Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Eco Fleet Manager 2012

Eco Fleet Manager 2012


 

 


  1. ZWYCIĘZCY OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2012.


  2. FOTO – RELACJA ZE SPOTKANIA FINAŁOWEGO W WARSZAWIE.


  3. FINALIŚCI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2012.


  4. FOTO – RELACJA ZE SPOTKANIA PÓŁFINAŁOWEGO W TORUNIU.


  5. PÓŁFINALIŚCI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2012.


  6. Opis konkursu ECO FLEET MANAGER 2012.

  7. Nagrody główne do wygrania w finale konkursu ECO FLEET MANAGER 2012.

  8. Harmonogram konkursu EFM 2012.

  9. Komentarze Eco Fleet Managerów biorących udział w konkursie.

  10. Partnerzy konkursu EFM 2012.

  11. Kontakt do organizatora.

  12. Regulamin konkursu EFM 2012.

  13. Relacje z II edycji konkursu EFM 2010.

  14. Relacje z I edycji konkursu EFM 2010.

  15. Lista finalistów ogólnopolskiego konkursu ECO FLEET MANAGER 2011.

  16. Lista półfinalistów ogólnopolskiego konkursu ECO FLEET MANAGER 2011.

FINALIŚCI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2012.

Finaliści konkursu Eco Fleet Manager 2012:

  • Adam Kornatowski ABB Sp. z o. o.

  • Krzysztof Kornatowski AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o. o.

  • Tomasz Bera BP Europa SE, Oddział w Polsce

  • Piotr Olczykowski Brink's C. L. Polska Sp. z o. o.

  • Piotr Białobłocki BZK Group Sp. z o. o.

  • Piotr Wagner Corpo Flota Sp. z o. o.

  • Karol Luberadzki Farmada Transport Sp. z o. o.

  • Łukasz Jania Fleet Partners sp. z o.o.

  • Sławomir Skrzypek Gant Development S. A.

  • Marcin Kołakowski IDEAL Polska S. A.

  • Michał Piotrowski INTERTRANSPORTS CENTRE-POLSKA Sp. z o.o.

  • Tomasz Boroń ISUZU MOTORS POLSKA SP Z O. O.

  • Michał Krawczyk Johnson&Johnson Poland Sp. z o. o.

  • Grzegorz Jabłonowski PHT TRACOM Sp. z o. o.

  • Artur Sokołowski Prymat Spółka z o. o.

  • Grzegorz Noskowicz UPC Polska Sp. z o. o.

PÓŁFINALIŚCI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2012.


Mamy ogromną przyjemność serdecznie pogratulować wszystkim uczestnikom konkursu Eco Fleet Manager 2012, którzy ukończyli kurs na platformie e-learningowej. I etap konkursu zakończył się w dniu 10 czerwca 2012r.

Państwa zaangażowanie i ukończenie kursu e-learningowego jest potwierdzeniem rosnącej świadomości dotyczącej ekologii i bezpieczeństwa floty samochodowej. Pokazuje to także zaangażowanie w kwestie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem w firmie, ponieważ uczestnicy walczą o nagrody dla pracowników swoich firm.

Poniżej przedstawiam listę firm, których Fleet Managerowie zakwalifikowali się do elitarnego grona półfinalistów III edycji konkursu ECO Fleet Manager 2012 i pokonali ponad 120 innych fleet managerów. Wszystkim półfinalistom życzymy powodzenia w półfinale oraz dalszych sukcesów w rywalizacji o wejście do finału.

Spotkanie półfinałowe odbędzie się 10 lipca 2012 r. na terenie autodromu w Toruńskiej Akademii Jazdy.

W imieniu organizatorów i jury serdecznie Państwa pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję.

Tomasz Siwiński
redaktor naczelny magazynu Fleet

Półfinaliści konkursu Eco Fleet Manager 2012:


  • Adam Kornatowski ABB Sp. z o. o.

  • Krzysztof Kopysiewicz APC Instytut Sp. z o. o.

  • Krzysztof Kornatowski AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o. o.

  • Jacek Kołakowski Bank Ochrony Środowiska S. A.

  • Tomasz Wierzchowiecki Biuro Plus Lewandowski Sp. J.

  • Tomasz Bera BP Europa SE, Oddział w Polsce

  • Piotr Olczykowski Brink's C. L. Polska Sp. z o. o.

  • Leszek Wielgos Bury Sp. z o. o.

  • Piotr Białobłocki BZK Group Sp. z o. o.

  • Bartosz Gnus Centrozłom Wrocław S. A.

  • Piotr Kręciejewski CFE Polska Sp. z o. o.

