Audi zaprezentowało drugą generację modelu Q5. Sprzedaż tego modelu rozpocznie się na początku przyszłego roku.
Nowe Audi Q5 oferowane będzie w jednej z czterech nowych linii wyposażeniowych. Są to: linia sport, pakiet sportowy S line, pakiet stylistyczny design selection oraz pakiet zewnętrzny S line. Wymiary nowego SUV-a przedstawiają się następująco: długość 4,66 m, szerokość 1,89 m, wysokość 1,66 m i rozstaw osi 2,82 m. Nowe Q5 ma prawie wszystkie wymiary większe od swojego poprzednika. Równocześnie nastąpiła redukcja jego masy, w zależności od wersji silnikowej, aż do 90 kg.
Seryjnie montowana trójramienna, wielofunkcyjna kierownica, na życzenie dostępna jest z ogrzewanym kołem. Nawigacja MMI Navigation plus z modułem Audi connect, wyposażona jest w modem LTE i punkt dostępu Wi–Fi hotspot, dzięki którym pasażerowie mogą bez przeszkód surfować po Internecie, korzystając nawet z ośmiu urządzeń przenośnych. Jeśli chodzi o fotele, ich oferta sięga aż po pneumatyczną funkcję masażu. W ciemności, opcjonalne oświetlenie Ambiente (wyposażenie seryjne w ramach linii design selection), tworzy atrakcyjną atmosferę wnętrza, dając światło w 30 różnych barwach. Zależnie od pozycji oparcia, bagażnik ma pojemność podstawową od 550 do 610 l, czyli o dziesięć litrów większą niż w poprzednim modelu. Po złożeniu oparć, pojemność bagażnika wzrasta do 1550 l.
Nowe Audi Q5, na początek wyposażane będzie w jeden z czterech silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TDI i jedna jednostka TFSI. Mają one nawet o 20 kW (27 KM) większą moc. Wybór diesli stanowią jednostki 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) lub 140 kW (190 KM) oraz 3.0 TDI V6 o mocy 210 kW (286 KM) i momencie obrotowym 620 Nm. Silnik 2.0 TFSI ma moc 185 kW (252 KM).
Układ przeniesienia napędu tego średniej klasy SUV-a opracowano na nowo, podobnie jak sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową, automatyczną skrzynię S tronic i ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic (tylko w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI). Nowy napęd na cztery koła quattro z techniką ultra, dostępny jest standardowo dla silnika 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz dla silnika 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM). Dla podstawowego silnika TDI o mocy 110 kW (150 KM), Audi dostarcza go opcjonalnie. Nowością jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, może z kolei nie tylko dopasować siłę amortyzacji, ale również zmieniać, w pięciu stopniach, wysokość zawieszenia karoserii.
Audi Q5 drugiej generacji produkowane jest w nowej fabryce w Meksyku. W salonach sprzedaży pojawi się z na początku 2017 roku.