Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Astra po raz szósty

Nie z Polski i Wielkiej Brytanii, a z Niemiec przyjedzie do nas nowy Opel Astra. Po raz pierwszy będzie oferowany także z napędem elektrycznym i hybrydowym. Nowinek jest znacznie więcej.

Debiutujący na rynku Opel Astra L, trzeba przyznać, jest najodważniejszą w zakresie wyglądu generacją tego modelu. Wyróżnikiem nowego kompaktu niemieckiej marki jest Opel Vizor, czyli umieszczenie w jednym module reflektorów, logo oraz atrapy chłodnicy. Z boku Astra nowej generacji wygląda bardzo dynamicznie dzięki wyraźnemu wygięciu słupka C. Efekt „wow” dodatkowo wzmocniony jest śmiałą kolorystyką nadwozia, nietypową jak na popularny model kompaktowy. Klient flotowy nadal może być tym modelem zainteresowany, ale i jest spora szansa, że nowa, bardziej zadziorna Astra może się spodobać młodszej niż dotychczas klienteli. Astra ma bardzo zbliżone rozmiary do poprzedniej generacji. Długość wynosi 4374 mm (+4 mm w porównaniu z poprzednikiem), a szerokość 1860 mm. Wzrósł też rozstaw osi, do 2675 mm (+13 mm).

 

Producent zadbał o to, aby w kabinie było ciekawie i oryginalnie. W środku zauważymy cyfrowy kokpit, dwa ekrany o przekątnej do 10 cali, opcjonalnie w wersji całkowicie przeszklonej. Z panelem wyświetlaczy z lewej strony płynnie zintegrowano nawiewy. Ekran umieszczony na środku deski rozdzielczej jest wychylony w stronę kierowcy. Co istotne, producent zachował dwa szeregi fizycznych przycisków pod ekranem, w tym tych do obsługi klimatyzacji. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, a w kabinie jest całkiem przytulnie, mimo dominacji szarych tworzyw wokół. Modne dziś wykończenie wnętrza połyskującym tworzywem piano black w praktyce prezentuje się świetnie wyłącznie w dniu kupna. Taka powierzchnia szybko się palcuje, kurzy i jest podatna na drobne ryski. Dobre trzymanie w zakrętach mają zapewniać świetnie wyprofilowane i wygodne fotele. Z przodu nowej Astry nie zabraknie nam miejsca, jednak z tyłu wyższym pasażerom będzie ciasnawo. Bagażnik nowości Opla ma pojemność 422 litrów, ale po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć aż do 1250 litrów.

Nowa Astra będzie oferowana z silnikami benzynowymi i Diesla o mocy od 110 KM do 130 KM. Wisienką na torcie rynkowej oferty jest hybryda plug-in, której silniki łącznie generują 225 KM. Sześciostopniowa skrzynia biegów stanowi wyposażenie standardowe wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, a w wyposażeniu opcjonalnym pojazdów z silnikiem o większej mocy dostępna jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (elektryczna w pojazdach z napędem hybrydowym typu plug-in).
Kierowcę wspomagają też liczne nowoczesne systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półzautomatyzowany system wspomagania Intelli-Drive 2.0 oraz kamera Intelli-Vision 360 stopni. Wsparciem w jeździe po zmierzchu będą nowe reflektory pikselowe wytwarzające wiązki świateł drogowych dostosowujących się do warunków na drodze w ciągu milisekund, dzięki czemu nie są oślepiani inni użytkownicy dróg.

Pierwsi klienci otrzymają pachnące nowością Astry na początku przyszłego roku. Na wersję kombi trzeba będzie poczekać chwilę dłużej. Elektryczna Astra-e pojawi się w 2023 roku.

Przeczytaj również
Popularne