  • Piotr Wagner Corpo Flota Sp. z o. o.

  • Marcin Daglis Curver Poland Sp. z o.o.

  • Joanna Nowicka-Bloch DAWTONA

  • Dariusz Ciara DSV Road Sp. z o.o.

  • Maciej Dadan Durasan S. A.

  • Karol Luberadzki Farmada Transport Sp. z o. o.

  • Adrian Ostrowski First Data Polska S. A.

  • Łukasz Jania Fleet Partners sp. z o.o.

  • Sławomir Skrzypek Gant Development S. A.

  • Tomasz Bajsarowicz Higma Service Sp. z o. o.

  • Marcin Kołakowski IDEAL Polska S. A.

  • Michał Piotrowski INTERTRANSPORTS CENTRE-POLSKA Sp. z o.o.

  • Henryk Gramatyka Introl Sp. z o.o.

  • Tomasz Boroń ISUZU MOTORS POLSKA SP Z O. O.

  • Michał Krawczyk Johnson&Johnson Poland Sp. z o. o.

  • Kajetan Sarnecki JTI Polska Sp. z o. o.

  • Maciej Kalinowski KRKA-Polska Sp. z o. o.

  • Natasza Jarońska-Ignatiuk Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Sp. z o. o.

  • Piotr Ostrowski Leocar

  • Jarosław Bajor LG Innotek Poland Sp. z o. o.

  • Marcin Kędzia MINIMOT

  • Piotr Starosta Nestle Waters Polska S.A.

  • Grzegorz Jabłonowski PHT TRACOM Sp. z o. o.

  • Bartłomiej Wiśniewski Provident Polska S. A.

  • Artur Sokołowski Prymat Spółka z o. o.

  • Marcin Rokicki SGS Polska Sp. z o. o.

  • Robert Stachniak Sklepy Komfort S.A.

  • Michał Dławichowski TP TELTECH Sp. z o. o.

  • Sebastian Strzelec ULMA Construccion Polska S. A.

  • Grzegorz Noskowicz UPC Polska Sp. z o. o.

  • Łukasz Nowak Videpol Sp. z o. o.

  • Michał Kozioł Nestle Waters Polska S.A.

 

Ekojazda i bezpieczeństwo z Oplem.

W obecnej edycji konkursu organizatorzy szkolenia e-learningowego na platformie www.ekoflota.pl wykorzystają doświadczenia dwóch poprzednich lat. W tym celu udostępnią uczestnikom następujące tematy:


  • szczegółowe zasady praktykowania ekojazdy z uwzględnieniem elementów defensive driving'u,

  • zasady naliczania punktów karnych i utraty prawa jazdy za wykroczenia drogowe, zgodnie z nowo obowiązującymi regulacjami prawnymi,

  • statystyki wypadkowe oparte na danych z policyjnej bazy SEWIK,

  • oraz niespodzianka programistyczna.

W ubiegłym roku dla organizatorów ważne było skrócenie czasu trwania kursu e-learningowego, co odbiło się negatywnie na ilości materiału dotyczącego bezpieczeństwa prowadzenia pojazdu. Jak się później okazało w części praktycznej Konkursu Eco Fleet Manager, niektórzy uczestnicy usiłowali kosztem bezpieczeństwa osiągać niskie wyniki spalania. Stąd w tym roku silniejsze zaakcentowanie minimalizowania ryzyka w ruchu drogowym.

O miejscu w rankingu poszkoleniowym zdecyduje suma punktów uzyskanych podczas egzaminu kończącego i punktów premiowych przyznawanych za sprawne ukończenie szkolenia e-learningowego.

Materiał szkolenia został więc nieco poszerzony i urozmaicony. Poziom trudności e-learningu nie powinien sprawić kłopotów uczestnikom Konkursu i wydłużyć czasu trwania kursu (przewidywane 4-5 kwadransów).

Okazja do prezentacji osiągnięć technicznych marki Opel.

Korzystając z okazji pragniemy przybliżyć rozwiązania techniczne zastosowane w samochodach Opel. W treści szkolenia umieszczono wiele odnośników i ilustracji pokazujących, w jaki sposób inżynierowie i konstruktorzy wdrażają rozwiązania techniczne dotyczące bezpieczeństwa, komfortu i ekologii.

 

Głównymi nagrodami w konkursie Eco Fleet Manager 2012 będą:

I nagroda - 3 dni szkoleniowe w Akademii Jazdy Opel* dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera + samochód flotowy Insignia gotowy do jazdy na miesiąc do testów + wyjazd na prezentacje nowych modeli Opla do Dubrownika (jesienią 2012).

