Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Volvo rośnie dzięki Europie

Volvo Cars tylko w październiku sprzedało na całym świecie 61 686 samochodów. To wzrost o 3% r./r. i to mimo sporych spadków w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Dla Volvo zbawienna okazuje się Europa, w której sprzedaż wzrosła aż o 21 proc.

Choć na rynku amerykańskim i chińskim Volvo odnotowało spadki ogólnej sprzedaży, to jak przekonuje Volvo, zainteresowanie pojazdami elektrycznymi utrzymuje się na stabilnym poziomie. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – w pełni elektrycznych i hybryd plug-in – wzrosła o 40% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, stanowiąc prawie połowę wszystkich samochodów sprzedanych w październiku (48%). Udział samochodów elektrycznych wyniósł 22% całkowitej sprzedaży w ubiegłym miesiącu. A to oznacza, że nadal 30 proc. sprzedaży to samochody napędzane silnikami spalinowymi.

Łączna globalna sprzedaż w okresie od stycznia do października wyniosła 622 608 samochodów, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

W Europie w październiku sprzedano 30 167 samochodów, a liczba ta wzrosła o 21% rok do roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo Cars wzrosła o 46% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. 66% wszystkich samochodów sprzedanych na starym kontynencie stanowiły modele szwedzkiej firmy.

Chiny i USA pod kreską

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż spadła o 17%, uzyskując poziom 9 360 egzemplarzy. Mimo to, sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 18% rok do roku, w tym nastąpił wzrost sprzedaży hybryd plug-in o 67%.

Volvo Cars sprzedało w Chinach 13 502 samochody, co oznacza spadek o 10% w porównaniu
z październikiem 2023 roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych osiągnęła poziom 1 436 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 23% rok do roku.

W październiku najpopularniejszym modelem na całym świecie było Volvo XC60 ze sprzedażą na poziomie 19 846 sztuk (2023: 20 212), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 088 sztuk (2023: 17 022) oraz XC90 z wynikiem 8 517 sztuk (2023: 7 961).

Polska trzyma się mocno

W ubiegłym miesiącu na polskie ulice wyjechały 1 092 nowe samochody osobowe Volvo. Łączna liczba rejestracji od początku tego roku wynosi już 12 910 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 21,5% rok do roku.

Udział Volvo w całym rynku aut osobowych to obecnie 2,9%, a modelem cieszącym się największym zainteresowaniem Polaków pozostaje niezmiennie Volvo XC60, którego w październiku dostarczono 618 egzemplarzy, a od początku roku już 5 108 szt.


Wyniki sprzedaży w poszczególnych regionach świata

             
  Październik 2024 Październik 2023 Zmiana Sty-paź 2024 Sty-paź 2023 Zmiana
             
Europa 30 167 24 892 21% 304 586 233 661 30%
Zelektryfikowane 19 976 13 663 46% 198 621 138 989 43%
 – Elektryczne 9 830 7 009 40% 113 290 59 775 90%
 – Plug-in hybrid 10 146 6 654 52% 85 331 79 214 8%
Mild hybrids/ICE 10 191 11 229 -9% 105 965 94 672 12%
             
Chiny 13 502 15 041 -10% 126 539 138 969 -9%
Zelektryfikowane 1 436 1 166 23% 11 418 12 298 -7%
 – Elektryczne 241 237 2% 3 199 2 768 16%
 – Plug-in hybrid 1 195 929 29% 8 219 9 530 -14%
Mild hybrids/ICE 12 066 13 875 -13% 115 121 126 671 -9%
             
USA 9 360 11 296 -17% 98 907 103 421 -4%
Zelektryfikowane 3 574 3 041 18% 33 336 29 387 13%
 – Elektryczne 571 1 240 -54% 4 326 12 083 -64%
 – Plug-in hybrid 3 003 1 801 67% 29 010 17 304 68%
Mild hybrids/ICE 5 786 8 255 -30% 65 571 74 034 -11%
             
Inne rynki 8 657 8 632 0% 92 576 92 968 0%
Zelektryfikowane 4 909 3 473 41% 43 269 33 897 28%
 – Elektryczne 2 798 2 003 40% 26 176 16 492 59%
 – Plug-in hybrid 2 111 1 470 44% 17 093 17 405 -2%
Mild hybrids/ICE 3 748 5 159 -27% 49 307 59 071 -17%
             
Suma 61 686 59 861 3% 622 608 569 019 9%
Zelektryfikowane 29 895 21 343 40% 286 644 214 571 34%
 – Elektryczne 13 440 10 489 28% 146 991 91 118 61%
 – Plug-in hybrid 16 455 10 854 52% 139 653 123 453 13%
Mild hybrids/ICE 31 791 38 518 -17% 335 964 354 448 -5%
               

Będzie bestseller?

Czy statystyki znacząco poprawi długo wyczekiwany model EX90? Volvo ma spore oczekiwania w stosunku do 7-miejscowego, nowego elektrycznego SUV-a.

Auto dostępne jest już na naszym rynku w trzech wersjach: Core z jednym silnikiem (279 KM), Twin Motor z dwoma silnikami i napędem AWD (408 KM) i w najmocniejszej wersji Twin Motor Performance z silnikami o łącznej mocy 517 KM. Do wyboru są też dwie baterie. Mniejsza ma pojemność 104 kWh i daje w zależności od wersji zasięg od 624 do 824 km w cyklu miejskim oraz 111 kWh 625 – 778 km. Cennik startuje od 399 900 zł.

Przeczytaj również
Popularne