Zanim zdążyliśmy się do tego samochodu przyzwyczaić, już trzeba go było oddać, a szkoda, bo to naprawdę wygodne i pakowne kombi, które urzeka komfortem. Ale w przyrodzie nic nie ginie i zamiast Laguny jeździmy już Megane. Renault Laguna Grandtour Tech Run 2.0 dCi 130 KM – dokładnie takie oznaczenia fabryczne nosił testowany przez nas samochód. Był z nami dwa miesiące, ale przez te dwa miesiące naprawdę ciężko pracował. Które elementy zostały ocenione najwyżej obrazuje tabela. Nie dziwi, że tak wysoko oceniono przestrzeń bagażową, ponieważ jest to naprawdę silny punkt dużego kombi, ciekawi natomiast, że elementem najniżej ocenionym jest wyposażenie podnoszące komfort, klimatyzacja czy zestaw audio. Bardzo dobre recenzje zebrała za to ergonomia i komfort na długich trasach, bo do takich Laguna jest stworzona. Niezbyt wysoki wynik w ocenie jazdy w warunkach miejskich (6,86 pkt.) wiąże się zapewne z częstym narzekaniem jurorów na brak czujników parkowania. Kolejnym elementem zwracającym uwagę jurorów była słaba wydajność wycieraczek – taki komentarz pojawiał się dosyć często. Mimo to ocena widoczności z miejsca kierowcy jest bardzo dobra – 8,29 pkt. Jest to zapewne zasługą bardzo dobrej widoczności w lusterkach – na to również zwracano uwagę. Długodystansowy Test Flotowy Renault Laguna Grandtour trwał nieco ponad 3 miesiące; w tym czasie auto przejechało 6200 km (od przeglądu zerowego do końcowego) i jeździło nim siedmiu jurorów którzy oceniali je zarówno w ankietach, jak również w formie swobodnej wypowiedzi na temat wrażeń z jazdy. Przez cały czas trwania testu samochód jeździł tylko na paliwie Orlen Verva diesel, a z racji tego, że jest to paliwo premium, czystość układu wydechowego była wzorowa. Najmniejszy pokonany przez jednego jurora dystans wynosił 390 km, natomiast największy 1600 km. Aspekty w których Laguna otrzymała maksymalną liczbę punktów (czyli 10) od któregoś z jurorów to: ocena wizualna nadwozia, ocena przestrzeni bagażowej, ocena oświetlenia, stosunek ceny do jakości (choć w ocenie tego punktu były największe rozbieżności), ocena bezpieczeństwa aktywnego i biernego, oraz zachowanie pojazdu z w długich trasach. Przeprowadzony przegląd końcowy w serwisie Feu Vert wykazał, że poci się intercooler, ale nie jest to nic poważnego. Także lekko zużyło się tylne zawieszenie. Poza tym nie stwierdzono większych usterek. Nasi jurorzy ocenili auto jako ładny samochód, zdecydowanie lepiej nadający się do jazdy w trasie niż po mieście. Laguna jest ich zdaniem samochodem przyjemnym w prowadzeniu, mimo skomplikowanej obsługi komputera pokładowego. Szczególnie docenili dużą i łatwo dostępną przestrzeń bagażową.