Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Golf po raz ósmy

Volkswagen Golf ósmej generacji to jedna z bardziej wyczekiwanych tegorocznych premier. Nowość koncernu z Wolfsburga, tak jak przeczuwaliśmy, jest bardziej multimedialna i pełna ciekawych funkcji, jakich dotąd nie oferowano w samochodach niemieckiej marki.

W ciągu 45 lat produkcji na światowe ulice wyjechało ponad 35 milionów Golfów siedmiu generacji. Rynkowy debiutant powstał na bazie płyty podłogowej MQB, czyli tej samej jaką zastosowano w poprzedniku. Podobne są też jego wymiary zewnętrzne i ogólne kształty nadwozia. Znacznie więcej charakteru ma przedni pas, z niżej osadzonymi lampami i ciekawie poprowadzonymi diodami LED w reflektorach. Z droższych modeli Volkswagena przywędrowały reflektory Matrix LED dopasowujące oświetlenie do sytuacji na drodze. Pojawiły się też dynamiczne kierunkowskazy.

Znaczące zmiany zauważymy we wnętrzu. Za wieńcem kierownicy, przejętej zresztą z Passata, osadzono seryjny cyfrowy kokpit zespolony z ekranem systemu multimedialnego na środkowej konsoli. Nowością jest zastosowanie po lewej stronie specjalnego dotykowego panelu do obsługi świateł, nawiewów i podgrzewania szyby. Zniknęło zatem tradycyjne pokrętło włączania świateł. Ekran na środkowej konsoli obsługuje się w podobny sposób jak w smartfonach. Mamy też możliwość ustawiania ikonek wg własnego uznania. Po wypowiedzeniu słów "Hej Volkswagen" włącza się funkcja sterowania głosowego. Nowy Golf jest pierwszym modelem niemieckiej marki wyposażonym w funkcję „Car2X” umożliwiającą łączność i wymianę informacji z innymi samochodami oraz infrastrukturą drogową. Posiada też możliwość częściowo autonomicznej jazdy, nawet z prędkością do 210 km/h.

Pod maską stosowane będą turbodoładowane silniki benzynowe TSI: trzycylindrowy 1.0 o mocy 90 lub 110 KM oraz czterycylindrowe 1.5 o mocach 130 lub 150 KM. Nowością są wersje z silnikami mild-hybrid nazywane eTSI. Wersję plug-in hybrid napędzać będzie silnik 1.4 TSI o mocy 204 lub 245 KM. Silnik Diesla 2.0 TDI będzie dostępny w wersjach o mocy 115 lub 150 KM. W przyszłości pojawią się mocniejsze wersje z silnikami o mocy 300 KM. Producent nie przewiduje wprowadzenia do oferty wersji elektrycznej. Zeroemisyjnym modelem w segmencie jest przecież ID.3.

Volkswagen Golf Mk8 pojawi się w europejskich salonach jeszcze w grudniu br.

 

PD

 

Przeczytaj również
Popularne