Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
efleetmanager

Premiera Audi Q5 drugiej generacji

Audi zaprezentowało drugą generację modelu Q5. Sprzedaż tego modelu rozpocznie się na początku przyszłego roku.

Nowe Audi Q5 oferowane będzie w jednej z czterech nowych linii wyposażeniowych. Są to: linia sport, pakiet sportowy S line, pakiet stylistyczny design selection oraz pakiet zewnętrzny S line. Wymiary nowego SUV-a przedstawiają się następująco: długość 4,66 m, szerokość 1,89 m, wysokość 1,66 m i rozstaw osi 2,82 m. Nowe Q5 ma prawie wszystkie wymiary większe od swojego poprzednika. Równocześnie nastąpiła redukcja jego masy, w zależności od wersji silnikowej, aż do 90 kg.

Seryjnie montowana trójramienna, wielofunkcyjna kierownica, na życzenie dostępna jest z ogrzewanym kołem. Nawigacja MMI Navigation plus z modułem Audi connect, wyposażona jest w modem  LTE i punkt dostępu Wi–Fi hotspot, dzięki którym pasażerowie mogą bez przeszkód surfować po Internecie, korzystając nawet z ośmiu urządzeń przenośnych. Jeśli chodzi o fotele, ich oferta sięga aż po pneumatyczną funkcję masażu. W ciemności, opcjonalne oświetlenie Ambiente (wyposażenie seryjne w ramach linii design selection), tworzy atrakcyjną atmosferę wnętrza, dając światło w 30 różnych barwach. Zależnie od pozycji oparcia, bagażnik ma pojemność podstawową od 550 do 610 l, czyli o dziesięć litrów większą niż w poprzednim modelu. Po złożeniu oparć, pojemność bagażnika wzrasta do 1550 l.

Nowe Audi Q5, na początek wyposażane będzie w jeden z czterech silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TDI i jedna jednostka TFSI. Mają one nawet o 20 kW (27 KM) większą moc. Wybór diesli stanowią jednostki 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) lub 140 kW (190 KM) oraz 3.0 TDI V6 o mocy 210 kW (286 KM) i momencie obrotowym 620 Nm. Silnik 2.0 TFSI ma moc 185 kW (252 KM).

Układ przeniesienia napędu tego średniej klasy SUV-a opracowano na nowo, podobnie jak sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową, automatyczną skrzynię S tronic i ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic (tylko w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI). Nowy napęd na cztery koła quattro z techniką ultra, dostępny jest standardowo dla silnika 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz dla silnika 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM). Dla podstawowego silnika TDI o mocy 110 kW (150 KM), Audi dostarcza go opcjonalnie. Nowością jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, może z kolei nie tylko dopasować siłę amortyzacji, ale również zmieniać, w pięciu stopniach, wysokość zawieszenia karoserii.

Audi Q5 drugiej generacji produkowane jest w nowej fabryce w Meksyku. W salonach sprzedaży pojawi się z na początku 2017 roku.

 

Przeczytaj również
Popularne