Wraz z premierą piątej generacji Lexusa LS japońska marka zmienia wizerunek flagowego sedana.
Pierwszy Lexus LS pojawił się na rynku 28 lat temu. Nowa generacja jest dłuższa i niższa od swego poprzednika. Model powstał w oparciu o nową platformę GA-L przeznaczoną dla aut luksusowych. Ta tylnonapędowa płyta podłogowa to wydłużona wersja płyty zastosowanej już w coupe LC 500. W celu zachowania niskiego położenia środka ciężkości i odpowiedniego rozkładu mas, nowy LS oferowany będzie jedynie w wersji wydłużonej, o szerokim profilu poprzecznym i niskiej sylwetce. Wynoszący 3125 mm rozstaw osi jest o 35 mm większy niż w wydłużonej wersji dotychczasowego LS.
Dobre prowadzenie nowy LS zawdzięcza m.in. nowej generacji zintegrowanemu układowi stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM). Układ ten realizuje sterowanie podzespołami samochodu – układem hamulcowym, kierowniczym, przeniesienia napędu i zawieszenia – kontrolując liniowe i obrotowe ruchy samochodu względem jego osi podłużnej, poprzecznej i pionowej. Zastosowane w ramach układu wspomagającego jazdę dynamiczną (LDH) aktywne drążki stabilizatorów wraz z mechanizmem niezależnego skrętu kół tylnych dodatkowo poprawia własności jezdne.
Nowy Lexus LS jest o ponad 90 kg lżejszy w porównaniu z poprzednikiem. Znajdziemy w nim nową jednostkę, czyli 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Serce nowego LS rozwija moc 415 KM i 600 Nm moment obrotowy – to więcej niż V8 w obecnym LS. Dzięki takim parametrom limuzyna rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Po raz pierwszy zastosowano w tym modelu 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów, wcześniej debiutującą w LC 500.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE LEXUSA
Rodzaj nadwozia Pełnowymiarowy sedan klasy luksusowej
Silnik V6 3,5 L, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami
Skrzynia biegów 10-stopniowa automatyczna
Moc 415 KM
Moment obrotowy 600 Nm
Rozstaw osi 3125 mm
Długość całkowita 5235 mm
Wysokość 1450 mm
Szerokość 1900 mm
Koła 19- lub 20-calowe
PD / Lexus