Wprowadzony przed trzema laty flagowy model Opla – Insignia B – przeszedł modernizację. Odświeżono paletę silników, skrzyń biegów oraz wprowadzono m.in. nowe rozwiązania z zakresu multimediów.
Z zewnątrz odmłodzony Opel Insignia jest trudny do odróżnienia od wcześniej oferowanych egzemplarzy. To nadal zgrabny, choć niespecjalnie rzucający się w oczy, reprezentant klasy średniej oferowany w wersji liftback Grand Sport lub kombi Sports Tourer. Faktura osłony chłodnicy jest nieco inna, zmieniono kształty zderzaków, a wraz z nimi kształty lamp przeciwmgielnych. W kabinie nie tylko zmodernizowano interfejs systemu multimedialnego i zastosowano szybszą ładowarkę indukcyjną, ale inaczej dobrano materiały wykończeniowe. Systemy multimedialne, współpracujące z Apple CarPlay i Android Auto, są dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro.
Najważniejsze zmiany zaszły pod maską. Z gamy zniknęła jednostka benzynowa 1.5 Turbo oferowana w wersjach o mocy 140 i 165 KM. Pożegnaliśmy też diesla 1.6 CDTI o mocy 110 lub 136 KM, którego zastąpił 3-cylindrowy silnik wysokoprężny 1.5 o mocy 122 KM, znany z Astry. Nowa jednostka jest o 50 kilogramów lżejsza od swojego odpowiednika sprzed modernizacji. W porównaniu z nią producent deklaruje 18% niższe zużycie paliwa (według NEDC).
Rozwinęła się gama 2-litrowych silników benzynowych, która składa się z trzech wariantów o mocy 170, 200 oraz 230 KM w wersji GSi. Dwulitrowe silniki benzynowe są pierwszymi jednostkami napędowymi w Oplu z funkcją odłączania dwóch cylindrów w momencie mniejszego zapotrzebowania na moc. Nie powinniśmy narzekać na gamę silników benzynowych. W konkurencyjnym Renault Talisman możemy zamówić najwyżej jednostkę 1.3 o mocy 158 KM. Ofertę Opla uzupełnia czterocylindrowy 2litrowy diesel (174 KM). Nowością jest połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła. Nabywcy Insignii mają do wyboru sześciobiegową skrzynię mechaniczną oraz 8- lub 9-biegowe przekładnie automatyczne.
Opel Insignia jest wyposażony w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny head-up. Nie zabrakło też adaptacyjnego tempomatu.
Najtańsza Insignia kosztuje 123 300 zł (1.5 CDTI/122 KM), a model z jednostką benzynową zaczynają się od 142 600 zł. Konkurencyjne Mondeo ma ceny bardzo zbliżone, choć jego najsłabszy diesel to 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka.
Opel Insignia Grand Sport 2.0D
|
Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi w cm
|
4897/1863/1455/2829
|
Pojemność bagażnika w l
|
490/1450
|
Masa własna/dopuszczalna w kg
|
1540/2107
|
Średnica zawracania między krawęźnikami w m
|
11,1
|
Moc silnika w KM
|
174
|
Max. moment obr. w Nm
|
380/1500-2750
|
Przyśpieszenie 0-100 km/h w sek.
|
8,7
|
Wartość RV po 3 l/90 tys. km wg Info-Ekspert
|
59,7
|
Cena wersji testowanej w zł
|
135 400
|