Zupełnie nowy, przełomowy Range Rover Evoque zadebiutuje oficjalnie 30 września podczas wystawy Paris Motor Show 2010. Będzie to najmniejszy, najlżejszy i najwydajniejszy Range Rover, jakiego kiedykolwiek wyprodukowano. „Evoque zdefiniuje nowy segment premium dla kompaktowych SUVów, bardziej stylowych i sportowych. Jest prezentacją kierunku przyszłego rozwoju marki Range Rover, podnoszącej swoją atrakcyjność i kierującą ofertę do szerokiej rzeszy klientów kupujących samochody klasy premium" – powiedział dr Ralf Speth, Dyrektor Wykonawczy, Jaguar Land Rover. Range Rover Evoque powstał na bazie modelu koncepcyjnego LRX, wiernie oddającego ducha pomysłu na projekt typu cross-coupé. Najlżejszy i najoszczędniejszy jak dotąd Range Rover – Evoque – demonstruje zaangażowanie marki w zrównoważony dla środowiska rozwój, osiągając poziom emisji CO2 poniżej 130 g. Szeroki rozstaw osi i kół na zewnątrz auta pozwolił uzyskać bardziej zdecydowany wygląd samochodu – nadkola są szerokie, ale miękko zintegrowane z nadwoziem. Pięknie wyrzeźbione narożniki redukują wizualnie nawis z przodu i z tyłu. Kierowca siedzi niżej niż w większych Range Roverach, co zapewnia bardziej sportowy charakter, jednocześnie pozwala na zachowanie pozycji umożliwiającej pełną kontrolę nad pojazdem. Mimo nisko poprowadzonej linii dachu charakterystycznej dla coupé, Evoque oferuje większą niż w wielu sportowych sedanach ilość miejsca na wysokości głowy kierowcy. „Ustawiliśmy parametry podwozia i elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS) w Evoque tak, aby zapewnić precyzyjne, szybkie reakcje na ruchy kierownicy przy niskiej prędkości, sprawiając, że samochód ten jest zwinny i doskonale przygotowany do jazdy po mieście. Evoque jest lżejszy i bardziej kompaktowy, dzięki czemu przy większych prędkościach manewry można wykonać szybko i bezbłędnie. Energiczni kierowcy otrzymają takie prowadzenie, jakiego oczekują od sportowego samochodu" – powiedział Murray Dietsch, dyrektor programów Land Rovera. Podobnie jak jego więksi bracia, nowy model, wspierany przez najnowszą wersję systemu Terrain Response, zapewnia bezpieczną jazdę bez względu na pogodę czy ukształtowanie terenu. Evoque będzie pierwszym Range Roverem, który zapewni klientom wybór: standardowego - inteligentnego stałego napędu na cztery koła - gwarantującego wyjątkowe osiągi i przyczepność na każdej nawierzchni oraz opcję napędu na dwa koła - charakteryzującą się niskim poziomem emisji dwutlenku węgla i jeszcze niższym zużyciu paliwa. Gama jednostek napędowych z turbodoładowaniem oferuje rewelacyjne osiągi. Klienci mogą wybierać spośród udoskonalonych jednostek wysokoprężnych z turbodoładowaniem o pojemności 2,2 litra TD4 o mocy 190KM lub 150KM. Wersja z napędem na cztery koła w połączeniu z 2,2-litrową jednostką 150KM zapewni robiące wrażenie spalanie na poziomie 5,65 l/100km oraz emisję 145 g/km CO2. Absolutnym hitem ekologicznym jest możliwość wybrania samochodu z napędem na dwa koła i manualną skrzynią biegów, z wysokowydajną wersją silnika zapewniającą wiodący w klasie poziom emisji – poniżej 130 g/km CO2. Najnowocześniejszy silnik benzynowy 240KM Si4 o pojemności 2 litrów, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem gwarantuje wyjątkowe właściwości jezdne oraz doskonałą dynamikę.