Fiat poszerza gamę jednostek napędowych dostępnych w minivanie 500L o mocniejsze motory 0.9 TwinAir i silnik wysokoprężny 1.6 MultiJet II. Obie jednostki osiągają moc 105 KM. Fiat 500 L debiutuje w momencie rosnącej popularności małych minivanów w Europie gdzie przyjdzie mu się zmierzyć z takimi wyjadaczami jak Citroën C3 Picasso, Ford B-Max, Kia Venga czy Opel Meriva. W odróżnieniu od konkurentów model 500L stanie się bazą dla całej linii nowych samochodów, które zadebiutują na rynku w przyszłym roku. W oparciu o pięćsetkę będzie zbudowany crossover oraz 7-osobowy van dłuższy o 20 cm od prezentowanego 500L.Model 500L był do tej pory oferowany z jednym z dwóch silników. Podstawowy motor benzynowy to znana jednostka 1.4 16 V Fire o mocy 95 KM. Pod maskę mogliśmy również zamówić diesla 1.3 MultiJet II, który osiąga moc 85 KM. Od marca br. oferta zostaje poszerzona o 2-cylindrowy turbodoładowany motor 0.9 TwinAir o mocy 105 KM. Samochód z tym silnikiem osiąga prędkość 180 km/h a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 145 Nm przy 2000 obr./min. W cyklu mieszanym wg producenta Fiat 500 L spala średnio 5,7 l/100 km. Równolegle dołącza do sprzedaży diesel 1.6 MultiJet/105 KM. Motor ten osiąga 320 Nm już przy 1750 obr./min. Według producenta model 500L z tym silnikiem ma spalać ok. 4,5 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiągać maksymalną prędkość 181 km/h. W przyszłości dołączą też silniki benzynowe o mocach 120 i 165 KM. Mocniejsze silniki będą dostępne z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Minivan Fiata ma długość 414 cm i szerokość 178 cm, ale mocno wyróżnia się na tle rywali wysokością nadwozia – 166 cm. To przeciętnie 6 cm więcej niż u rywali. Owocuje to wrażeniem bardzo dużej obszerności we wnętrzu. Fiat zakłada, że nowy model może zainteresować nabywców kupujących wcześniej auta różnych segmentów, w tym poszukujących obszerniejszej alternatywy dla hatchbacków segmentu B, małych crossoverów oraz kierowców przesiadających się z kompaktowych aut segmentu C.Fiat zapowiada debiuty kolejnych wariantów zbudowanych w oparciu o tego minivana. Najtańszy Fiat 500L Fresh z silnikiem 1.4 Fire kosztuje w promocji 62 000 zł. W wyposażeniu tego samochodu nie zabrakło ESP, elektrycznych szyb, 6 poduszek powietrznych i fotela pasażera składanego w stolik. Będzie nam za to doskwierać brak radia czy klimatyzacji. PD/Fiat