Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

TATA na trudne warunki! Długodystansowy Test Flotowy

tata2Kolejnym jurorem w naszym teście samochodu TATA Indica Vista, był Marcin Stuszewski – który co prawda nie zarządza flotą, ale niewątpliwie ma kompetencje aby być jurorem. Po pierwsze dlatego, że piastuje stanowisko dyrektora ds. technicznych w firmie zajmującej się transportem, a po drugie dlatego że jest jednocześnie licencjonowanym instrutorem doskonalenia techniki jazdy – i to zarówno samochodowym jak i motocyklowym.  A na dokładkę jest czynnym zawodnikiem sportów motorowych. Jest to więc bez wątpienia osoba, która wie na co w samochodzie zwrócić uwagę i jak go należycie ocenić. A tak ocenił testowany egzemplarz TATA Indica Vista:  "Samochód zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Testu dokonywałem zimą w zasadzie w najtrudniejszych warunkach. Gęste i częste opady śniegu oraz częste przejścia temperatur przez zero stopni. Troszkę do życzenia pozostawiają osiągi i spalanie, ale w warunkach zimowych nie grało to roli. Samochód prowadzi się bardzo dobrze zarówno na śliskiej nawierzchni jak i na czarnym asfalcie. Dzięki małym gabarytom auto świetnie sprawdza się w warunkach miejskich, zakorkowane ulice oraz pełne parkingi nie stanowią żadnego wyzwania. Na śliskiej nawierzchni auto prowadzi się doskonale. Pomimo małej odległości miedzy osiami, dynamiczne wyprzedzanie i szybkie zmiany pasa nie sprawiają trudności, nawet w bardzo trudnych warunkach. Auto prowadzi się należycie. Układ hamulcowy oraz praca systemu ABS prawidłowa nie wzbudzająca żadnych wątpliwości co do skuteczności opóźniania samochodu. W aucie tej klasy nie spodziewałem się systemu kontrolującego zapięcie pasów, było to miłym zaskoczeniem. Moja ocena samochodu jest bardzo pozytywna uważam, że jak na tą cenę i wielkość jest pozycją godna zastanowienia się i konfrontacji z konkurencją." Eco test TATY tata1Tego należało sie spodziewać wcześniej czy później, i pytaniem nie było "czy", lecz "kiedy". Postaraliśmy się by było to najszybciej jak to możliwe. I oto do grona jurorów Długodystnasowego Testu Flotowego dołączył Eco Fleet Manager 2010 – Adam Kornatowski.  Auto, które jako pierwsze oddaliśmy do testu zwycięzcy konkursu Eco Fleet Manager to TATA Indica Vista. A oto komentarz, którym swoją ankietę wzbogacił Adam Kornatowski:  "Odkładając uprzedzenia na bok wsiadłem do Taty ciekawy, co tak naprawdę kryje się pod tą przyjemnie skrojoną karoserią. Początki były trudne. Mając 190 cm wzrostu pojawia się problem z miejscem na nogi. Nie mogąc odsunąć odpowiednio daleko fotela kierowcy, nogi opierają się o drzwi i środkowy panel deski rozdzielczej. Obok sprzęgła nie ma miejsca na oparcie stopy. Złą sytuację nadrabia odpowiednio duża przestrzeń nad głową i zaskakująco dużo miejsca na tylnym rzędzie siedzeń. Po przejechaniu ok. 400 km uważam silnik za wystarczająco żwawy do poruszania się w mieście. Przyzwoita elastyczność przy niskich obrotach i bardzo krótki skok sprzęgła pozwala na przyjemną jazdę. Trochę gorzej w trasie. Silniczek przy wyższych obrotach jest niekomfortowo głośny. Tata Indica posiada komfortowe zawieszenie, bez problemu tłumi nierówności a tym bardziej nierówne torowiska, których w Warszawie nie brakuje. Podsumowując: Stosunek jakości do ceny… Moim zdaniem bardzo dobry. Za kwotę niecałych 30 000 PLN otrzymujemy poprawny samochód z bądź co bądź bogatym wyposażeniem. Takie elementy jak obrotomierz, klimatyzacja, 2 poduszki, elektryczne szyby z przodu i z tyłu nie zawsze występują u konkurencji. Tym bardziej za takie pieniądze. Szkoda tylko, że nie wiemy jeszcze jak wygląda niezawodność i trwałość całokształtu. Na szczęście dostajemy 3 lata gwarancji. Jako auto miejskie, godne uwagi…"

Przeczytaj również
Popularne