Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Witamy Splasha!

DSC_0574Ledwie zakończył się Długodystansowy Test Flotowy Chevroleta Aveo a już odebraliśmy kluczyki do kolejnego samochodu – Suzuki Splash Club. Ten zgrabny, miejski pojazd będzie poddawany ocenie wielu specjalistów branży flotowej aż do końca kwietnia 2012 roku.                                                                                                DSC_0553DSC_0558Pachnący nowością Suzuki Splash od razu został przekazany w ręce fachowców flotowych. Jako pierwszy, w ramach Długodystansowego Testu Flotowego, będzie go oceniał Jacek Częścik – prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych.                                           Suzuki Splash (z ang. „plusk”) pojawił się na rynku w 2008 roku. Samochód ten nie jest wytwarzany w Japonii a węgierskiej fabryce w Esztergom, równolegle z bliźniaczym Oplem Agila. DSC_0572  Spośród miejskich samochodów małe Suzuki wyróżnia się wysokim nadwoziem (159 cm) – typowym raczej w segmencie minivanów. Nadwozia rywali zwykle mają ok. 150 cm wysokości. Owocuje to bardzo obszernym wnętrzem, szczególnie nad głowami pasażerów. Długość nadwozia (371,5 cm) pozycjonuje tego malucha pomiędzy segmentami A i B. Z jednej strony Suzuki jest 7 cm dłuższe od Fiata Pandy, kilkanaście cm dłuższe niż np. Chevrolet Spark lub Citroën C1 a z drugiej ok. 20 cm krótsze niż np. Ford Fiesta czy Opel Corsa. Ale w szranki z tymi ostatnimi Suzuki wystawia Swifta. SplashProducent oferuje Splasha z jednym z dwóch silników benzynowych: 3-cylindrowym motorem o pojemności 1-litra i mocy 65 KM (taki właśnie trafił na Długodystansowy Test Flotowy) oraz z jednostką 4-cylindrową o pojemności 1,2-litra i mocy 94 KM. Mniejszy silnik jest oferowany tylko z jednym pakietem wyposażenia Club, który z zewnątrz rozpoznamy np. po czarnych klamkach drzwi. Niemniej jego wyposażenie standardowe jest więcej niż przyzwoite jak na miejski samochód. W jego skład wchodzą czołowe i boczne poduszki powietrzne, komputer pokładowy, kierownica pokryta skórą z przyciskami do sterowania radiem, klimatyzacja, oba przednie fotele regulowane na wysokość. DSC_0562Cena testowanego Splasha wynosi 40 900 zł, ale w promocji można go nabyć za 34 900 zł. Splash z mocniejszym motorem jest oferowany również w jednej wersji wyposażenia Comfort (w cenie od 43 900 zł). Tu na pokładzie znajdziemy dodatkowo m.in. kurtyny boczne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, obrotomierz czy dodatkową półkę w bagażniku. Mocniejszy model możemy również zamówić z automatyczną skrzynią biegów (+ 5 tys. zł). Już wkrótce przedstawimy pierwsze wrażenia z jazd miejskim Suzuki Splash… PD

Przeczytaj również
Popularne