II nagroda - 2 dni szkoleniowe w Akademii Jazdy Opel* dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera + samochód flotowy Astra gotowy do jazdy na miesiąc do testów + wyjazd na prezentacje nowych modeli Opla jesienią do Dubrownika (jesienią 2012).

III nagroda - 1 dzień szkoleniowy w Akademii Jazdy Opel* dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera + samochód flotowy Corsa gotowy do jazdy na miesiąc do testów + wyjazd na prezentacje nowych modeli Opla do Dubrownika (jesienią 2012).
Wszyscy finaliści otrzymają również zestawy upominków firmowych oraz nagrody niespodzianki dla pozostałych finalistów ufundowane przez firmę Opel.

* poprzez zapis "dzień szkoleniowy w Akademii Jazdy Opel" należy rozumieć szkolenie jednorazowe dla grupy 12-osobowej.

Uwaga! Organizator zastrzega, że odbiór nagród w postaci realizacji szkoleń nie może nastąpić później niż do dnia 30 marca 2013 r.

 

Opis konkursu ECO FLEET MANAGER 2012.
Konkurs ECO Fleet Manager jest konkursem niebanalnym, którego popularność z roku na rok rośnie. Tegoroczna edycja jest już trzecią i obfituje w bardzo ciekawe nagrody dla zwycięzców, jak chociażby unikatowy wyjazd wraz z Oplem do Chorwacji.

Konkurs składa się z kilku etapów. Na początku fleet managerowie pozyskują wiedzę z kursu e-learningowego, później z tego jak tę wiedzę przyswoili są egzaminowani. Najlepsi, czyli Ci, którzy zdobyli najwięcej punktów i ukończyli kurs najszybciej biorą udział w półfinale, gdzie sprawdzana jest ich wiedza w praktyce - za kółkiem. Najlepsza 15 finalistów rywalizuje na profesjonalnym autodromie. Efektem konkursu EFM dla najlepszej trójki są nagrody indywidualne, ale także nagrody dla kierowców, gdyż trójka zwycięzców wygrywa szkolenia z bezpiecznej jazdy dla swoich pracowników. Sami managerowie także są nagradzani, ponieważ firma General Motors Poland, dystrybutor samochodów marki Opel, udostępnia na miesiąc zwycięzcom samochody testowe, a także zabiera ich do Chorwacji do Dubrownika. Warto zatem spróbować swoich sił, ponieważ każdy kto przejdzie e-learning wygrywa dawkę niezastąpionej wiedzy, którą śmiało może wykorzystywać na co dzień.

Szczegółowy harmonogram przebiegu konkursu:


  1. Od 5 marca 2012 r. do 18 maja 2012 r.  - przesłanie zgłoszenia kierownika flotowego lub/i osoby wspierającej za pośrednictwem formularza elektronicznego, który jest dostępny na www.fleet.com.pl w zakładce Eco Fleet Manager 2012. Organizator odeśle pocztą elektroniczną login i hasło dostępu do kursu on-line.

  2. Do 10 czerwca 2012 r. (włącznie) – ukończenie kursu e-learningowego i wypełnienie testu kończącego przez Fleet Managera.

  3. W dniu 15 czerwca 2012 r. Organizator opublikuję listę półfinalistów. Lista zostanie zamieszczona na stronie www.fleet.com.pl oraz w magazynie Fleet. Do półfinału może zakwalifikować się grupa 40 Fleet Managerów.

  4. W dniu 10 lipca 2012 r. odbędzie się półfinał Ogólnopolskiego Konkursu Eco Fleet Manager 2012. Miejsce spotkania Organizator poda na miesiąc przed wyznaczonym terminem półfinału. Do finału może zakwalifikować się grupa 15 Fleet Managerów.

  5. W dniu 19 września 2012 odbędzie się finał Ogólnopolskiego Konkursu Eco Fleet Manager 2012. Finał konkursu odbędzie się na terenie autodromu Automobilklubu Polski Warszawa – Bemowo, ul. Powstańców Śląskich 127.

 

Komentarze Eco Fleet Managerów biorących udział w konkursie.

Krzysztof Kopysiewicz kierownik floty samochodowej, APC Instytut

Bardzo fajnie przeprowadzony półfinał. Był czas na naukę na płycie poślizgowej, gdzie można sobie było bez ograniczeń poćwiczyć na różnych modelach aut. Uważam że jest to bardzo pożyteczne ćwiczenie, które dopiero po wielu przejazdach wyrabia właściwe zachowania.

