Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Oryginalna koncepcja - Nissan X-Trail

Uczestnicy tegorocznej V edycji testów samochodów elektrycznych i hybrydowych FLEET ELECTRIC DAY mogli testować jazdę niezwykłą rynkową nowością – Nissanem X-Trail nowej generacji.

Jazdy testowe nowym Nissanem X-Trail miały miejsce dzień po europejskiej premierze online, a więc to właśnie uczestnicy eventu Fleet Electric Day 2022 jako pierwsi mieli okazję zapoznać się z tym samochodem na żywo.

Nissan X-Trail, większy brat modelu Qashqai, będzie konkurował z SUV-ami segmentu D. Wykorzystuje on płytę podłogową CMF-C. Wyróżnikiem X-Traila jest układ napędowy e-POWER. W systemie tym silnik benzynowy jest wykorzystywany tylko do wytwarzania energii elektrycznej, a koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny. Na rynku europejskim zastosowano w tym wariancie benzynowy silnik o pojemności 1,5 litra i mocy układu napędowego 204 lub 213 KM (wersja e-4ORCE z napędem na cztery koła). W modelu X-Trail z układem e-POWER pojawił się także tryb e-Pedal, umożliwiający poruszanie się, rozpędzanie i hamowanie z użyciem jednego pedału. Samochód będzie również dostępny z turbodoładowanym silnikiem o tej samej pojemności. W tej wersji koła napędzane będą w tradycyjny sposób. Silnik osiągający moc 120 kW (163 KM) i zapewniający moment obrotowy 300 Nm oferowany będzie w wersji z napędem na przednie koła, gdzie siła napędowa przenoszona jest za pomocą bezstopniowej skrzyni biegów Xtronic.


Nowy Nissan X-Trail dostępny będzie w dwóch wersjach wyposażenia. Już w podstawowej odmianie N-Connecta na pokładzie znajdziemy m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, światła przednie FULL LED z czujnikiem zmierzchu, system multimedialny NissanConnect z 12,3-calowym ekranem dotykowym czy trójstrefową klimatyzację automatyczną. Tekna wzbogaca samochód m.in. o system audio BOSE, system wspomagania prowadzenia ProPILOTAssist, wyświetlacz head-up o przekątnej 10,8” oraz elektryczne i bezdotykowe sterowanie pokrywą bagażnika. Bagażnik wersji e-POWER ma pojemność 575 l i jest tylko 10 l mniej pojemny niż klasycznej wersji spalinowej.

Samochód w wersji N-Connecta z benzynowym silnikiem 1.5 VC-T o mocy 163 KM, napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią Xtronic w wersji 5-osobowej dostępny będzie w cenie od 181 500 zł. To względnie wysoka cena. Seat Tarraco 1.5 TSI Experience ze skrzynią DSG jest 9 tys. zł tańszy, a Škoda Kodiaq z tym samym co Seat silnikiem, ale w absolutnie topowej wersji Laurin & Klement kosztuje prawie tyle samo co bazowy X-Trail. Odmiana 7-osobowa Nissana to już koszt od 185 500 zł. Ceny pojazdu z napędem e-POWER w wersji 2WD o mocy 204 KM zaczynają się od 196 200 zł za wersję N-Connecta i 214 550 zł za wersję Tekna w odmianie 5-osobowej. Najmocniejsza wersja nowego Nissana X-Trail z układem e-POWER o mocy 213 KM i napędem na cztery koła e-4ORCE kosztować będzie od 206 200 zł za wersję N-Connecta i od 224 550 zł za odmianę Tekna w wersji 5-osobowej.

Przemysław Dobrosławski

X-Trail e4ORCE Tekna

Długość / szerokość / wysokość / rozstaw osi w cm

4680 / 1840 / 1725 / 2705

Średnica zawracania między ścianami w m

11,1

Pojemność bagażnika w l

575

Masa własna / dopuszczalna w kg

1833 / 2345

Moc silników w KM (max. moment obr.)

213 (330)

Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h

7,0

Prędkość maksymalna w km/h

180

Wartość RV wg Info-Ekspert (3 l/60 tys. km)

59,9%

Cennik w zł brutto od

224 550

Przeczytaj również
Popularne