Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Ciągle w formie - Mitsubishi ASX Insport

Mitsubishi ASX Insport

Trudno uwierzyć, ale Mitsubishi ASX pojawił się na rynku dziesięć lat temu. W tym czasie przeszedł trzy modernizacje, z których zeszłoroczna wyraźnie odmieniła wygląd samochodu, skutecznie upodabniając go do innych modeli marki. Ale nie ta zmiana była kluczowa, aby pojazd wyraźnie zyskał w naszych oczach.

Mitsubishi ASX upodobnił się wizualnie w szczególności do modelu Eclipse Sport. Około 70% podzespołów ASX-a, w tym płyta podłogowa, zawieszenie i układ przeniesienia napędu, pochodzi jednak z Outlandera. W tym roku w gamie pojawiła się limitowana testowana wersja Insport. Bazuje ona na wariancie Intense Plus, ale zawiera wiele elementów poprawiających wygląd pojazdu, np. czarne 18-calowe felgi, osłony lusterek zewnętrznych i atrapę chłodnicy. Dodatkowo w kabinie znajdziemy tapicerkę ze skórzanymi wstawkami, czarną podsufitkę oraz czerwone przeszycia na kierownicy, uchwycie dźwigni hamulca postojowego i gałce dźwigni zmiany biegów. Możemy zamówić czerwone elementy dekoracyjne na felgi, zderzaki i drzwi.

ASX jest jednym z mniejszych kompaktowych crossoverów, ale za sprawą ponadprzeciętnego rozstawu osi (267 cm – taki sam jak w Outlanderze) i pionowo ustawionych oparć pasażerowie mogą się cieszyć wystarczająco obszernym wnętrzem. Wygląd deski rozdzielczej trudno uznać za szczyt współczesnej mody, jednak ergonomii trudno wiele zarzucić. Przełączniki na nowym 8-calowym ekranie multimedialnym są duże i czytelne, choć archaiczne w formie. Na plus zasługują wygodne fotele, na minus – specyficzny zapach tworzyw we wnętrzu. Pojemność bagażnika jest przeciętna (patrz tab.), ale na uznanie zasługuje spora ładowność samochodu – 640 kg.

Z oferty ASX-a zniknęły silniki Diesla 1.8 DID MIVEC o mocy 116 i 150 KM oraz benzynowy motor 1.6 MIVEC/117 KM, który to został zastąpiony przez 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM dostępny z 5-biegową (sic!) skrzynią mechaniczną lub skrzynią CVT. W wersjach z elektronicznym napędem na cztery koła korzystamy wyłącznie z tej ostatniej. Nowy silnik jest naszym zdaniem najbardziej pozytywną zmianą w modelu ASX. Jazdy odbywaliśmy wariantem przednionapędowym ze skrzynią CVT, która jest dość ospała, a procesowi mocniejszego rozpędzania towarzyszy mało przyjemne wycie. Jednak progres w zestawieniu z poprzednio stosowanym silnikiem jest wyraźny – pojazd jeździ ciszej, bardziej dynamicznie oraz zadowala się akceptowalnym średnim zużyciem paliwa na poziomie ok. 8,3 l/100 km.

Istotne elementy wyposażenia pojawiają się dopiero od drugiej wersji Invite, w której na pokładzie jest m.in. tempomat, 6-calowy kolorowy ekran dotykowy na środkowej konsoli, felgi aluminiowe, kamera cofania oraz skórzane obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów. Szkoda, że zestaw systemów podnoszących poziom bezpieczeństwa czynnego jest dostępny tylko w topowej wersji Instyle. To w niej znajdziemy np. automatyczne światła drogowe (to rozwiązanie jest jeszcze w wersji Instyle Plus), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu i monitorowania martwego pola w lusterkach czy funkcję monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu.

Mitsubishi ASX Insport

Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi w cm

4365/1810/1640/2670

Pojemność bagażnika w l

406/1219

Prześwit w cm

19

Średnica zawracania między ścianami w m

10,6

Silnik

2.0/150 KM

Maksymalny moment obrotowy z Nm

195

Masa własna/dopuszczalna w kg

1330/1970

Masa przyczepy hamowanej/niehamowanej w kg

1300/740

Prędkość maksymalna w km/h

190

Przyśpieszenie 0-100 km/h w sek.

11,7

Średnie zużycie paliwa w teście na 100 km

8,3

Wartość RV (3 l/90 tys. km) wg Info-Ekspert

60,3

Cena w zł od

77 490

Cena testowanej wersji w zł od

107 990

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Mitsubishi ASX Insport

Gdzie: Warszawa

Kiedy: 9–15.06.2020

Ile: 1200 km

Zadziwiająco dobre trzymanie RV mimo wieku, wygląd skutecznie ukrywający zaawansowany wiek, praktyczne wnętrze, czytelny obraz kamery cofania, dobre osiągi, całkiem wygodne fotele, napęd na cztery koła w ofercie.

Obecność rozbudowanych systemów podnoszących poziom bezpieczeństwa czynnego tylko w topowej wersji, ponadprzeciętny poziom hałasu, ospała skrzynia CVT, wycie przy dynamicznym rozpędzaniu, specyficzny zapach tworzy, w kabinie, mało precyzyjny układ kierowniczy w środkowym położeniu (konieczne ciągłe delikatne korekty na kierownicy).

Przeczytaj również
Popularne