Z linii produkcyjnej Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze zjechały pierwsze egzemplarze nowej generacji Multivana. Obecnie trwają w zakładzie przygotowania do rozpoczęcia w przyszłym roku produkcji elektrycznego ID. BUZZ.
Zakład przy okazji uległ sporej modernizacji. W procesie produkcyjnym T6.1 stopień automatyzacji wynosi około 77%, w Nowym Multivanie jest to 93%. Pojazdy transportowe w fabryce dowożą części bezpośrednio z magazynów na linie montażowe. W przyszłości, T6.1, Nowy Multivan, ID. BUZZ i ID. BUZZ Cargo, będą produkowane tylko na dwóch głównych liniach.
Od 2022 r. będą tu produkowane jednocześnie trzy pojazdy na trzech platformach i z trzema wariantami układu napędowego: T6.1, nowy Multivan i w elektryczny ID. BUZZ. Od 2025 r. będą tu również produkowane kolejne elektryczne modele segmentu premium dla innych marek koncernu.
Nowy Multivan jest pierwszym pojazdem produkowanym w Hanowerze, bazującym na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Pod względem koncepcyjnym jest również ogromnym skokiem technicznym, ponieważ po raz pierwszy w gamie układów napędowych pojawia się hybryda typu plug-in, a także nowy układ połączonych systemów wspomagania kierowcy, obsługi i infotainmentu.
Układ napędowy typu plug-in-hybrid (PHEV) o mocy 160 kW / 218 KM zapewnia zerową emisję spalin na drodze i duży zasięg przy niskim zużyciu paliwa. Oprócz tego, Nowy Multivan będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi TSI (100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM), a już na początku 2022 roku dołączy do nich turbodoładowany diesel o mocy 110 kW / 150 KM. Ceny modelu rozpoczynają się od 155 310 PLN netto.
Volkswagen Samochody Dostawcze / PD