Był czas na współzawodnictwo. Zostały przeprowadzone dwie bardzo ciekawe próby, które pokażą nam, czy potrafimy przełożyć naszą wiedzę z testów e-learningowych na praktyczną ekojazdę. Konkurencje budziły wiele emocji wśród uczestników i wiele spekulacji co do wyników, które dopiero zostaną odczytane z czarnej Astry. Również prezentacja modeli Opla cieszyła się dużym zainteresowaniem. Z przyjemnością pojeździłem 280-konną Astrą OPC, która daje dużo frajdy z jazdy, a tor samochodowy jest najlepszym miejscem, aby poczuć możliwości tego pięknego auta. Drugim ciekawym autem, które zostanie w mojej pamięci, jest Opel Ampera. Pierwszy raz miałem przyjemność jeździć takim autem i muszę powiedzieć, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony jego osiągami i właściwościami jezdnymi. Mam nadzieję, że kolega, na którego najechałem przy cofaniu (wada cichych aut elektrycznych), nie ma do mnie żadnych pretensji. Byłby pierwszą ofiarą ekojazdy eco managera i eco samochodu. Bardzo ciekawe miejsce na obiad, gdzie przy smacznym posiłku mieliśmy dodatkową atrakcję i mogliśmy podziwiać najładniejszy stadion żużlowy w Polsce. Poza tym, wszystko przebiegało planowo, co przy organizacji tego rodzaju spotkań nie zawsze się udaje. Wiem, wiem lata doświadczeń... Zresztą wszystko co do tej pory organizował „Fleet", było na wysokim poziomie, a więc nie byłem zaskoczony. Bywam na waszych spotkaniach, a więc wiem, co mówię. Ja bawiłem się bardzo dobrze i mimo że nie ma we mnie zacięcia do rywalizacji, co potwierdziłem swoim wynikiem, byłem bardzo zadowolony ze spotkania. To, czego się nauczyłem, na pewno przyda mi się w mojej codziennej pracy i za rok znów spróbuję swoich sił w konkursie. Ale w Toruniu bawiłem się świetnie! Bardzo dziękuję za możliwość uczestnictwa w spotkaniu oraz za dobrą i pomysłową organizację eliminacji i półfinału całej ekipie „Fleeta" oraz waszym partnerom zaangażowanym w organizację konkursu.

Tomasz Boroń Isuzu Motors Polska Sp. z o.o.

Jako nowicjusz w organizowanym przez was konkursie czuję się w pełni usatysfakcjonowany, zarówno częścią merytoryczną podczas przebytego e-learningu, jak i częścią praktyczną w Toruńskiej Akademii Jazdy. Cała impreza jest przygotowana w sposób perfekcyjny nie tylko organizacyjnie, ale i w części typowo konkursowej. Przyznaję szczerze, że chciałbym zobaczyć jej zakończenie od strony finalisty.

Czego zabrakło? Może jakże cennych dziś własnych umiejętności (i ucieczki od nabytych nawyków za kierownicą), dzięki którym mógłbym na równi rywalizować z weteranami branży, jak i samego konkursu, co nie oznacza że łatwo się poddałem. Wręcz przeciwnie, podjąłem rękawicę rzuconą przez najlepszych.

Czego było za dużo? Dla mnie za duża odległość z miejsca zamieszkania do miejsca zmagań półfinałowych, ale ogólnopolski charakter konkursu musi mieć to do siebie, że jedni będą u siebie, a inni muszą przebyć sześciogodzinną trasę w jedną i tyle samo w druga stronę. Choć tak na marginesie, był to naprawdę niezły trening przygotowawczy do samej idei konkursu – do jazdy ekologicznej, o którą naprawdę trudno przemierzając zakorkowaną Polskę.

Szymon SzafranskiSzymon Szafrański, fleet & administration specialist, Sanitec Koło Sp. z o.o. I miejsce EFM 2011.

Konkurs Eco Fleet Manager to bardzo ważne wydarzenie flotowe, propagujące ekologię i ekojazdę, dlatego każda osoba w Polsce zarządzająca flotą samochodową powinna wziąć w nim udział. W tym roku po raz pierwszy spróbowałem swoich sił w konkursie i bardzo wysoko oceniam wszystkie jego etapy oraz pomysł organizatorów na propagowanie stylu eko we flotach. Każdy uczestnik tegorocznej edycji, a zwłaszcza finałowa piętnastka, po spędzeniu blisko pięciu godzin w ośrodku szkoleniowym Akademii Jazdy Opel, mógł poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat ecodrivingu. Ponadto doskonaliliśmy techniki bezpiecznej jazdy, przypomnieliśmy sobie zasady udzielania pierwszej pomocy oraz mieliśmy okazję ponownie zdać egzamin ze znajomości przepisów kodeksu drogowego. Firmy coraz częściej organizują szkolenia dla użytkowników samochodów służbowych z doskonalenia technik jazdy, a w ostatnich latach także z jazdy ekologicznej i ekonomicznej, dlatego konkurs Eco Fleet Manager idealnie wpisuje się w tę tendencję, dzięki czemu będziemy bezpieczniej i taniej jeździli po naszych drogach.

