Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Przestronny kompakt - Nissan Pulsar

Pulsar jest kompaktem odbiegającym wyglądem zewnętrznym od swoich poprzedników, co zdecydowanie może mu pomóc w odniesieniu sukcesu na polskim rynku. A czym jeszcze zwraca uwagę hatchback Nissana?

Najważniejszą przewagą Pulsara jest bardzo przestronne wnętrze w porównaniu do konkurencyjnych marek z tego segmentu. Za kierownicą łatwo odnajdziemy wygodną pozycję, a po odsunięciu fotela kierowcy na tylnej kanapie nadal można cieszyć się stosunkowo dużą przestrzenią w okolicy nóg. Przestrzeń bagażowa na pierwszy rzut oka wydaje się większa w porównaniu do konkurencji, i tak też jest (385 l). Układ kierownicy działa miękko, ale jednocześnie precyzyjnie. Na pochwały zasługuje zawieszenie, które dokładnie wybiera nierówności dróg. Przy prędkościach autostradowych rzędu 140‒150 km/h w kabinie jest cicho, biorąc pod uwagę segment pojazdu. Niestety, przy tych prędkościach samochód staje się podatny na boczne podmuchy wiatru ‒ niekiedy auto znosi nawet o ok. 0,5 m z toru jazdy ‒ co wymaga ciągłego skupienia i kontrolowania koła kierownicy. Prezentowany egzemplarz ma kierownicę multifunkcyjną. To duże udogodnienie dla kierownicy, ale niestety zatwierdzanie wyboru odbywa się poprzez wciskanie rolek służących do przewijania opcji komputera. Według mnie jest to stosunkowo niewygodne dla kierowcy. Do tego przyciski do zwiększania bądź też zmniejszania głośności radia usytuowane w niezbyt ergonomicznych miejscach na kierownicy (być może kwestia przyzwyczajenia). Drążek zmiany biegów precyzyjnie wybiera biegi, jednak skok dźwigni stosunkowo długi. Obsługa poszczególnych przełączników zlokalizowanych na konsoli jest ergonomiczna i przejrzysta. Szkoda, że przyciski sterowania oraz podgrzewania foteli są już nie z tej epoki, przypominając przełączniki z japońskich aut sprzed co najmniej dekady. Plusem jest fakt, że mają możliwość ustawienia dwóch pozycji grzania fotela. Trzeba jednak pamiętać, że 10 lat starsze konkurencyjne europejskie marki miały już możliwość ustawienia pięciu poziomów grzania foteli...
Silnik 1,5 dCi jest stosunkowo żwawy, przy użytkowaniu w mieście przez przeciętnego kierowcę w zupełności wystarczający. Na trasie zauważalna jest nieco zbyt mała moc silnika. Spalanie na trasie jest stosunkowo niskie. Przy prędkości 100 km/h Pulsar zużywa ok. 4 l na 100 km, przy 140 km/h ok. 6 l, 170 km/h ok. 7,5 l.

Kto testował: <b>Sylwester Kulesza</b> kierownik ds. zarządzania flotą samochodową Cartrack Polska Sp. z o.o.

Co: Nissan Pulsar

Przeczytaj również
Popularne