Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Bener testy flotowe

Golf po raz ósmy

Volkswagen Golf ósmej generacji to jedna z bardziej wyczekiwanych tegorocznych premier. Nowość koncernu z Wolfsburga, tak jak przeczuwaliśmy, jest bardziej multimedialna i pełna ciekawych funkcji, jakich dotąd nie oferowano w samochodach niemieckiej marki.

W ciągu 45 lat produkcji na światowe ulice wyjechało ponad 35 milionów Golfów siedmiu generacji. Rynkowy debiutant powstał na bazie płyty podłogowej MQB, czyli tej samej jaką zastosowano w poprzedniku. Podobne są też jego wymiary zewnętrzne i ogólne kształty nadwozia. Znacznie więcej charakteru ma przedni pas, z niżej osadzonymi lampami i ciekawie poprowadzonymi diodami LED w reflektorach. Z droższych modeli Volkswagena przywędrowały reflektory Matrix LED dopasowujące oświetlenie do sytuacji na drodze. Pojawiły się też dynamiczne kierunkowskazy.

Znaczące zmiany zauważymy we wnętrzu. Za wieńcem kierownicy, przejętej zresztą z Passata, osadzono seryjny cyfrowy kokpit zespolony z ekranem systemu multimedialnego na środkowej konsoli. Nowością jest zastosowanie po lewej stronie specjalnego dotykowego panelu do obsługi świateł, nawiewów i podgrzewania szyby. Zniknęło zatem tradycyjne pokrętło włączania świateł. Ekran na środkowej konsoli obsługuje się w podobny sposób jak w smartfonach. Mamy też możliwość ustawiania ikonek wg własnego uznania. Po wypowiedzeniu słów "Hej Volkswagen" włącza się funkcja sterowania głosowego. Nowy Golf jest pierwszym modelem niemieckiej marki wyposażonym w funkcję „Car2X” umożliwiającą łączność i wymianę informacji z innymi samochodami oraz infrastrukturą drogową. Posiada też możliwość częściowo autonomicznej jazdy, nawet z prędkością do 210 km/h.

Pod maską stosowane będą turbodoładowane silniki benzynowe TSI: trzycylindrowy 1.0 o mocy 90 lub 110 KM oraz czterycylindrowe 1.5 o mocach 130 lub 150 KM. Nowością są wersje z silnikami mild-hybrid nazywane eTSI. Wersję plug-in hybrid napędzać będzie silnik 1.4 TSI o mocy 204 lub 245 KM. Silnik Diesla 2.0 TDI będzie dostępny w wersjach o mocy 115 lub 150 KM. W przyszłości pojawią się mocniejsze wersje z silnikami o mocy 300 KM. Producent nie przewiduje wprowadzenia do oferty wersji elektrycznej. Zeroemisyjnym modelem w segmencie jest przecież ID.3.

Volkswagen Golf Mk8 pojawi się w europejskich salonach jeszcze w grudniu br.

 

PD

 

Przeczytaj również
Popularne