Tomasz ZiamekTomasz Ziamek zastępca dyrektora ds. inwestycji i środków transportu Drozapol-Profil. II miejsce EFM 2011.

Jestem bardzo, bardzo zadowolony z uzyskanego przeze mnie wyniku. Bo wiedziałem już od naszej rozgrywki półfinałowej w Tychach, że druga edycja Eco Fleet Menagera jest zdecydowanie silniej obsadzona i jest wielu chętnych na zwycięstwo na Bemowie w wielkim finale. Na początku gratuluję wszystkim, którzy wystartowali w tegorocznej, naprawdę wymagającej rozgrywce.

Ja wyjątkowo spokojnie podchodziłem w tym roku do zmagania finałowego, ale nie ukrywam, że poświęciłem sporo czasu na odświeżenie zasad udzielania pierwszej pomocy, budowy pojazdu, przepisów ruchu drogowego. Starałem się także bardzo zwracać uwagę na doskonalenie techniki jazdy podczas codziennych podróży samochodem oraz dbałem o to, by moja jazda była jazdą płynną i ekonomiczną, co – jak wiadomo – w naszych realiach jest rzeczą karkołomną, ale trening czyni mistrza, więc próbowałem. W dniu finału na Bemowie czułem, że w tym roku o dobre miejsce będzie ciężko. Kilku z nas miało w rękach kartki z przepisami, notatki z pierwszej pomocy, uff, walka zapowiadała się o każdy punkcik. Z racji tego, że nazwisko mam na „z", trafiłem do ostatniej trzyosobowej grupy z młodszymi kolegami. Już po pierwszej konkurencji, skid-carze, potwierdziły się moje przypuszczenia o walce o dziesiątki sekund. Moi koledzy to naprawdę najlepsza 15. w Polsce. Potem jazda po okręgu w sytuacji minimalnej przyczepności. I znów dzielą nas dziesiętne części sekundy, potem slalom na płycie poślizgowej, znowu różnice w częściach sekundy. Teraz chyba największe wyzwanie, jazda trzema różnymi Oplami po uliczkach Warszawy. Najpierw Insignia w automacie, pod maską ponad 200 KM, aż korci, żeby mocniej przycisnąć pedał gazu, a tu trzeba pamiętać o limicie czasu, ale i o zużyciu paliwa. Wyszło nie tak, jak myślałem, ale potem drugie autko – Astra w dieselku. Pomyślałem, że teraz spróbuję coś ugrać. Do połowy trasy szło dobrze, potem dwa autka przede mną, nie ma jak je wyprzedzić i, niestety, wynik na mecie nie taki, jak bym chciał, ale okazuje się, że całkiem dobrze, porównując czasy moich poprzedników. Ostatnia Astra kombi z benzynowym 140-konnym motorkiem i tutaj też pod koniec mniej szczęścia, duży mobilek tarasuje wąskie uliczki, ale na mecie trzeci wynik, jest OK. Nabieram ochoty na pierwszą piątkę, może się uda. Na zakończenie chyba najtrudniejsze – pierwsza pomoc. Podczas mojej kariery za kierownicą już kilkakrotnie udzielałem pomocy osobom pokrzywdzonym na drodze i zawsze czułem, że mogłem zrobić coś lepiej. Teraz bardzo realny test przed Adamem Maciejem Pietrzakiem, specjalistą w tej dziedzinie. Po krótkim wykładzie wsiadam do autka i podjeżdżam do symulowanego wypadku, parkuję swój samochód pod kątem za pojazdem uszkodzonym, włączam światła awaryjne i wystawiam trójkąt, dzwonię do razu na numer 998, to straż pożarna. Z mojego doświadczenia wiem, że to oni najszybciej uruchomią pozostałe służby ratownicze. Podbiegam do samochodu, sprawdzając, czy nie wydobywa się gdzieś dym, uderzam ręką w dach, sprawdzając, czy osoba w samochodzie po prostu nie zasnęła i czy nie wystarczy jej obudzić. Niestety, okazuje się, że nieprzytomna kobieta leży na kierownicy. Ubieram rękawiczki, delikatnie unoszę ją i opieram na oparciu fotela. Wyłączam zapłon i kluczyk rzucam na podszybie, jest niebezpieczeństwo zapłonu, więc podejmuję decyzję o ewakuacji rannej z pojazdu, wkładam ręce pod pachy poszkodowanej, opierając bezwładne ciało na sobie, i delikatnie wyciągam ofiarę. Przykrywam folią ochronną i opatruję mocno krwawiąca ranę na głowie dziewczyny, która w tym czasie odzyskuje przytomność. Pytam, czy wie, co się stało, odpowiada, że tak. Pytam, czy może mi powiedzieć, czy ją coś jeszcze boli, odpowiada, że nie. W tym momencie instruktor przerywa zadanie, zadaje kilka dodatkowych pytań. To już koniec. Mimo że to tylko sytuacja improwizowana, poziom adrenaliny jest ogromny. Dopiero po kilku minutach czuję, jak ze mnie schodzi poziom stresu. Całość spotkania na Bemowie kosztowała mnie i pewnie pozostałych kolegów wiele stresu i wysiłku fizycznego. Fajnie, że przed finałem Waldemar Chromiński przekazał nam wszystkim kilka dobrych rad, jak się do finału przygotować. Potem spotkanie przy obiedzie, wymiana uwag, nerwowe oczekiwanie na ogłoszenie wyników. Cała grupa finalistów nerwowo wypatruje komisji, która zlicza punkty i sprawdza, czy wszystko odbyło się zgodnie z regulaminem. Wreszcie są, przyjechali, wypisują dyplomy, zaraz dowiemy się, kto stanął w tym roku na podium. Trzeci miejsce: kolega Tomasz Szlęzak – gromkie brawa, dyplom, medal, uściski dłoni. Drugie miejsce Tomasz Ziamek. W pierwszej chwili nie dotarło, że to chodzi o mnie, super idę po dyplom, srebrny medal. To dla mnie ogromny sukces i wyróżnienie, że w gronie takich specjalistów jestem drugi. Zawsze pozostaje niedosyt, pytanie, ile zabrakło do pierwszego, ale jestem drugi z ponad 150 startujących na początku, to znaczy, że to, co kocham, i to, co robię na co dzień, nie robię chyba tak źle, skoro jestem drugi w tak szacownym gronie. Miejsce pierwsze Szymon Szafrański, najlepszy w naszym gronie, brawo, gratulacje.

