Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

SUV z cechami vana - Peugeot 5008

Trzy lata temu Peugeot 5008 przeistoczył się z praktycznego minivana w SUV-a, nie tracąc przy tym na praktyczności. Teraz przyszedł czas na jego modernizację.

Druga generacja modelu 5008 powstała w oparciu o płytę podłogową EMP2 i aż 70% elementów dzieli z mniejszym modelem 3008. W zestawieniu z nim jest 19 cm dłuższa i ma 16,5 cm większy rozstaw osi. Wnętrze jest więc znacznie obszerniejsze, z powodzeniem mieszcząc siedmiu pasażerów. W tym roku Peugeoty 3008 i 5008 przeszły modernizację, a odmłodzone modele poznamy przede wszystkim po nowym pasie przednim.Pojawiły się charakterystyczne, zachodzące głęboko w zderzaki LED-owe kły, które znamy m.in. z modeli 208 oraz 508. Bok i tył nadwozia są niemal identyczne jak w modelu dotychczasowym. Pojawiły się felgi 19-calowe o nowym aerodynamicznym wzorze. Światła tylne full LED mają obecnie bardziej przydymione klosze. W gamie znajdziemy nowe kolory nadwozia oraz wariant Black Pack, z wykończeniem w kolorze czarnym, m.in. dachu i zderzaków. Francuski SUV oferuje spory prześwit wynoszący 23,6 cm, jednak nie zamówimy do niego wersji z napędem na cztery koła.

Wielopoziomową deskę rozdzielczą znamy z modelu 3008. Podobnie jak w nim uwagę zwracają atrakcyjne w formie i dopracowane detale oraz ponadprzeciętna w segmencie jakość wykończenia. Śmiałe kształty ma niewielka i poręczna kierownica, która jest przycięta tak z dołu, jak i z góry. Tuż nad nią montowany jest 12,3-calowy wyświetlacz z elektronicznymi wskaźnikami. Pokrętłem na kierownicy możemy wybrać jeden z kilku wirtualnych ekranów. Dostrzegamy nowe materiały wykończeniowe i większy 10-calowy ekran na środkowej konsoli. Wprost z modelu 508 do SUV-a Peugeot przeniesiono najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia. Zmianom uległa również struktura oferowanych wariantów. Producent oferuje odmłodzony model w trzech poziomach wyposażenia, a do każdego z nich możemy zamówić dodatkowy pakiet opcji.

Niewielka, ścięta kierownica, nad którą dominuje ekran wyświetlający cyfrowe zegary, to wyróżnik kolejnych modeli Peugeot już od ośmiu lat. Nosi on nazwę handlową i-Cockpit.


Mimo wyglądu SUV-a, nowość francuskiej marki oferuje funkcjonalność wnętrza typową dla minivanów. Do dyspozycji mamy liczne schowki o łącznej pojemności 38 litrów. Zaletą wysokiej konsoli jest pojemny schowek między fotelami o pojemności 11 litrów. Drugi rząd składa się z niezależnych regulowanych wzdłużnie foteli z pochylanymi oparciami, które w razie potrzeby można złożyć i wyjąć. Trzeci rząd foteli można schować w podłodze. Możemy na nich przewieźć nie tylko przedszkolaka, ale także dorosłego mężczyznę, choć raczej sugerujemy ich awaryjne wykorzystanie, na krótkiej trasie. Pasażer tego rzędu siedzący z prawej strony ma do dyspozycji własny uchwyt na napoje i większy schowek, a ten siedzący z lewej strony zamiast nich ma gniazdo ładowania. Fotele tego rzędu ważą po 11 kg i również z łatwością dadzą się wyjąć. Po wyjęciu każdego z siedzeń uzyskujemy dodatkowe 39 litrów bagażnika. Równolegle pasy trzeciego rzędu możemy przypiąć magnesikami do ścian bocznych, aby nie przeszkadzały nam przy załadunku. Pięcioro pasażerów może dysponować zatem największym w segmencie bagażnikiem o pojemności 780 litrów lub 570 litrów, gdy pozostawimy pod podłogą fotele trzeciego rzędu. Co więcej, po złożeniu oparcia przedniego fotela do pojazdu możemy włożyć przedmioty o długości do 318 cm.

Gama silników jest nieco skromniejsza. Obecnie składa się z jednostek benzynowych 1.2 PureTech o mocy 130 KM (ceny od 124 000 zł), 1.6 PureTech 180 KM (171 000 zł) a także dwóch turbo diesli 1.5 BlueHDI/130 KM (144 500 zł) oraz 2.0 BlueHDI o mocy 177 KM (182 000 zł). Ten ostatni będzie dostępny tylko w wersji GT.

Peugeot 5008

Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi w cm

4641/1844/1646/2840

Pojemność bagażnika w l

780/1940

Masa własna/dopuszczalna w kg

1607/2280

Średnica zawracania między krawęźnikami w m

11,2

Moc silnika w KM

2.0/177 KM

Max. moment obr. w Nm przy obr./min.

400/2000

Przyśpieszenie 0-100 km/h w s.

9,2

Prędkość maksymalna w km/h

208

Wartość RV po 3 l/90 tys. km wg Info-Ekspert

 

Cena wersji podstawowej 1.2 PureTech w zł

124 000

Cena wersji testowanej 2.0 GT w zł

182 000

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Peugeot 5008

Komfort jazdy, przytulne i obszerne wnętrze, osiągi, jakość wykończenia, niskie zużycie paliwa.

Poziom cen.

Przeczytaj również
Popularne