Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Citroen Spacetourer już w testach!

Luksusowy minibus Citroena - Spacetourer - jest jedną z ciekawszych tegorocznych nowości motoryzacyjnych. Od października specjaliści branży flotowej mogą go przetestować w ramach Długodystansowego Testu Flotowego.

W tym roku zadebiutowała na rynku trzecia generacja pojazdów użytkowych PSA średniej wielkości - Citroena Jumpy i Peugeota Experta. Równocześnie producent zdecydował się na wprowadzenie niezależnych nazw dla modeli osobowych, które w Citroenie nazwano Spacetourer, a w Peugeocie - Traveller. Do Długodystansowego Testu Flotowego trafiło właśnie luksusowe wydanie tego pierwszego osobowego modelu.

Spacetourer powstał w oparciu o nową płytę podłogową EMP2. To głównie dzięki niej udało się wyraźnie obniżyć masę pojazdów ok. 100-150 kg zestawieniu ze starszymi generacjami. Testowany egzemplarz to średni wariant długościowy (495 cm), który w porównaniu w krótszą wersją ma nie tylko dłuższe nadwozie, ale i powiększony o 35 cm rozstaw osi. Citroen Spacetourer w wersji Shine, który trafił do testów długodystansowych, jest napędzany silnikiem diesla 2.0 BlueHDI o mocy 177 KM. Osiąga on maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min. Ta siedmiomiejscowa, pięciometrowa biznesowa salonka rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10 sekund. Napęd na przednie koła jest przekazywany poprzez automatyczną skrzynię biegów EAT6. Co ciekawe zmiany biegów nie dokonujemy dźwignią a wygodnym pokrętłem umieszczonym na środkowej konsoli.

Francuscy konstruktorzy zadbali o wysoki poziom praktyczności kabiny, nie brakuje więc przydatnych uchwytów, wnęk i schowków. Użyczony do testów egzemplarz imponuje również poziomem wyposażenia. Na pokładzie znajdziemy m.in. klimatyzację automatyczną, system multimedialny z rozbudowaną nawigacją, która może podawać informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Komfort podnoszą także skórzane indywidualne fotele dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu. Między fotelami drugiego rzędu zamontowano praktyczny schowek i stolik na prowadnicach. Spacetourer wyposażony jest również w szklany dach ze specjalnym panelem, na którym możemy zmieniać m.in. nastawy klimatyzacji. Elektryczne drzwi przesuwne możemy otwierać przy pomocy przycisków na środkowej konsoli jak też z kluczyka. Po złożeniu i wyjęciu foteli drugiego i trzeciego rzędu długość przestrzeni bagażowej może sięgać 241 cm a jej kubatura wynosi wówczas 3968 litrów. Jeśli złożymy oparcie przedniego siedzenia pasażera przestrzeń ładunkowa wydłuża się do 316 cm.

Francuzi wyposażyli nowy model w wiele rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo czynne i bierne znanych dotąd głównie z nowoczesnych aut osobowych. Nowością w segmencie jest zastosowanie wyświetlacza head-up, na którym oprócz prędkości możemy śledzić wskazówki nawigacji czy odczytywać mijane znaki drogowe. Nocą może przydać się funkcja automatycznego przełączania świateł drogowych i mijania, jeśli kamera wykryje jadący przed nami lub nadjeżdżający z naprzeciwka samochód. Przy długich podróżach przyda się funkcja informująca kierowcę o konieczności odpoczynku. Nie zabrakło też kamery cofania, której obraz wyświetlany jest na 7-calowym ekranie multimedialnym, również w postaci widoku z góry. Samochód wyposażono w aktywny tempomat, w którym możemy ustawić odległość od pojazdu poprzedzającego. Bardziej roztargnionych kierowców wspomoże układ ostrzegający o ryzyku kolizji, który, w momencie braku reakcji, uruchamia system automatycznego hamowania awaryjnego.

Biorąc pod uwagę rozmiary pojazdu, osiągi oraz bogate wyposażenie seryjne jego cena nie jest wygórowana - 160 tys. zł brutto.

Pierwsze testy Citroena Spacetourer opublikujemy już wkrótce!

Przeczytaj również
Popularne