Chciałbym bardzo, bardzo podziękować wszystkim, dzięki którym takie zmagania mogą mieć miejsce. Dziękuję Małgorzacie Mikołajczak, prezes z Fleet Meetings, Marcinowi Buczkowi z GM Poland, Waldemarowi Chromińskiemu, przewodniczącemu Kolegium Redakcyjnego WWW.Ekoflota.pl, Mariuszowi Stuszewskiemu, szefowi DTJS-u, Akademii Jazdy Opla, jego wszystkim instruktorom, dzięki którym poprawiliśmy nasz styl jazdy i zmieniliśmy albo spróbowaliśmy zmienić nasze nawyki. Jestem przekonany, że nasi ludzie, kierowcy, dzięki zdobytym przez nas nagrodom dowiedzą się, jak bezpiecznie, ekonomicznie docierać zawsze do celu. A szkolenia, chociażby z pierwszej pomocy, pozwolą komuś uratować zdrowie, a może i życie. Drugie miejsce dedykuję mojej zmarłej niedawno mamie, która zawsze mnie wspierała i mówiła, że trzeba próbować. Jeszcze raz gratuluję wszystkim uczestnikom, organizatorom i pomysłodawcom oraz zachęcam sponsorów, by kontynuowali tego typu zmagania jak najdłużej. Powodzenia dla wszystkich w edycji 2012.

Tomasz SzlezakTomasz Szlęzak, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Administracyjno-Gospodarcze Wydział Obsługi Transportowej, członek SKFS. III miejsce EFM 2011.

Na wstępie bardzo chciałbym podziękować i pogratulować wszystkim organizatorom konkursu oraz wszystkim ludziom zaangażowanym w to przedsięwzięcie, które cieszy się coraz większym zainteresowaniem i staje się wydarzeniem roku w branży, a sam tytuł coraz bardziej prestiżowy.

Moje podejście do konkursu było bardziej na zasadzie sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności, jakie do tej pory zdobyłem z racji zainteresowań i wykonywanego zawodu.

Brałem udział w konkursie po raz pierwszy, gdyż w zeszłym roku najzwyczajniej z powodu nawału obowiązków nie przystąpiłem do części e-learningowej.

