Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Škoda Octavia - Ulubieniec flotowców

Škoda Octavia w wersji kombi była dotąd jednym z najbardziej pożądanych samochodów w Polsce zarówno wśród przedsiębiorców, jak i nabywców indywidualnych. Już po pierwszych kilometrach trzecią generacją tego modelu wiemy, że spodoba się ona użytkownikom jeszcze bardziej.

Bestseller polskiego rynku – Škoda Octavia – od połowy roku jest również dostępna w cenionej we flotach wersji kombi. Model ten, dzięki swoim pokaźnym rozmiarom (długość: 466 cm, czyli +9 cm w porównaniu z poprzednikiem), jest wyraźnie większy niż konkurenci segmentu kompaktów i w bogatszych wersjach może już podkradać nabywców zainteresowanych dotąd samochodami klasy średniej.
Wygląd nowej Octavii może się podobać. Pojazd ma eleganckie, zrównoważone proporcje, pełne ostrzejszych niż w poprzedniku kształtów. Nowe kombi Škody powstało w oparciu o platformę MQB, na której zbudowano już Audi A3 czy Volkswagena Golfa VII. W porównaniu z poprzednią generacją w nowej Octavii wyraźnie, bo o 11 cm, powiększono rozstaw osi do 268,6 cm. To zaowocowało znacznie przestronniejszym wnętrzem. Inżynierom udało się też zaproponować jeszcze większy bagażnik. Komplet pięciu pasażerów dysponuje za swoimi plecami kubaturą 610 litrów (+5 l w porównaniu z poprzednikiem), a po złożeniu oparć drugiego rzędu przestrzeń ta powiększa się do 1740 litrów (+85 l). Dodatkowe centymetry uzyskamy składając oparcie przedniego fotela pasażera. W segmencie kompaktów takie udogodnienie jest niezwykłą rzadkością. Wówczas możemy przewieźć w Škodzie przedmioty o długości nawet 292 cm. Konstruktorzy pomyśleli o możliwości złożenia oparć kanapy od strony bagażnika. Wystarczy pociągnąć uchwyt na ścianie. W przedniej części bagażnika znajdziemy także wnękę, w którą możemy schować roletę. Pod pokrywą bagażnika nie zabrakło miejsca na pokaźną przestrzeń na drobiazgi, którą dodatkowo możemy rozdzielić specjalnymi separatorami. Na ścianach zamontowano również osiem uchwytów na siatki dzielące przestrzeń bagażową oraz cztery uchwyty na torby z zakupami. Warto dodać, że płyta podłogi bagażnika jest dwustronna, z jednej strony wyściełana jest materiałem, a z drugiej gumowaną powierzchnią, co pozwala bez problemu przewieźć brudne lub mokre przedmioty bez uszczerbku dla czystości bagażnika.
Pod maską Octavii Kombi stosowana jest ta sama gama jednostek co w zaprezentowanym pół roku temu liftbacku. Gamę otwiera jednostka 1.2 TSI oferowana w wariantach o mocy 85 i 105 KM (ceny odpowiednio od 63 500 zł i 67 100 zł). Kombi jest więc droższe od liftbacka o 4 tys. zł. Nieco mniejszy Volkswagen Golf Wariant z silnikiem 1.2TSI/85 KM kosztuje od 65 490 zł. Słabszą jednostkę Škody sprzężono z 5-biegową skrzynią manualną, ale w mocniejszym wariancie możemy wybrać, czy chcemy korzystać z przekładni 5- lub 6-biegowej. W ofercie nie zabrakło również wersji 1.4 TSI/140 KM (od 72 850 zł) oraz topowej 1.8 TSI/180 KM (od 86 350 zł). Flotowcy z pewnością bardziej zainteresują się wariantami 1.6 TDI o mocach 90 i 105 KM (w cenach od 75 200 zł i 78 550 zł). Najdroższym silnikiem w ofercie jest 2.0 TDI/150 KM w cenie od 92 050 zł. Wszystkie jednostki napędowe, oprócz 1.2 TSI oraz słabszej 1.6 TDI, można zamówić ze skrzynią DSG.

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Škoda Octavia III Kombi

Gdzie: Warszawa

Kiedy: 25–27.02.2013

Ile: 200 km

Wzorowa funkcjonalność, przestronność, wysoki komfort jazdy i pewne prowadzenie.

Już nie takie niskie ceny.

Przeczytaj również
Popularne