Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

DYSKUSYJNE FORUM UBEZPIECZEŃ KOMUNIKACYJNYCH JUŻ ZA NAMI!

DSC 0024Wybitni eksperci i praktycy spotkali się na najważniejszej konferencji rynku likwidacji szkód w Polsce czyli VIII Dyskusyjnym Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych. Podczas tej imprezy wręczone zostały również Nagrody Złoty Zderzak oraz AUTO SALON i AUTO SERWIS 2012. DSC 0038Podczas Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych wręczono Nagrody Złoty Zderzak – dla najbardziej przyjaznego Towarzystwa Ubezpieczeniowego pod względem likwidacji szkód komunikacyjnych z punktu widzenia warsztatów naprawczych. Nagrodą uhonorowano firmę Allianz Polska.                                 DSC 0050Nagrody AUTO SALON i AUTO SERWIS 2012 w konkursie na najlepszy architektonicznie obiekt motoryzacyjny (nagroda jest przyznawana za miniony rok kalendarzowy) trafiły do dwóch firm ex aequo, czyli serwisu blacharsko-lakierniczy Skoda-Korczyk z Bielska-Białej oraz Euroservice Volvo z Warszawy.                     DSC 0009Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych (pod patronatem Ministra Gospodarki i Rzecznika Ubezpieczonych) to jedna z niewielu okazji do otwartej dyskusji z przedstawicielami wszystkich podmiotów rynku likwidacji szkód komunikacyjnych. Forum jest swoistą platformą wymiany doświadczeń a także możliwością skierowania pytań bezpośrednio do źródła. Obecność czołowych ekspertów rynku, serwisów i dealerów samochodów, jak i przedstawicieli firm ubezpieczeniowych stanowiło gwarancję najwyższego poziomu merytorycznego spotkania. DSC 0031Podczas tegorocznego spotkania poruszone zostały m.in. takie zagadnienia jak:Likwidacja bezpośrednia – co oznacza w praktyce dla serwisu i rynku?Ile tak naprawdę kosztuje firmę przyjęcie samochodu do naprawy/obsługa szkód komunikacyjnych?Gdzie serwis może szukać oszczędności? Czy możliwe jest jeszcze zejście z kosztów?Na jaki czas należy się auto zastępcze- gdzie są jasne przepisy? Jak respektowane jest orzeczenie Sądu Najwyższego z dnia 17 listopada 2011?Jeszcze o częściach zamiennych w szkodach OC i optymalizacji kosztów z OC i AC? Orzeczenie Sądu Najwyższego w aspekcie części oryginalnych i porównywalnej jakości.Wypłata pełnej należności w tydzień? Jak to możliwe? Jak powinien funkcjonować dział likwidacji szkód w serwisie samochodowym?Certyfikacja warsztatów.Jak będzie wyglądał rynek napraw samochodów jutro i za 5 lat? Plusy i minusy giełdy napraw samochodów i usług z tym związanych.Wykonywanie napraw serwisowych (bieżących) samochodów a utrata gwarancji producenta,Problemy występujące przy likwidacji szkód komunikacyjnych i metody postępowania – szkoda całkowita przy samochodach nowych oraz o niskiej wartości, wysokość rzeczywistych cen części oryginalnych i zamienników, elementy jednorazowe przy naprawach, układ klimatyzacji i koszty jego obsługi przy naprawach AC/OC, faktury źródłowe, cieniowanie elementów, i inne,Zabezpieczenie przed nieuzasadnionymi roszczeniami ze strony klientów. DSC 0056Zadaniem spotkania było poruszenie zagadnień, nierzadko kontrowersyjnych, które stanowią czasem zarzewie niejasności między serwisami a firmami ubezpieczeniowymi. Jednak cel jaki przyświeca organizatorowi – Polskiej Izbie Motoryzacji – nie jest wprowadzeniem dodatkowego zamieszania pomiędzy wspomnianymi podmiotami ale wspólne wypracowanie stanowisk i szukanie kompromisów we współpracy serwisów i ubezpieczycieli. Podczas spotkania uczestnicy mieli okazję zobaczyć w pełni profesjonalny Symulator Bezpieczeństwa Jazdy – prezentowany przez Pana Krzysztofa Soleckiego reprezentującego wyłącznego dystrybutora tych urządzeń w Polsce: FAROS-SYMULATORY. Jednocześnie wszyscy chętni mogli sprawdzić swoje umiejętności defensive driving pod okiem doświadczonego trenera techniki jazdy. PD / PIM

Przeczytaj również
Popularne