W tym roku obiecałem sobie, że będzie to rzetelna praca, ale jak to w tym zawodzie bywa, ciągle coś i brak możliwości zaplanowania sobie chwili spokoju. Pierwsza część została zrobiona w ostatniej chwili i do tego z telefonem w ręku. Pierwsza niespodzianka, po kilku dniach telefon, że zakwalifikowałem się do półfinału. Potem wyjazd do Tychów oraz konfrontacja umiejętności praktycznych z teorią i zaskakujący, ale pouczający, wykład oraz test z przepisów ruchu drogowego. Przy okazji zwiedzanie fabryki silników Diesla stosowanych w Oplach, co było równie ciekawym elementem. Potem kolejna niespodzianka i informacja o zakwalifikowaniu się do finału. Tutaj już wszyscy właściwie byliśmy zwycięzcami, bo jednak miejsce w pierwszej piętnastce wśród tylu ludzi, którzy przystąpili do konkursu, to już wyróżnienie. 5 października 2011 i finał na warszawskim Bemowie w Akademii Jazdy Opla Mariusza Stuszewskiego. Tu już spora rywalizacja i napięcie, które jednak się odczuwało, mimo przyjaznej atmosfery i świetnej organizacji. Bardzo ciekawe konkurencje sprawdzające umiejętności w prowadzeniu pojazdów w ekstremalnych warunkach, zróżnicowana konkurencja ecodrivingu trzema bardzo zróżnicowanymi samochodami i podstawowa umiejętność pierwszej pomocy zorganizowana w sposób przypominający realia prawdziwego wypadku. Każda z tych konkurencji wymagała dużej wiedzy, samodyscypliny i opanowania, mimo że poprzeczka była bardzo wysoko.

Podsumowując konkurs: na bardzo wysokim poziomie, bardzo motywujący choćby poprzez uzyskanie prestiżowego tytułu i nagród, które są bardzo atrakcyjne. Mianowicie samochód na miesiąc do jazdy oraz szkolenie dla dwunastu osób w Akademii Jazdy Opla na Bemowie, które ułatwią zaszczepienie takiej wiedzy i umiejętności wśród kierowców i być może zwierzchników. Bardzo dużo wiedzy i umiejętności, jakie zdobyłem, są bezcenne, a takie jazdy jak skid-car powinny być podczas nauki jazdy obowiązkowe choćby ze względu na uczenie pokory i szacunku do pojazdów i warunków drogowych.

Piotr OlczykowskiPiotr Olczykowski, kierownik zarządzania flotą, Brink's C.L. Polska Sp. z o.o.

ECO Fleet Menager organizowany przez Was we współpracy z Oplem, to bardzo miłe i ciekawe przedsięwzięcie. Oczywiście, pozwala to na sprawdzenie zarówno swojej wiedzy, jak i umiejętności związanych z bezpiecznym, ekonomicznym i ekologicznym prowadzeniem pojazdu, ale także pozwala na spotkanie osób związanych z branżą motoryzacyjną i wymianę doświadczeń z innymi osobami zarządzającymi flotami pojazdów. Poruszenie problemów, z jakimi się borykamy na co dzień i możliwość omówienia ich z kolegami, to olbrzymi atut.

W tym roku nie udało mi się stanąć na podium (4. miejsce – przyp. red.), ale moje dobre wyniki utwierdziły mnie w przekonaniu, że wiem, co robię na obejmowanym przeze mnie stanowisku, oraz że wiedza, jaką przekazuję pracownikom naszej spółki, jest właściwa.

Miłym akcentem mojej przegranej jest fakt, że zgodnie z regulaminem w przyszłym roku znów będę mógł wziąć udział w konkursie, spotkać się z innymi fleet managerami, konkurować i porozmawiać o aktualnych problemach, jakie za rok będziemy mieli. Oczywiście, że z przyjemnością wystartuję w przyszłym roku.

 

Partnerzy konkursu EFM 2012.


 

 

Kontakt do organizatora.
+48 784 10 43 33
+48 666 37 39 20
+48 (71) 7501858
fax +48 (71) 3397922
e-mail: eco@fleet.com.pl

 

Regulamin konkursu EFM 2012.
Regulamin konkursu Eco Fleet Manager 2012 znajduje się tutaj

 

Relacje z II edycji konkursu EFM 2011.


 

Relacje z I edycji konkursu EFM 2010.


 


FINALIŚCI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2011.

Szanowny Państwo,

miło nam poinformować, że wkroczyliśmy w III etap Ogólnopolskiego Konkursu Eco Fleet Manager 2011. Półfinaliści spotkali się w 21 czerwca br. na terenie fabryki ISPOL w Tychach.

