Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Długodystansowy Test Flotowy- Nowy Nissan Note w ITS

DSC 0343 fmtWojciech Przybylski, jak zdążył nas już do tego przyzwyczaić, nie marnuje czasu na kwieciste opisy. Samochody z DTF-u ocenia krótko, rzetelnie i niezwykle trafnie.     mgr inz. Wojciech Przy fmtWojciech PrzybylskiInstytut Transportu SamochodowegoSamochodu z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1,2 dm3 (80 KM) używałem w końcu stycznia, przejeżdżając ok. 300 km, z czego większość w mieście. Temperatura otoczenia cały czas była wyższa niż +5 st. C, a nawierzchnia drogi w większości sucha, ale trochę deszczu też się zdarzyło. Oceny dokonałem w odniesieniu do następujących istotnych elementów, a więc w skali 1–10 pkt. mamy następujące wyniki:Nadwozie pojazduNwatorskie rozwiązania stylistyczne, jakość wykonania – oceniam jako więcej niż poprawne, ciekawe połączenie funkcjonalności nadwozia – cechy autka miejskiego (niewielkie wymiary, zwrotność) + SUV (przestrzenne wnętrze) = mikro SUV, dobra jest także jakość wykonania – 9 pkt.Wnętrze pojazduJakość wykończenia, ergonomia, stylistyka deski rozdzielczej, czytelność zegarów – odnotowuję sztywne i twarde, ale ciche plastiki w modnym stylu techno, dobrze widoczny panel wskaźników położony za kołem kierownicy, a także dość skomplikowany system nawigacji szerokimi funkcjami, w przypadku tej wersji Note – 9 pkt.Elementy wyposażeniaWyposażenie standardowe, jakość zestawu audio, wydajność klimatyzacji, wyposażenie podnoszące komfort, wygoda fotela, czujniki parkowania, tempomat– w tej klasie dobrze, ogrzewanie wydajne, tempomat i wskaźnik ekonomicznej jazdy pozwalają na bezpieczną jazdę z niedużym zużyciem paliwa, wskaźnik ten wymaga jednak oswojenia się z nim i akceptacji tego sposobu sygnalizacji (zmienne podświetlenie wskaźników centralnych) – 8 pkt.Przestrzeń bagażowaPojemność bagażnika, funkcjonalność przestrzeni bagażowej, łatwość załadunku, łatwość dostępu do koła zapasowego – wnętrze przestronne ze względu na wysokość pojazdu, możliwość zdalnego otworzenia tylnej klapy i zwiększenia pojemności bagażnika poprzez przesunięcie tylnej kanapy – 8 pkt.Widoczność z miejsca kierowcyWidoczność do przodu, na boki, widoczność w lusterkach bocznych, widoczność w lusterku wstecznym, wydajność wycieraczek i spryskiwaczy – bez większych zastrzeżeń – 8 pkt.OświetlenieJakość świateł, możliwość regulacji pionowej, oświetlenie przeciwmgielne – brak specjalnych uwag – 8 pkt.DSC 0344 fmtZachowanie pojazdu podczas jazd miejskichŁatwość manewrowania, widoczność z miejsca kierowcy, łatwość parkowania, szerokość otwarcia drzwi, skuteczność wspomagania układu kierowniczego – dość zwrotny i wygodny w mieście, ciekawy i skuteczny w warunkach dużego zatłoczenia system kontroli przestrzeni za pojazdem wyposażony w oczyszczaną kamerę, duży kąt otwarcia tylnych drzwi ułatwia nie tylko wsiadanie, ale i wkładanie fotelika dziecięcego, elektryczny system wspomagania kierowania jest skuteczny – 9 pkt.Bezpieczeństwo aktywne i bierneSystemy wpływające na bezpieczeństwo, liczba poduszek, system isofix, zabezpieczenie przestrzeni bagażowej – bez uwag, przyzwoity standard – 8 pkt.Zachowanie pojazdu w długich trasachPozycja za kierownicą, system audio, hałas we wnętrzu pojazdu, spalanie w trasie, dynamika podczas wyprzedzania (60–100 km na IV biegu, 80–120 na V biegu), ergonomia wykończenia wnętrza (uchwyty na kubki, schowki, podłokietniki itp.) – niezbyt duża moc silnika pozwala jednak, ze względu na niedużą masę samochodu, na dynamiczną jazdę w mieście; świadomy kierowca nieźle sobie poradzi, jak będzie konsekwentnie redukował biegi w razie potrzeby przyspieszenia; podczas jazdy pozamiejskiej zanotowałem pewną zwiększoną wrażliwość na boczne podmuchy wiatru z uwagi na zwiększoną w tej klasie wysokość nadwozia, uważam, że na trasie należy jechać po prostu w potoku samochodów – 8 pkt.Układ hamulcowyDziałanie zimnych/ciepłych hamulców, hamowanie na pusto i obciążonym samochodem, tendencja do nurkowania przodu auta, hamulec postojowy – bez uwag, działa bez zarzutu podczas różnych warunków hamowania – 8 pkt.Układ napędowyElastyczność, kultura pracy (czy silnik jest głośny – zimny, ciepły), spalanie faktyczne i deklarowane przez producenta, precyzja działania skrzyni biegów, zestopniowanie przełożeń, przyspieszenia – pracę tego układu określam jako nadspodziewanie kulturalną, co jest niełatwe do osiągnięcia w 3-cylindrowym silniku; pamiętam jedną z pierwszych takich jednostek w Daihatsu Charade z pierwszej połowy lat 80. i stwierdzam, że od tamtej pory wiele się poprawiło; zakres jazd nie pozwala na wnioski odnośnie zużycia paliwa – 8 pkt.Ocena pracy zawieszenia w różnych warunkach drogowychPrzechyły boczne w szybkich zakrętach, tłumienie nierówności na kostce, nierównym asfalcie, zachowanie auta w koleinach, na luźnych nawierzchniach, trwałość elementów zawieszenia –bez zastrzeżeń, dobre trzymanie się drogi w różnych warunkach przyczepności i sprawnie reagujący VSC pozwalają na bezpieczną jazdę mimo lekkości i znacznej wysokości nadwozia – 8 pkt.Podsumowanie testuTen mały samochód tradycyjnie dla samochodów japońskich cechuje się dobrą łatwością adaptacyjną, co definiuję jako krótki okres przyzwyczajania się kierowcy do zaoferowanych zależności ergonomicznych. Ma bardzo przestronne wnętrze (w klasie) i przyjazne sterowanie. Zawieszenie i hamulce nie wymagają specjalnych uwag (czyli są dobre w klasie), należy się spodziewać, że poziom zużycia paliwa będzie także adekwatny do deklaracji producenta. Mały i lekki silnik z pewnością przyczynia się do tego dobrego wyniku, a jak ktoś chce się pościgać, to w górnym zakresie obrotów oferuje całkiem sensowną dynamikę (trzeba tylko się nie lenić i sprawnie operować dźwignią zmiany biegów) ale już wiemy, że w rozważnej, zgodnej z przepisami jeździe nie potrzebujemy superdynamiki. Uważam, że jest jednak nieco zbyt drogi w ocenianej przeze mnie wersji.Szerokiej drogi.

Przeczytaj również
Popularne