Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Laguna na Rajdzie Polskim - Długodystansowy Test Flotowy

DSC_0090_oklejoneRenault Laguna Grandtour, seria limitowana Tech Run 2.0 dCi 130 km to nie samochód rajdowy, ale nie przeszkadza to w tym, aby udać się nim na Mazury na Rajd Polski.

Zanim Laguna trafi do jurorów, trzeba było przeprowadzić kilka czynności. Po pierwsze, aby nie być gołosłownym, że Renault pali 4 litry na 100 km bądź 15 litrów, aby wiedzieć, gdzie i z jaką prędkością Renault jedzie, zainstalowano w nim w firmie AutoGuard system AutoControl 2.0. Teraz nic się przed nami nie ukryje. Samochód trzeba było także okleić, aby absolutnie nikt nie miał wątpliwości, że nie jest to zwykła Laguna, tylko Laguna, która bierze udział w Długodystansowym Teście Flotowym. Ale samochód, nawet bardzo oszczędny potrzebuje paliwa. Firma PKN Orlen dostarczyła do Laguny kartę przedpłaconą TANKBANK na paliwo Verva ON.

DSC_0088_oklejoneSkoro Laguna była już gotowa, to przewodniczący jury Mariusz Stuszewski postanowił odbyć pierwsze jazdy testowe i to od razu na Mazury. Razem z Prezesem Automobilklub Polski i wiceprezesem firmy AutoGuard Romualdem Chałasem odbyli ponad 500 km trasę z Warszawy na Mazury i z powrotem.
Co prawda redaktor naczelny magazynu Fleet jeszcze nie miał okazji testować Laguny, ale samochód był obecny podczas Fleet Academy w Bronisławowie, gdzie Renault Laguna brało udział w ekologicznych jazdach. Określona trasa, określony czas i wynik. Co prawda tylko o 0,2 ale jednak redaktor Siwiński wygrał uzyskując wynik 5,5 litra na 100 km. Klimatyzacja była włączona, a ruch śmiało można uznać za mieszany.

Pełna relacja z testu Laguny już w najbliższym wydaniu magazynu Fleet.


Mariusz Stuszewski, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Motorowego

Tak się złożyło, że w okresie w którym otrzymałem samochód Renault Laguna w ramach Długodystansowego Testu Flotowego odbywał się Rajd Polski będący eliminacją mistrzostw Europy. Postanowiłem wiec wybrać sie na niego wraz z prezesem Automobilklubu Polski Romualdem Chałasem, z którym kiedyś braliśmy w nim udział jako zawodnicy, teraz pojechaliśmy jako obserwatorzy, a przy okazji przetestować Lagunę. W sumie przejechałem samochodem ponad 1000 km w różnych warunkach – zarówno po trasach szybkiego ruchu w drodze na Mazury, jak i po krętych mazurskich drogach, a częściowo także po trasach po których potem biegły odcinki specjalne Rajdu Polski. Ogólnie samochód zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie, silnik posiada niezłą dynamikę, a przy tym pozwala utrzymać niewysokie średnie spalanie ok 7 litrów na 100 km. Zawieszenie choć miękkie i komfortowe dobrze trzyma w zakręcie na bardzo różnych nawierzchniach. Auto ma dużo miejsca w środku i pozwala na komfortowe podróżowanie nawet z pasażerami i bagażami. Dodatkowym atutem jest nawigacja z bardzo dokładną siatką dróg, która nieraz okazała się pomocna.
Ogólnie samochód jest bardzo wygodny i przyjemnie się nim jeździ, nawet w gorszych warunkach jakimi są mazurskie szutry.


LeszekKurnickiLeszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu w PKN Orlen S.A.

 

 

Jakie produkty PKN Orlen biorą udział w DTF-ie i dlaczego akurat te?

W Długodystansowym Teście Flotowym, zdecydowaliśmy przetestować dwa produkty: paliwo Verva ON (Diesel) oraz przedpłacone karty paliwowe TANKBANK, które znacznie ułatwiają pracę kierowcom w codziennej pracy.
Paliwa najnowszej generacji Verva stworzyliśmy z myślą o poprawie warunków pracy silnika w różnych warunkach atmosferycznych i przy zmiennym obciążeniu. Verva ON to produkt szczególne zalecany do samochodów osobowych, wyposażonych w nowoczesne silniki Diesla z pompo-wtryskiwaczami jak również z systemem typu "common rail". Samochody flotowe są szczególnie intensywnie eksploatowane, a silniki osiągają roczne przebiegi na poziomie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Tak trudne warunki są wręcz idealne dla paliwa Verva, które poprawia właściwości eksploatacyjne pojazdu - ułatwia rozruch i obniża temperaturę pracy silnika, a zastosowane specjalne dodatki smarne przyczyniają się do wydłużenia okresu bezawaryjnej eksploatacji pomp w układzie wtryskowym. Wszystkie te elementy wpływają również na lepsze osiągi i parametry pracy silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. karta1karta21Przedpłacona karta paliwowa TANKBANK, umożliwia bezgotówkowy zakup paliw i produktów pozapaliwowych na stacjach paliw sieci ORLEN i Bliska, oznaczonych logo FLOTA. Jesteśmy jedyną firmą paliwową na rynku polskim, która oferuje „elektroniczną portmonetkę” wyposażoną w mikroprocesor. Karta jest aktywna do terminu jej ważności lub do wyczerpania zdeklarowanego wcześniej limitu, który może być wykorzystany jednorazowo lub przy kilku wizytach na naszych stacjach. To bardzo wygodna forma płatności, która do minimum skraca czas obsługi na stacji oraz zwalnia kierowców od posiadania gotówki. Zastosowany mikroprocesor stanowi jednocześnie skuteczne zabezpieczenie przed wykorzystaniem karty przez nieuprawnioną osobę, tym samym pozwala uniknąć nadużyć.


Agnieszka Majewska, Kierownik Dział Marketingu AutoGuard S.A.

AG_2Udział w DTF-e stwarza dla nas możliwość zaprezentowania znakomitego narzędzia do monitorowania i zarządzania pojazdami - AutoControl 2.0. Dzięki temu systemowi Jury będzie mogło na bieżąco śledzić nie tylko poruszanie się testowanego auta, ale również parametry jezdne takie jak: prędkość, obroty silnika, spalanie, jak również postoje, miejsca tankowań.
AutoControl 2.0 to inteligentna aplikacja dostarczająca informacje i raporty o charakterystyce pracy pojazdu. Pozwala ona na optymalizację wykorzystania floty, automatyzację procesu zarządzania pojazdami firmowymi oraz wsparcie łańcucha dostaw, co prowadzi do znaczących oszczędności. Zasięg działania systemu obejmuje całą Europę. Doświadczenia użytkowników pokazują, że wdrożenie systemu pozwala ograniczyć koszty eksploatacji floty średnio do kilkudziesięciu procent.

AG_3 AG_1

 

 

Przeczytaj również
Popularne