W wyniku przeprowadzonych prób sprawnościowych z zakresu techniki prowadzenia pojazdu oraz testów teoretycznych z zakresu prawa o ruchu drogowym wyłoniona została 15-stka finalistów, którzy 5 października 2011 r. na autodromie Automobilklubu Polski Warszawa-Bemowo staną do ostatecznej rywalizacji o prestiżowe tytuły oraz o nagrody główne dla siebie i przedsiębiorstw, które reprezentują.

Podczas półfinału w Tychach jury konkursu wyłoniło grupę 15 Fleet Managerów - finalistów, którzy reprezentują następujące firmy (kolejność zgodna z miejscem zajętym w półfinale):

Brink's C.L. Polska Sp. z o.o. INTERTRANSPORTS CENTRE-POLSKA Sp. z o.o. TPTELTECH Sp. z o. o. Urząd Miasta st. Warszawy VECTRA Investments Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A. Kofola Holding ORIX POLSKA SA British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. DROZAPOL-PROFIL S.A JTI Polska Sp. z o.o. NDG medical sales force Ecolab Sp zo.o. Sanitec Koło Sp. z o.o. Comarch S.A. Bank Ochrony Środowiska S.A.

 


PÓŁFINALIŚCI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2011.

Szanowny Państwo,

mam ogromną przyjemność serdecznie pogratulować wszystkim uczestnikom konkursu Eco Fleet Manager 2011, którzy ukończyli  kurs na platformie e-learningowej. I etap konkursu zakończył się w dniu 13 czerwca 2011 r.

Państwa zaangażowanie i ukończenie kursu e-learningowego jest potwierdzeniem rosnącej świadomości dotyczącej ekologii i bezpieczeństwa floty samochodowej. Pokazuje to także zaangażowanie w kwestie dotyczące zarządzania bezpieczeństwem w firmie, ponieważ uczestnicy walczą o nagrody dla pracowników swoich firm.

Dotychczasowym Uczestnikom dziękujemy za wzięcie udziału w Konkursie i uzyskanie bardzo dobrych wyników w szkoleniu e-learningowym, czym udowodnili, iż mogą być uważani za liderów bezpieczeństwa flotowego i ekologii w rodzimych firmach. Poniżej przedstawiam listę firm, których Fleet Managerowie zakwalifikowali się do elitarnego grona półfinalistów II edycji konkursu ECO Fleet Manager 2011 i pokonali ponad 150 innych fleet managerów. Wszystkim półfinalistom życzymy powodzenia w półfinale oraz dalszych sukcesów w rywalizacji o wejście do finału.

Spotkanie półfinałowe odbędzie się 21 czerwca 2011 r.  na terenie fabryki ISPOL w Tychach.

W imieniu organizatorów i jury serdecznie Państwa pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję.

Małgorzata Mikołajczyk
Dyrektor Projektu
gsm.: 666 37 39 20
e-mail: malgorzata.mikolajczyk@fleet.com.pl

Lista firm, których reprezentanci zakwalifikowali się do półfinału w konkursie ECO FLEET MANAGER 2011:

AC PLUS Sp. z o.o.
APC Instytut Sp. z o.o.
AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.
Bank Ochrony Środowiska S.A.
Barlinek S.A
BP Europa SE
Brink's C.L. Polska Sp. z o.o. British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. BURY SP. Z O.O. Business Lease Poland Sp. z o.o. Centrozłom Wrocław S.A.
CFE Polska Sp. z o.o.
Coca Cola HBC Polska Sp z o.o. Comarch S.A. DROZAPOL-PROFIL S.A Ecolab Sp zo.o. ENION S.A. Oddział w Krakowie Eris Partner Lublin Sp. z o.o. Harsco Infrastructure Polska Sp. z o.o. Higma Service Sp. z o.o. HORTICO S.A.
INTERTRANSPORTS CENTRE-POLSKA Sp. z o.o.
Johnson&Johnson Poland sp. z o.o. JTI Polska Sp. z o.o.
Kofola Holding

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris SA
Multimedia Polska S.A. Nalco Mobotec Polska Sp. z o.o. NDG medical sales force
Novartis Poland Sp. z o.o.
ORIX POLSKA SA PHT TRACOM Sp. z o.o.
Polfarmex S.A.
Procter&Gamble Polska ROHLIG SUUS Logistics SA RWE Polska
Sanitec Koło Sp. z o.o.
Schrack Technik Polska Sp. z o.o. Sklepy Komfort S.A. TPTELTECH Sp. z o. o. Urząd Miasta st. Warszawy
VECTRA Investments Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A.
ZRUG sp. z o.o.

Przeczytaj również
Popularne