Szanowni czytelnicy, pamiętam jak całkiem niedawno zamykałem numer magazynu Fleet na zeszłoroczne targi Fleet Market, a już trzymam w ręce pachnący farbą drukarską numer tegoroczny – jeszcze lepszy, jeszcze obszerniejszy i jeszcze bardziej wyjątkowy.
Czemu obszerniejszy? Ponieważ tym razem niezwykle ważkie tematy flotowe wraz z naszymi ekspertami rozwinęliśmy i szeroko omówiliśmy na ponad 160 stronach. Wynika to z naszego założenia, że na ciekawy temat nie przeznaczamy dwóch stron, przeznaczamy na niego tyle, ile zajmie. Stąd bardzo ciekawe raporty. Pierwszy prezentuje ofertę rynkową na wszystkie samochody do 3.5t. dmc z pełnym odliczeniem VAT. Przynajmniej do czasu kiedy nie zmienią się przepisy, zaglądając na strony z raportem dowiemy się, od których samochodów - i paliwa do nich - odzyskamy cały podatek. Jeżeli ktoś jest zwolennikiem nowoczesnych technologii, to zapewne zainteresuje Państwa nie mniej obszerny materiał dotyczący samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym, które można, bądź w najbliższej przyszłości będzie można kupić w Polsce. Poprzedza go ekspercki tekst Jerzego Dyszego, który wyjaśnia zasady działania silników hybrydowych.
Przeanalizowaliśmy także szczegółowo ofertę pięciu największych firm z sektora firm Car Fleet Management. Jedną z nich jest LeasePlan i właśnie z przedstawicielem tej firmy Arturem Sulewskim rozmawialiśmy z okazji okrągłej, dziesiątej rocznicy obecności firmy w Polsce.
Prezentujemy także barwny i ciekawy reportaż z Meksyku, gdzie Krzysztof Turczak miał okazję testować kultowy model Volkswagena, czyli Beetle. Specjalnie dla Państwa opisujemy także wrażenia z jazd tak skrajnie różnymi samochodami, jak Mercedes Klasy B, Audi A6 Avant, elektryczny Nissan Leaf, czy olbrzymi MAN.
Ale bez wątpienia najważniejszą częścią tego wydania jest dodatek, stanowiący integralną część wyjątkowego wydania magazynu Fleet: Ludzie Dekady Branży Flotowej 2001 – 2011.
Najważniejszą, ponieważ to ludzie są najważniejsi i to ludzie tworzą tę branżę. Brzmi to jak hasło wyborcze, ale tak właśnie jest.
Tomasz Siwiński
FleetFlash
Przegląd wydarzeń flotowych w kraju i na świecie
FleetPhoto
!QUE VIVA MEXICO! – FLEET I VW BEETLE W CANCUN
FleetPeople
Rozmowa z Arturem Sulewskim z firmy LeasePlan o dziesięcioleciu firmy i wprowadzeniu ekologicznych samochodów do Firmy
Rozmowa z Joanną Ostendą z firmy ING Bank
Rozmowa z Maciejem Olesińskim dyrektorem zarządzającym Carolina Fleet Management
FleetFinance
Wynajem trzyma się mocno -
Sprzedać sprzedane Życie samochodu, od momentu zakończenia eksploatacji we flocie, przez przygotowanie, aż po sprzedaż. Nowoczesne metody sprzedaży aut
Drugie życie samochodu - nowoczesne formy zbycia samochodu pokontraktowego
Najwięksi w branży CFM - największa piątka firm CFM z raportu Keralla Research. Analiza oferty, największe floty, komentarze przedstawicieli tych firm
FleetStrategy
Akademia Fleet Managera odc. 20 . 40 - Zarządzamy dostawczymi i ciężarówkami. Jaka
jest specyfika zarządzania takim parkiem, jakie są problemy i jak je rozwiązać.
Paliwa, serwis, ubezpieczenia
Dostawczaki lżejsze o VAT - Samochody z odliczeniem VAT, co w obecnych realiach podatkowych mają do zaoferowania koncerny motoryzacyjne RAPORT
Prototypy Lamborghini – prototypy włoskiej marki, które nigdy nie weszły do seryjnej produkcji
Od marca za pośrednictwem naszej strony internetowej można było zgłaszać kandydatów do tego wyróżnienia. Efekt wspólnych prac prezentujemy na stronach wyjątkowego wydania naszego magazynu, a także od początku grudnia na stronie internetowej www.fleet.com.pl.
FleetCars&Trucks
Q3 – Audi Q3
Nie tylko dla biznesmena – Nowe Audi A6
Zmyślna hybryda – Peugeot 3008 Hybrid4
Szybka paczka - Dostawczaki DFSK
Ekskluzywny mini van – Mercedes Klasy B
Nissan Leaf – premiera w Polsce
MAN TGS 18.400
Długodystansowy Test Flotowy Peugeot 508 : Lwem na Kaszuby
Długodystansowy Test Flotowy Chevrolet Aveo : Szukając alternatyw
Długodystansowy Test Flotowy Renault Fluence: Nietypowe Renault
ecoFleetManager
Eco za i przed nami
FleetTechnology
Ekologia w natarciu Przegląd samochodów hybrydowych i elektrycznych. Co koncerny mają w swojej Polskiej ofercie
Elektrycznym na koniec Europy – samochody elektryczne Renault
Hybrydy mogą być lepsze - Nowoczesne silniki, ich zalety, ale także wady. Jak je eksploatować zgodnie Pisze ekspert Jerzy Dyszy
FleetSafety
Bezpieczeństwo to priorytet Akcja Bezpieczne Flota PZU – relacje ze szkoleń praktycznych.
Na co pozwala mundur Uprawnienie służ mundurowych w Polsce. Kto i za co może nas zatrzymać, jakie mamy prawa i jakie obowiązki. ml. Ins. Wojciech Pasieczny
FleetService
Prawe opony - prawo a konieczność zmiany ogumienia
Oryginalne zamienniki – jak ustrzec się przed niebezpiecznymi podróbkami
Na południe – ekspansja Motointegratora
Gdzie do ASO Sieci serwisowe koncernów, czyli popularne ASO. Jakie są wady, jakie zalety korzystania z ASO.
Branża poza kryzysem – sytuacja na rynku oponiarskim
FleetFuel
Duże karty dla małych - Karty paliwowe dla małych i średnich firm, od ilu aut który koncern paliwowy takie karty może nam dać. Orlen, Statoil, Lotos, Shell, BP, Lukoil
FleetChat
Lubię to - felieton Tomasza Siwińskiego