Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Peugeot RCZ - Rywal dla TT

Dwa lata temu Peugeot zaprezentował model RCZ Concept. Niewielu wierzyło, że tak szybko światło dzienne ujrzy seryjna wersja tego auta. A fakt, że RCZ jest prawie identyczny z konceptem, dziwi jeszcze bardziej.

Co wyróżnia RCZ spośród innych Peugeotów? Wiele. Po pierwsze brak cyfry w nazwie. Jednak przede wszystkim to jedno z najpiękniejszych aut dostępnych w tej chwili na rynku. Żaden inny Peugeot nie ma tak fantastycznej linii nadwozia, tak nietypowego dachu z charakterystycznymi przetłoczeniami przechodzącymi w tylną szybę (tzw. double bubble).

Po pierwsze – styl
RCZ wyróżnia się wyrazistym stylem, w którym podwójne przetłoczenie dachu i tylnej szyby oraz dwa aluminiowe pałąki są znakami charakterystycznymi. Samochód zbudowano na płycie 308 i z tego modelu RCZ zaczerpnął rozwiązania we wnętrzu, wykończonym jednak o niebo lepszymi materiałami. Kabina pasażerska z wysokimi, kubełkowymi skórzanymi fotelami, aluminiowymi pedałami i krótką dźwignią zmiany biegów pozwala poczuć prawdziwie sportową atmosferę.

Niepraktyczny, niezbyt szybki i piekielnie fajny i ładny samochód. Do tego bardziej heteroseksualny niż TT.

Po drugie – jazda
Wartości jezdne RCZ to także pozytyw. Samochód świetnie trzymał się drogi na hiszpańskich górzystych trasach w zmiennych warunkach atmosferycznych. I choć wydawałoby się, że dostępna gama silnikowa nie jest powalająca, to w istocie nic bardziej mylnego. Początkowo Peugeot oferuje dwie jednostki – benzynową 1.6 o mocy 156 KM i diesla 2.0 i mocy 163 KM. Oba te silniki radzą sobie naprawdę dobrze. To zapewne zasługa turbosprężarki i sześciostopniowej skrzyni biegów. Prawdziwe emocje czekają jednak bez wątpienia na kierowców, którzy zasiądą w przewidzianej do produkcji na lato wersji benzynowej o mocy 200 KM. To jest idealny motor dla tego samochodu.
Peugeot reklamuje RCZ jako auto typu 2+2, ale raczej należy to zmodyfikować do realnego 2+ walizki. Z tyłu zmieści się tylko dziecko, ale pod warunkiem, że jakimś cudem uda nam się tam wstawić fotelik. Zaskoczenie to bagażnik – mieści aż 384 litry. Można go jeszcze powiększyć przez złożenie oparć tylnych foteli.

Po trzecie – dbałość o szczegóły
RCZ to pierwszy tak drobiazgowo i precyzyjnie dopracowany pojazd w gamie modeli Peugeota. U miłośników nieprzeciętnych aut RCZ wywoła prawdziwy zawrót głowy. Auto już zostało najpiękniejszym samochodem roku 2009. Nowy Peugeot pojawi się w sprzedaży we wrześniu i wtedy też ostatecznie poznamy jego ceny oraz wersje wyposażenia. Wiadomo jednak, że za podstawową wersję benzynową zapłacimy ok. 98 tysięcy złotych. Audi TT kosztuje ponad 130.

Kto testował: Maciej Chomacki

Co: Peugeot RCZ

Gdzie: Barcelona

Kiedy: 25 V 2010

Ile: 230 km

Przeczytaj również
Popularne