Coraz więcej firm decyduje się na włączanie do swoich flot samochodów Nissana. Wskazują na to dane sprzedaży w Polsce za 2017 rok, w którym do klientów flotowych trafiło 47,8% wszystkich zarejestrowanych w Polsce nowych pojazdów marki. Dla porównania, cztery lata wcześniej było to zaledwie 28,2%. Niezmiennie największą popularnością wśród przedsiębiorców oraz fleet managerów cieszy się Nissan Qashqai, aczkolwiek coraz większym zainteresowaniem cieszą się także samochody elektryczne.
Coraz więcej osób w Polsce decyduje się na zakup samochodów Nissana. W 2017 roku sprzedano 16041 aut marki, czyli o ponad 25% więcej niż 4 lata wcześniej. Wzrost sprzedaży flotowej jest jeszcze bardziej zauważalny, bo liczba aut zakupionych przez przedsiębiorców we wspomnianym okresie wzrosła ponad dwukrotnie! W 2013 roku sprzedano 3292 pojazdów flotowych, natomiast w roku ubiegłym – już 7674.
Auta marki trafiły do służb mundurowych i jednostek sektora publicznego, np. do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W ostatnim czasie auta flotowe zostały zakupione także przez firmy oferujące m.in. usługi car-sharingowe. Doskonałym przykładem takiego wykorzystania jest uruchomiony w listopadzie ubiegłego roku wrocławski projekt VOZILLA. W ramach Miejskiej Wypożyczalni Samochodów Elektrycznych mieszkańcy i turyści mogą korzystać z 190 Nissanów LEAF i 10 dostawczych Nissanów e-NV200.
- Jednym z głównych czynników, które decydują o wyborze konkretnego modelu i marki, jest tzw. TCO, czyli Total Cost of Ownership. Składają się na niego nie tylko koszty pozyskania samochodu czy miesięczna rata najmu, ale także późniejsze koszty serwisowania i użytkowania pojazdu. Dlatego wybór aut elektrycznych przekonuje do siebie wielu potencjalnych klientów. W przypadku częstej eksploatacji zmniejszony koszt użytkowania jest naprawdę istotny – dodaje Iwona Bartosik, Fleet Manager marki Nissan w Polsce.
Od lat największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszy się niezmiennie Nissan Qashqai. Model stanowił w 2017 roku 54,9% wszystkich sprzedanych aut flotowych. Na jego popularność w tej kategorii składają się innowacyjne rozwiązania technologiczne, atrakcyjna stylistyka oraz wysoka wartość rezydualna. Warto podkreślić, że najszybciej rosnące zainteresowanie, mierzone dynamiką wzrostu sprzedaży, zanotował model X-Trail, którego sprzedaż od 2015 roku rosła kolejno o 142, 109 i 117 procent.
Nissan