w wersji L3H2, czyli z najdłuższym rozstawem osi, średnią wysokością nadwozia i przednim napędem jest dostępny od 108 813 zł.

Wszystkie wersje modelu są wyposażone w wysoce wydajne silniki wysokoprężne BiTurbo, charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa i dużym momentem obrotowym. Movano, wraz z Combo Cargo i nowym Vivaro, tworzą ofertę lekkich pojazdów użytkowych marki Opel — najmłodszą na rynku.

Wyposażenie w systemy wspomagające kierowcę

Po raz pierwszy w tym modelu oferowany jest asystent jazdy przy bocznym wietrze. To samo dotyczy świateł do jazdy dziennej LED, zdalnego sterowania centralnym zamkiem, radia z Bluetooth i gniazdem USB oraz pakietu widoczności obejmującego asystenta świateł drogowych i czujnik deszczu.

W Movano debiutują również opcjonalne tylna kamera i system ostrzegający o obecności pojazdów w martwym polu. Specjalna kamera umożliwia kierowcy obserwację strefy za pojazdem. System ten przydaje się szczególnie w furgonach z pełną przegrodą między kokpitem a przedziałem ładunkowym, gdyż kierowca nie musi polegać wyłącznie na lusterkach bocznych.

System ostrzegania o pojazdach w martwym polu zapobiega wypadkom z udziałem innych uczestników ruchu, na przykład rowerzystów. Ultradźwiękowe czujniki rozpoznają obecność poruszających się obiektów, takich jak rowery czy motorowery, których zazwyczaj nie widać z kokpitu. Wykrycie obiektu w martwym polu jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolki LED w bocznym lusterku z odpowiednej strony pojazdu. Dodatkowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa w nowym Movano obejmują m.in. opcjonalny układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Silniki wysokoprężne BiTurbo

Oferta zespołów napędowych w nowym Movano jest oparta na mocnych, ale zużywających umiarkowane ilości paliwa silnikach wysokoprężnych BiTurbo. Jednostki o pojemności 2,3 litra — z których każda spełnia rygorystyczną normę emisji 6d-TEMP (pojazdy lekkie) lub Euro VId (pojazdy ciężkie) — rozwijają moc od 96 kW (131 KM) do 133 kW (180 KM). W porównaniu z poprzednią generacją silniki zyskały od 5 do 10 koni mechanicznych oraz od 20 do 40 niutonometrów. Najmocniejsza jednostka BiTurbo (133 kW/180 KM) wytwarza 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Umiarkowane zużycie paliwa przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji.

Ogólne dane techniczne zespołów napędowych dostępnych w Movano:

 

 

Silniki wysokoprężne z homologacją
do pojazdów lekkich

Silniki wysokoprężne z homologacją
do pojazdów ciężkich

 

2.3 Turbo D

2.3 Turbo D (S/S)

2.3 Turbo D (S/S)

2.3 Turbo D

2.3 Turbo D (S/S)

2.3 Turbo D (S/S)

Moc

100 kW/136 KM

110 kW/150 KM

133 kW/180 KM

96 kW/131 KM

107 kW/146 KM

120 kW/163 KM

przy obr./min

3500

3500

3500

3500

3500

3500

Maks. moment obrotowy

360

385

400

330

360

380

przy obr./min

1500

1500

1500

1500

1500

1500

Norma emisji spalin

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Euro VI-d

Euro VI-d

Euro VI-d

Przekładnia

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

Zużycie paliwa wg NEDC[2] w l/100 km, Euro 6d TEMP (wartości wstępne)

Cykl miejski

7,5 – 6,7

7,1 – 6,1

7,3 – 7,0

9,7 – 9,4

8,9 – 8,3

8,9 – 8,3

Cykl pozamiejski

6,7

5,8 – 5,3

6,8 – 6,0

8,5 – 8,1

8,4 – 8,0

8,4 – 8,0

Cykl mieszany

7,2 – 6,7

6,6 – 5,8

6,9 – 6,6

9,0 – 8,6

8,6 – 8,1

8,6 – 8,1

Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km

191 – 177

175 – 154

183 – 175

233 – 224

225 – 211

225 – 211

Zużycie paliwa wg WLTP[3] w l/100 km (wartości wstępne)

Cykl mieszany

11,1 – 9,0

11,1 – 8,8

11,2 – 8,9

-

-

-

Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km

327 – 236

323 – 230

330 – 235

-

-

-

               

Klienci Opla mogą wybierać między sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, a przekładniami zautomatyzowanymi. Movano jest dostępny ze standardowym napędem przednim lub z opcjonalnym napędem na tylną oś, również z kołami bliźniaczymi. Do Movano z tylnym napędem można zamówić mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Mobilne biuro: pełna łączność i 22 schowki w kokpicie

W nowym Movano wygospodarowano nawet 22 opcjonalne miejsca do przechowywania o łącznej pojemności 104 litrów. Szczególnie praktyczna jest szuflada FlexTray w desce rozdzielczej od strony pasażera. Jej pojemność to nawet 10,5 litra.

Nowością w ofercie systemów multimedialnych jest Navi 50 IntelliLink Pro. Oferuje on doskonałą łączność oraz jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. 7‑calowy kolorowy pojemnościowy wyświetlacz dotykowy podnosi komfort korzystania z systemu. Smartfon można podłączyć przez Bluetooth lub USB. Nowością w Movano jest też opcjonalna bezprzewodowa ładowarka do telefonów.

Uwzględniono wszystkie potrzeby: 150 fabrycznych wariantów

Samochód można zamówić w ponad 150 fabrycznych wariantach. Nowy Movano furgon jest dostępny w czterech długościach i trzech wysokościach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi do 4,5 tony przy kubaturze przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych.

Okresy międzyprzeglądowe w tym modelu wynoszą do 40 000 kilometrów lub dwóch lat.

 

Opel

Przeczytaj również
Popularne